6697
Sök

Sanningen om Saab och varför de aldrig gått så bra!

Makaronborrare
993 Inlägg
19 november 2008
Varför all bitterhet trådskaparen?
Fick du inte vara med Saabkillarna och leka i sandlådan när du var liten? big_smile

Varningar. 36
1 200 Inlägg
19 november 2008
calibra1992 skrev:
Fick du inte vara med Saabkillarna och leka i sandlådan när du var liten? big_smile

Saabkillarna hade sand i sin sandlåda, medans trådskaparen hade betong i sin! Så tror iallafall jag att det är.

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
19 november 2008
Sannerligen...

jaja, ska vi sluta skriva i tråden nu så får inte Chrizz så mkt att läsa innan han låser tråden och gör det där andra ni vet..
Han har nog mkt att stå i redan smile

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
19 november 2008
TFkarlsson skrev:
calibra1992 skrev:

Saabkillarna hade sand i sin sandlåda, medans trådskaparen hade betong i sin! Så tror iallafall jag att det är.

Verkar som han blev utstött även från volvo, japs och jänkelsandådorna också...

Rock'n Roll

164 Inlägg
19 november 2008
jag skulle vilja se trådskaparen när han sitter med kniven i högsta hugg och skriver det här.. !

6 558 Inlägg
19 november 2008
DoT skrev:
Fis på tvären eller?

en stoooooooor en....hahahaha

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension

Avstängd
13 Inlägg
19 november 2008
Trådstartare
te_wik skrev:
Hade varit kul att veta vad som gjorde att du skrev detta? På nåt sätt har du blivit provocerad eller?

Hmm..

Mvh Tommy

min farsa har ägt 12 bilar av märket saab.. allt från saab 99 till saab 900 och saab 95 ja är trött på att de inte händer nått i bilvärlden att ledningen inte bryr sej ett dugg om ett märke som förr i tiden kördes av doktorer o högutbildat folk.. att de ständigt år efter år egentligen är samma typ av utveckling att de inte går frammåt.. ja har jävligt svårt o förstå detta, hur man kan gilla en saab när de inte hänt nått på senaste decenniet..de va min tanke när ja just skrev detta inlägg ..
Senast redigerat av mangaz (19 november 2008)

187 Inlägg
19 november 2008
mangaz skrev:
Varför går de då dåligt för saab? ja tänk själva era as som sitter uppe i styrelsen på saab .. för de första så har de inte hänt något med saab sen i början av 90 talet.. de är som att renovera sin lägenhet med att "endast" måla väggarna när man kan byta allt annat skit.. så har de faktiskt sett ut me saab hela tiden.. växellådor kan dom absolut inte bygga de är rent skräp 1a växeln går inte ens i när bilen rullar och den där jävla nyckeln varför måste man lägga i backen för o ta ut nyckeln? vah har ni hört på dummare säkerhetsåtgärd? att lägga i backen för o få ut nyckeln? kom me de förslaget till en mercedesledning och dom kommer garva ihjäl sej.. skärp er jävla åsner vafan är de för skit ni bygger!!!?

svart jävla plast panel som sett ut samma sak som en gammal saab 9000 från 80 talet.. ratten går inte ens o ställa in möjligtvis upp o ner men inte mot dej.. den är ju fyfan pressat mot rutan, ratten är närmare rutan än mot föraren och det är jävligt konstigt?
stor är den oxå den ska va mkt mindre..svårlästa jävla nummer som är gjorda i minsta format bara för nån "geni" däruppe tror han är proffessor som ser bra.. och wow nu tror saab att den blivit mer sportigare för att man lagt dit crom på ratten nää va gulligt..
motorn ser oxå likadan ut jävligt ful ser verkligen värre ut än riskokare utseendemässigt och varför ska saabjäveln dra så jävla mycket i bensinförbrukning? konkurrenter ligger på 0,7l/mil- 08l/mil hahaha gissa fan va saab ligger på? 1,0l/mil  - 1,5l/mil.. så följ min lista saab snälla ja hatar era bilar de därför de går åt helvette ..

http://www.thesaabsite.com/shop/catimag … l-face.jpg

Och varför gör man lexuslampor "biltema" baklampor de måste nog fan va de fulaste jag någonsin sett! för fint är de inte de kan ja lova er.. vilken jävla idiot köper saab fattar ja inte.. de måste va en sån där person som bara enbart riktar sej från att ta sej från punkt a till b som verkligen inte alls bryr sej och skäms över att köra en helt mobbad bil som ingen gillar.. för de är just vad saab bygger... saab "fulaste bilen för 300 000:-" (de borde stå så på deras logga) allvarligt talat jag gillar snygga bilar som känns bra när man sitter i bilen de ska kännas nytt de gör de verkligen inte på nya saabar hade jag fan vart designer för saab hade ja gjort jobbet 10 miljarder ggr bättre än åsnerna som ritar bilarna just idag.. kolla nya s80n inredningen inne håller fan toppklass.. de gör verkligen inte saab och ja tycker verkligen felet är designerna ska avgå omedelbart!! dom kan inte rita bilar så är de bara!

förhelvette!!! hur svårt ska de behöva va att göra en bil snygg?

http://www.ray.se/Bildarkiv/063DHER_Avg … Duplex.jpg

herregud kolla på bilden vilken jävla åsna är de som ritat den bilen? måste ju fan va en gammal gubbe på 80 bast som ville leka cool? vita lampor måste fan driva me mej?

350 000:- för en ny saab .. driver dom me mej? varför i helvette ska ja lägga så mycket pengar i en bil som är en ren 95 årsmodell i princip? ingenting är ändrat inte ens dörrhantagen..

såhär bygger man bilar.. inte i framtiden och ingen jävla conceptbil utan de måste ske idag ... jobba snabbare saab för ni suger!

http://www.motormaniac.se/wp-content/up … per-17.jpg

Man brukar ju använda talesättet "skjuta sig själv i foten" i olika sammanhang. Jag skulle vilja ta begreppet till en ny nivå och påstå att du med ditt inlägg skjutit dig själv i huvudet, förslagsvis med ett avsågat hagelgevär.

Dock, med tanke på intelligensnivån i pladdret ovan är det väl förmycket begärt att du skall förstå metaforen.

Herr
1 722 Inlägg
19 november 2008
Jag tror trådskaparen har tänkt länge och väl på hur han formulerade sej i denna tråd, han har säkerligen grund för det han skriver och tycker. Verkar vara en mogen person med en bastant åsikt av högsta rang. Karln går inte av för hackor. roll

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

164 Inlägg
19 november 2008
det bästa med tråden är att jag har lärt mig nya svärord.. det var även väldigt trevlig nattläsning.. många snabba inlägg.. smile

Försöker iaf
12 819 Inlägg
19 november 2008
mangaz skrev:
te_wik skrev:
Hade varit kul att veta vad som gjorde att du skrev detta? På nåt sätt har du blivit provocerad eller?

Hmm..

Mvh Tommy

min farsa har ägt 12 bilar av märket saab.. allt från saab 99 till saab 900 och saab 95 ja är trött på att de inte händer nått i bilvärlden att ledningen inte bryr sej ett dugg om ett märke som förr i tiden kördes av doktorer o högutbildat folk.. att de ständigt år efter år egentligen är samma typ av utveckling att de inte går frammåt.. ja har jävligt svårt o förstå detta, hur man kan gilla en saab när de inte hänt nått på senaste decenniet..de va min tanke när ja just skrev detta inlägg ..

Okay. Men du tror inte det hade varit bättre att hålla det för sig själv istället för att skriva ett sådant hat inlägg med så mkt svordomar att det inte går att räkna ens?

En annan variant av din tråd hade kunnat vara denna;
"Jag är trött på att Saabs design inte har utvecklats så mkt under de senaste 10 åren,
är det någon som håller med mig? "

Hade räckt gott och väl och fått fram samma budskap... nästan.
Disskutionen hade blivit den du var ute efter i första början.
Nu leder de bara till att du blir idiotförklarad.

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (19 november 2008)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

236 Inlägg
19 november 2008
mangaz skrev:
te_wik skrev:

Hmm..

Mvh Tommy

Finns kanske dom som gillar just att de inte hänt så supermycke på alla åren..min morfar exempelvis har haft saab sen v4an o kör 9-5a idag..o han kan inte tänka sig något annat, o hans saabar har aldrig krånglat. Själv har jag haft 4st o jag e nöjd jag me. De e en smaksak som precis allt annat här i världen. På dig verkar de dock som om världen gått under..

