Sportig bil för upp till 200k

toycrew
25 november 2008 · 97 Inlägg

Varför jag föredrar rx7, den är den absolut snyggaste japanska sportbilen jag vet, grym hanterings känsla, 1,3l wankel med dubbelturbo, den motorkaraktären är fantastisk. SEN HAR VI JU LJUDET.....

Zahak Prisjägare
25 november 2008 · 238 Inlägg

Hehe, sitter faktiskt och lyssnar på en rx7 just nu tongue

yakozan
25 november 2008 · 333 Inlägg

RX7 är en riktigt trevlig bil. Men som vinterkärra vet jag inte om den passar så bra. Ni kanske inte får så mycket snö och is där nere i skåne så det kan eventuellt funka.
Däremot så är inte baksätet nått att hurra för. Om man får in vuxna människor där utan våld och glidmedel så får ni applåder från mig. Till och med skylinen är rymligare innuti, både fram och bak. Som referens så är en 200SX S14 och S15 rymligare också. Men om detta och att den drar ca 2dl mer per mil än en R33GTS-T inte är ett problem så tycker jag att du ska fundera på en. original mot original så är RX7an roligare och går bättre. Den är mer "sportbil", medans R33GTS-T är mer "GT-vagn". Aldrig kört en GTR så där kan jag inte kommentera.

psst, kolla in min smile den kommer att vara till salu till våren. wink

Audi S5 (2007)
Nissan GTR "Godzilla" (2010)
Zahak Prisjägare
27 november 2008 · 238 Inlägg

yakozan skrev:
RX7 är en riktigt trevlig bil. Men som vinterkärra vet jag inte om den passar så bra. Ni kanske inte får så mycket snö och is där nere i skåne så det kan eventuellt funka.
Däremot så är inte baksätet nått att hurra för. Om man får in vuxna människor där utan våld och glidmedel så får ni applåder från mig. Till och med skylinen är rymligare innuti, både fram och bak. Som referens så är en 200SX S14 och S15 rymligare också. Men om detta och att den drar ca 2dl mer per mil än en R33GTS-T inte är ett problem så tycker jag att du ska fundera på en. original mot original så är RX7an roligare och går bättre. Den är mer "sportbil", medans R33GTS-T är mer "GT-vagn". Aldrig kört en GTR så där kan jag inte kommentera.

psst, kolla in min smile den kommer att vara till salu till våren. wink

Mina tankar om att använda bilen på vintern också får kanske justeras något..

Hehe, jag hade nog inte tänkt sitta bak själv, och med en sådan bil så kanske man slipper köra till bortamatcherna. lol

Jimm
27 november 2008 · 1 661 Inlägg

Zahak skrev:
Liten uppdatering. Har klickat runt och letat efter lite info ang vad det kan kosta att äga en Skyline (har inte hunnit med fler...), och den verkar ju helt klart mänsklig att äga. Blev lite nervös efter Dunkens kommentar.

Men det hade inte varit helt fel om någon som äger (eller har ägt) någon av de olika nämnda bilarna skulle göra en snabb uppskattning av vad bilen kostar per år (exkl försäkring, bensin o dylikt).
De som främst är intressanta är:
Skyline
Evo
Impreza
RS4
3000gt
Supra
...och så har jag säkert glömt en hel hög.

Gör även modifikation på första inlägget, det är fullt tillåtet att bortse från att bilen ska fungera på vintern (men det är ett plus). Det skulle ju funka att behålla s40'n som vinterbil.

Tack för alla svar hittills förresten, det har varit mycket intressant att läsa.

Vad en 3000GT kostar är helt upp till vad man är beredd att lägga på den.
Service och mkt delar får man bra pris hos Funrunracing.
Billigt försäkring genom 3kgt.se
Köper man bara ett fint exemplar så kostar det inte mkt mer än att äga en svenssonbil.

Dunken
27 november 2008 ·

Hej Zahak
Har ett tips åt dej du kan köpa en Mazda 626 2.0 16v Coupe 88-92, det är en riktigt bra bil och den ser ut som en Skyline.
Den går bra och billigt plats för 4pers har stort bagage ,  http://www.garaget.org/?car=4626
Och det finns pengar över till annat.
//Dunken

heltsonika Rebel with a cause
27 november 2008 · 224 Inlägg

Dunken skrev:
Hej Zahak
Har ett tips åt dej du kan köpa en Mazda 626 2.0 16v Coupe 88-92, det är en riktigt bra bil och den ser ut som en Skyline.
Den går bra och billigt plats för 4pers har stort bagage ,  http://www.garaget.org/?car=4626
Och det finns pengar över till annat.
//Dunken

Driver du med oss? Om inte kanske du ska ställa bort Dunken ett tag...

Dunken
27 november 2008 ·

Förutom att den kanske inte riktigt passa in till rubriken, min tanke var ju att kanske ta en liten funderare om man ska lägga 200k på en bil som man kanske inte har råd att ha när det egentligen kommer till kritan.

För trots allt så måste man ju se lite längre bort än att man har råd att lägga ut dom pengarna just nu, bilen kommer ju att kosta att både ha och underhålla och det måste ju finnas pengar till det också.

Tror nog att det är allt för många som handlar först och tänker efter sen, och är väl inge kul att köpa en bil för dyra pengar sen upptäcka att man inte har råd att hålla den vid liv.

