6229
Sök

bygga baslåda men behöver hjälp

1 142 Inlägg
19 november 2008
Trådstartare
hej har gjort ett litet byte... ska bygga en baslåda för 1st 8" åt en kille så skulle ja få en aktiv 10baslåda som ligger i värde runt 2500kr... 8"arn ligger på runt 150watt sa han ... hur stor ska lådan vara? helst om ja kunde få mått i stället för liter..

tack på förhand

1 142 Inlägg
19 november 2008
Trådstartare
han sa att den hette pearl?`vet inte ja ska bara bygga lådan åt honom sen får ja mitt och är glad... tongue

1 142 Inlägg
20 november 2008
Trådstartare
ok men skit i vad de är för bas kör på att den är på 150watt... så blir de bra:P bara ja får nå mått på en 8" baslåda som är sluten

Leg. nöt
460 Inlägg
20 november 2008
Bygga en baslåda till en basa som du bara vet storlek watt å namn? Ja kan inte supermycket om billjud men skulle vilja säga att de e helt omöjligt.. roll
Senast redigerat av 740Rob (20 november 2008)

SAAB

2 665 Inlägg
20 november 2008
150watt är helt ointressant att veta. det talar bara om när tråden i talspolen brinner upp.

Det du måste veta är: Vas, qms, qes, fs, sd, xmax linjär.
Sen kan vi tala om hur stor låda du ska bygga.

Ska jag vara ärlig känns det som du åtagit dig ett jobb du inte klarar av.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

624 Inlägg
20 november 2008
kolla bara på mds lr brl, kolla på lådor anpassade för 8´er sen ser du vilka mått de har! det brukar stå skrivet,du kan kolla  på både aktiva, passiva och tomma lådor!

svin simpelt att snickra ihop en låda..big_smile

ja lovar du behöver inte räkna ut allt på skithållet för att det skall dunka på tilllräckligt för din kompis

who´s the man?

2 665 Inlägg
20 november 2008
Det är sant som ovan säger. En sluten låda är inte så känslig med lådvolymen men liten aning bör man ha.
Är denna bas gjord för att monteras i sluten låda är första frågan.
En pearl bas kan vara ett 8" mellanreg med en resonansfrekvens på 65hz o en slaglängd på 2mm. En sådan ska inte användas till basåtergivning.

Kör på att den är på 150watt är ungefär som att du ska byta tändstift o olja åt mig.
Då säger jag, ta den oljan o tändstiften du brukar till gröna bilar. (hör du hur tokigt det låter?)
Senast redigerat av Rickard-v (20 november 2008)

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

Sök