796 Inlägg
19 november 2008
Hur som helst så får nog trådskaparen förbereda sig för varning nr 2...

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
19 november 2008
mangaz skrev:
te_wik skrev:

Hmm..

Mvh Tommy

1997 köpte GM de resterande 50%(?) från Skania och därmed blev Saab amerikanskt. Fram till 1997 var allt frid och fröjd. Man hadde en riktigt bra modell, en helt ny bil under utveckling samt en ersättare till ng900. därefter har det väll gått lite utför det kan jag hålla med dig om. Men Jag älskar fortfarande Saab, dels för vad det en gång var men även för vad det är nu. Saab kommer för mig alltid stå för enga lösningar, vacker design och gryma motorer, samt självklart rätt kännsla på det mesta rakt igenom.

Ring till GM om du vill klaga, men nu det senaste åren har det börjat ta fart igen 4wd, nya modeller på G, specialutgåvor och läckra concept.
Senast redigerat av TenZer (19 november 2008)

Rock'n Roll

835 Inlägg
19 november 2008
TenZer skrev:
mangaz skrev:
te_wik skrev:

Hmm..

Mvh Tommy

1997 köpte GM de resterande 50%(?) från Skania och därmed blev Saab amerikanskt. Fram till 1997 var allt frid och fröjd. Man hadde en riktigt bra modell med en ersättare under utveckling. därefter har det väll gått lite utför det kan jag hålla med dig om. Men Jag älskar fortfarande Saab, dels för vad det en gång var men även för vad det är nu.

Så ring till GM om du vill klaga, men nu det senaste åren har det börjat ta fart igen 4wd, nya modeller på G, specialutgåvor och läckra concept.

Kunde inte sagt det bättre själv!

(none)
1 725 Inlägg
19 november 2008
Ja gillar saab! Kan hålla med om att det  verkligen står stilla då det gäller inredningsmässigt.. men de kommer...bara att vänta 10 år till om det skulle vara så smile Om saab finns kvar då vill säga.
Senast redigerat av Braather (19 november 2008)

--Lev i går som det vore i morgon--

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
19 november 2008
Braather skrev:
Ja gillar saab! Kan hålla med om att det  verkligen står stilla då det gäller inredningsmässigt.. men de kommer...bara att vänta 10 år till om det skulle vara så smile Om saab finns kvar då vill säga.

Vad är det för fel på inredningen egentligen? Du har ju 9-3an dessutom. Kör farnskt en gång och du kommer sluta klaga. I en Saab sitter allting där de skall menyer, funktioner osv är logiskt utformat mao designat för att fylla funktion och flytta uppmärksamheten från instrument till vägen.
Senast redigerat av TenZer (19 november 2008)

Rock'n Roll

12 086 Inlägg
19 november 2008
TenZer skrev:
Braather skrev:

Vad är det för fel på inredningen egentligen? Du har ju 9-3an dessutom. Kör farnskt en gång och du kommer sluta klaga. I en Saab sitter allting där de skall menyer, funktioner osv är logiskt utformat mao designat för att fylla funktion och flytta uppmärksamheten från instrument till vägen.

Inredningen på en 95 från -05 är i princip lika dan som i 9000 från -85, liite rundare knappar kanske.
Därav har saabs inredning fått så mkt skit.

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
19 november 2008
JapMax skrev:
TenZer skrev:
Braather skrev:

Inredningen på en 95 från -05 är i princip lika dan som i 9000 från -85, liite rundare knappar kanske.

Det är samma stuk ja men nog tusan är den inte lika dan direkt tongue Aja jag gillar skarpt Saabs instrumentpaneler och ja, inredningen överlag så jag ser väll inte på de på samma sätt då tongue

Rock'n Roll

Försöker iaf
1 998 Inlägg
19 november 2008
TenZer skrev:
JapMax skrev:
TenZer skrev:

Det är samma stuk ja men nog tusan är den inte lika dan direkt tongue Aja jag gillar skarpt Saabs instrumentpaneler och ja, inredningen överlag så jag ser väll inte på de på samma sätt då tongue

Tycker inte saabs inredningar och instrument är fula. Visst de har gammalt stuk (vilket är fint) med modernt teknik osv.
Finns många bilmärken som har fulare. Men den nya 9-3an har inte ful inredning iaf. Den slår volvo lätt

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

Sök