2399
Sök

vad är dessa till dom låg i min 740 tic 87a

18 Inlägg
18 november 2008
Trådstartare
#1
kan någon säga mig vad dom är till????

var sätter man en öppen dump på denna motor









https://www1.garaget.org/gallery/archive/95458/504047_fazmmc.jpg
?


https://www1.garaget.org/gallery/archive/95458/504050_sscrg8.jpg
dump ?


Försöker iaf
12 819 Inlägg
18 november 2008
#2
Hmm ser ut som en gammal antennförstärkare eller något annat till en com-radio eller så.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

1 002 Inlägg
18 november 2008
#3
angående dumpen så finns det en sökfunktion här på forumet..

...

If your not out of control, your not in control
686 Inlägg
18 november 2008
#4
Du får plugga originaldumpen och sen så sätter du den öppna dumpen mellan IC och gasspjäll.
Men såg så finner du kanske en bättre beskrivning förklaring någonstans.

/Påsen

PÅSEN RACING

#2573
1 489 Inlägg
18 november 2008
#5
Som sagt så är den ena en s.k LNBC-kontakt till t.ex komradio och den andra ser ut som antennförstärkare smile

• Även den starka måste ta i när han skiter

1 661 Inlägg
18 november 2008
#6
Sätt nya dumpen där den gamla satt. Plugga återcirc.

Leg. Däckbrännare!
547 Inlägg
18 november 2008
#7
dumpen ska sitta så nära turbon som möjligt.. så sätt den efter turbon där skarven e för tryckrören.. alltså innan ic o ta vacumslangen från org dumpen = klart!

Hellre en kråka i näsan, Än en skata i sängen!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
18 november 2008
#8
MarcusL skrev:
Som sagt så är den ena en s.k LNBC-kontakt till t.ex komradio och den andra ser ut som antennförstärkare smile

Wohooo, hade jag rätt big_smile

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

SKÅNING
1 215 Inlägg
18 november 2008
#9
Nichlas_H skrev:
dumpen ska sitta så nära turbon som möjligt.. så sätt den efter turbon där skarven e för tryckrören.. alltså innan ic o ta vacumslangen från org dumpen = klart!

Ööö va? har hör precis tvärt emot och det finns ett tigigare inlägg som styrker det också, de bilar jag har sätt på riktigt så har alla sin dump monterad så LÅNGT ifrån turbon som möjligt alltså mellan insuget och ic:n visst jag kan ha ruggigt fel då jag inte är bra på turbo men tror ju inte majoriteten av de som har  monterat dump på sina bilar på den sidan av ic:n har fel

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

★★★★★
455 Inlägg
18 november 2008
#10
alexm- skrev:
Nichlas_H skrev:
dumpen ska sitta så nära turbon som möjligt.. så sätt den efter turbon där skarven e för tryckrören.. alltså innan ic o ta vacumslangen från org dumpen = klart!

Ööö va? har hör precis tvärt emot och det finns ett tigigare inlägg som styrker det också, de bilar jag har sätt på riktigt så har alla sin dump monterad så LÅNGT ifrån turbon som möjligt alltså mellan insuget och ic:n visst jag kan ha ruggigt fel då jag inte är bra på turbo men tror ju inte majoriteten av de som har  monterat dump på sina bilar på den sidan av ic:n har fel

nej du har rätt den ska sättas så fort efter gasspjälet som möjligt så verken IC'n eller turbon tar skada

120 Inlägg
18 november 2008
#11
Sedan är det väl LMM på bilen, så en öppen dump släpper ut luft som det sprutas in soppa för...det är väl just återcirkulerande man ska ha...



Sök