Bara en tanke från min sida kanske lite offtopic men jag tycker ändå man ska tänka till före istället bara rusa rätt in i smeten för det är ju ganska mycke pengar.

Men men känns det rätt och lånade pengar finns så är det väl bara och köra på, men som sagt min tanke..

Mvh Dunken

heltsonika Rebel with a cause
27 november 2008 · 224 Inlägg

Ok visst har du rätt i att det är väldigt dumt att inte räkna in alla kostnader innan köp. Men att välja en bil för 10.000 istället för 200.000 är väl en överdrift av försiktighet? wink

Sen kan man även undra när en Mazda 626 blev en sportbil! big_smile

Senast redigerat av heltsonika (27 november 2008)

Dunken
27 november 2008 ·

Jo ok det kanske var ett under av försiktighet, men har ju både sett och hört om andra som har fått sålt bilarna för att dom inte tänkt till före.
//Dunken

Zahak Prisjägare
27 november 2008 · 238 Inlägg

Dunken skrev:
Förutom att den kanske inte riktigt passa in till rubriken, min tanke var ju att kanske ta en liten funderare om man ska lägga 200k på en bil som man kanske inte har råd att ha när det egentligen kommer till kritan.

För trots allt så måste man ju se lite längre bort än att man har råd att lägga ut dom pengarna just nu, bilen kommer ju att kosta att både ha och underhålla och det måste ju finnas pengar till det också.

Tror nog att det är allt för många som handlar först och tänker efter sen, och är väl inge kul att köpa en bil för dyra pengar sen upptäcka att man inte har råd att hålla den vid liv.

Bara en tanke från min sida kanske lite offtopic men jag tycker ändå man ska tänka till före istället bara rusa rätt in i smeten för det är ju ganska mycke pengar.

Men men känns det rätt och lånade pengar finns så är det väl bara och köra på, men som sagt min tanke..

Mvh Dunken

Hmm, alltså.. Till att börja med så uppskattar jag alla tips och råd. Det som jag främst tar till mig av dina inlägg (och som jag sedan en tid har tänkt på) är ang huruvida jag har råd att äga bilen eller inte.

Till att börja med så hade jag inte planerat att köpa bilen nu, som jag skrev i första inlägget så hade jag tänkt köpa om 1-1,5 år. Det är en ganska bra bit framåt, men det är för att jag ska hinna spara mer pengar och framförallt hinna tänka genom så mycket som möjligt. Sen har jag ju (uppenbarligen) beslutsångest, så tid kommer det att ta.

Men en Mazda 626.. då är det väl nästan bättre att piffa upp min nuvarande s40? Aja, det är ju tanken som räknas.


Tycker iaf inte att jag rusar in i smeten, i mina ögon så är 1-1,5 år galet lång tid. Sen om jag köper lite före eller efter, det får man la se.

Rand
27 november 2008 · 1 024 Inlägg

850 R är en riktigt fin bil, det är min smak iallfall, riktigt sköna stolar å så vidare ; )

Senast redigerat av Rand (27 november 2008)

Toyota Supra TTC BPU "Leksaken" (1993)
terazzi
27 november 2008 ·

Har inte läst igenom hela tråden men hade satsat på en gammal evo, säg kanske 3-5 smile den duger likväl på sommar som vinter;)
Kostar inte en förmögenhet köpa heller + sen har du råd med annat skoj med smile ett bra tag fram över med..

Om inte evon tilltalar dig så varför inte en Audi S2 wink
Båda är bra och roliga bilar som du kan använda oavsett årstid smile

flash_turbo Racer
27 november 2008 · 233 Inlägg

sportigbil för 200k måste säga att evo är inte alls dumt men då prislappen hamnar lite över det om man ska ha nyare modell men dom har riktigt bar väghållning osv. Gillar dom själv jäkligt skarpt! men annars finns ju audi s2 för 200k så får du en bil som går riktigt bra! beror ju vad man söker... när de trimmas så kommer det till att det blir lite skruva av ibland...

Audi S2 "800hk Time attack Projekt" (1991)
BMW 325i "M-tech.Eisenmann" (2001)
p12
2 juli 2009 · 551 Inlägg

porsche boxster, bmw z4, mercedes slk, nissan 350z, opel gt. http://www.blocket.se/goteborg/Opel_GT_ … 12&w=3 till exempel.
eller varför inte en muskelbil som denna: http://www.blocket.se/ostergotland/Must … 12&w=3

Senast redigerat av p12 (2 juli 2009)

Haters gonna hate.
bollen1986
2 juli 2009 · 3 714 Inlägg

Fredrik wilhelmsson skrev:
Mitsubishi 3000GT twinturbo är nice

-3l V6 TwinTurbo 24 ventiler. ca 320hk
-Fyrhjulsdrift
-Fyrhjulsstyrning
-Ställbar fjädring
-Active Aero

en sådan ser du garanterat inte runt varje gatuhörn tongue

En sån behöver jag bara gå ca 100m för att glo på smile

Ontopic:
Subaru impreza -03
Skyline R32/33/34

en Impreza funkar ju bra på vintern smile

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM
Kinshi
2 juli 2009 · 139 Inlägg

Har du tänkt på En Honda S2000 ?

Rquired Allmänt envis
2 juli 2009 · 12 512 Inlägg

Varför dra upp en 9 mån gammal tråd?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang