3919
Sök

Bromsljus i vinge + besiktning?

helt galen
388 Inlägg
18 november 2008
Trådstartare
Bromsljuset i min vinge funkar inte. Har egentligen varken tid eller lust att ens ta reda på varför men bilen ska besiktas nästa vecka. Blr det tvåa (sitter det där ska det funka?) eller skiter de i det?

Varför åka fort när man kan åka brett?

DFFL
9 020 Inlägg
18 november 2008
Tejpa över det. tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Arg Snickare
875 Inlägg
18 november 2008
säg att den gick igenom besiktningen förra året med vingen utan bromsljus.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
18 november 2008
volvo_r-optik skrev:
säg att den gick igenom besiktningen förra året med vingen utan bromsljus.

haha, brukar dedär fungera?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Olika
907 Inlägg
18 november 2008
Det är bara lag på att ha 2 st fungerande bromsljus, allt annat är bonus.

Mvh
Fredrik

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
18 november 2008
har för mig att så länge de finns monterat ska de funka gäller även såna där i bakrutorna med....
fast går ju alltid och skylla på efter monterad ej orignal äru tjej äre bara lossas inte va så bil kunnig så kommer den nog igenom

helt galen
388 Inlägg
20 november 2008
Trådstartare
Jo, jag får spela dum, det har ju funkat förr. Det i bakrutan funkar inte heller, ska byta glödlampa men funkar det ändå inte så plockar jag bara bort det. Kan ju plocka bort bromsljus o glödlampa ur vingen så finns det inget som kan lysa big_smile Lär inte hinna dra kablar o få hjälp att koppla in på bromsljuset innan den sak in...

Tack!

Varför åka fort när man kan åka brett?

309 Inlägg
20 november 2008
Alla besiktningsmän är ju olika så man vet ju aldrig riktigt, men det borde inte vara någon anmärkning. Kan dock inte garantera dig.
Jag fick ingen anmärkning på min s40 när mitt bromsljus (som sitter i mitten, insidan av bakrutan längst upp precis under taket. Hängde du med på den kassa förklaringen?) lyste till och från, och då den lyste i ett fall av ca 20 så lyste den så svagt att man knappt såg det i mörker. I dagsljus såg man ingenting. Tror inte att det lyste vid besiktningen men ingen kraft lades ner där.
Ser att du är från Göteborg så jag kan skriva att bilen besiktades vid bilprovningen Aröd, det känner du säkert till..

Lycka till

Att köra turbo är beroendeframkallande...

3 059 Inlägg
20 november 2008
Det räcker att dom som sitter på bilen funkar.
Bromsljus i vinge behöver ej fungera.

Sök