Uuuäääh!! snart gråter ja blod, Har införskaffat boken "Gör det själv Saab 9-5 -98-02 års modeller"
å kollat i felsökningsregistret.
Felen är alltså kvar, totalt 3 gånger har det även hänt så att när jag startar bilen så dör den nästan direkt, däremot aldrig svårstartad eller något sådant, å det upprepar sig aldrig (än så länge) 2 gånger på raken.
Men fortfarande så kommer det där skakandet, å knasandet, kraftlösheten eller vad man ska kalla det, accellerationssvårigheterna.
Hela bilen skakar som om de vore jordbävning endast vid påfrestning (när man gasar) håller man en jämn hastighet, och/eller inte trycker ner gasen något direkt så skakar de inte något.
Har kommit fram till så många olika anledningar som det berott på, Bränsleinsprutningssytemet, Bränslefiltret å diverse dittan å dattan.
Har hittat ett par andra som haft liknande, eller faktiskt ganska identiskt fel som skrivit om det på andra forum, där de varit inne med bilen på Saab verkstad å de inte lyckats fixa felet.
Det verkar ju uppenbarligen vara ett hyffsat vanligt fel, å jag kom även fram till att detta inte endast händer med Saab utan såklart andra bilar med, men det verkar däremot vara vanligast hos Saab ägare (som det verkar när man Googlar det)
Någon som har lite fler tips att ge mig angående detta? Misstror inte någons kompetens här, men det skulle uppskattas om någon som verkligen tror sig veta vad felet kan vara, helst gärna någon som haft eller stött på samma problem tidigare och lyckats fixa det. Så jag slipper kosta på bilen så otroligt mycket onödiga saker/byten

peace!