4360
Sök

Värsta/bästa skolämnet...

Maskin stundent!
218 Inlägg
24 november 2008
FL3JM skrev:
Efter två års pluggande till civ. ing. i Maskinteknik måste jag säga att Fysiken har varit skojjigast. Räkna på ljusvågor och elektromagnetiska vågor, relativt lätt då vi fick ha formelsamling. Kunde gå en timme tidigare från tentan t.om (5 timmars-tenta). smile

Tråkigast är Hållfasthetslära, det håller vi på å läser nu. Så jävla svårt och segt. T.ex räkna på om en metallbit med viss snittarea plasticerar när man lastar på x antal Nm i vridning.  Som vanligt ska man kunna alla formler utan till osv. Det enda man får ha med sig på tentan är penna och sudd typ. Kommer förhoppningsvis klara det på 3'e omtentan eller nått. hmm

Läser maskin jag oxå big_smile, fast första terminen än så länge tongue, roligast just nu e väl termodynamiken, tråkigast: linjär algebra tongue

I gymnasiet/högstadiet så var väl SO ämnena ganska kul, natur ämnena oxå men hatade verkligen språken! blev inte helt fri från skiten fören sista året på gymnasiet sad

"- Vi är inte fulla, vi har pollenallergi!!"

+Uppfinnare+
643 Inlägg
24 november 2008
Hexenhammer skrev:
Det jag hatade mest var nog Svenska (p.g.a vår überfeministlärare som tvingade på oss massa
meningslös skitpropaganda) och Arbetsmiljö & Säkerhet (totalt jävla pisstråkigt ämne).

Favoritämnena var såklart alla datarelaterade ämnen (webdesign, mediakommunikation, multimedia
o.s.v). Kändes verkligen som att det var något för mig. MVG i alla de ämnena trots att jag kuggade
på alla teoriprov. Det är skillnad. Med andra ord borde jag vara haj på sånt där tjabbel...

Religion låg också på topp under Gymnasiet faktiskt. Det är inget ämne jag gillar egentligen, men
där hade vi nog den bästa läraren man kunde få. Och vi läste mycket om alternativ medicin och
udda religioner, häxkonster och liknande. Väldigt intressant, faktiskt.

faktiskt så tycker jag med att religion är jävligt kul faktiskt smile vi diskuterar vad som är rätt och fel, livsfilosofier osv, även engelska och svenska är skoj, fast jag har ju ganska lätt för ämnet iofs. Men Kemi e ju så jävla tråkigt och totalt meningslöst. Någon som har läst mekatronik på högskola här förresten??

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
24 november 2008
Evil_90 skrev:
faktiskt så tycker jag med att religion är jävligt kul faktiskt smile vi diskuterar vad som är rätt och fel, livsfilosofier osv, även engelska och svenska är skoj, fast jag har ju ganska lätt för ämnet iofs. Men Kemi e ju så jävla tråkigt och totalt meningslöst. Någon som har läst mekatronik på högskola här förresten??

Yepp. Religion kan vara intressant, beroende på hur man framför det och sådär. Under i princip hela min skoltid har jag haft lärare som har tvingat en att läsa om Jesus, hur det gick till, vad som hände, blaha blaha. Lägger man en annan vinkel på det kan det lätt bli intressant.

Kemi tycker jag själv kan vara helt okej ibland. Rätt coolt och sådär. Dock är biologi (som vi hade i samband med Kemin) något oerhört tråkigt....

040 RedLine
1 219 Inlägg
24 november 2008
Allt fungerar, men inte Engelska och Svenska fy fan! Måste plugga som ett djur för att inte få ig:(

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR

1 814 Inlägg
24 november 2008
bästa: idrott eller samhäll

sämsta: matte b och framåt ^^

huh?
10 427 Inlägg
24 november 2008
Fysik A och Fysik B var ju kul! (eller kändes vettigt att lära sig)

Värre med Matte C och efterföljande flumkurser.

Allmänt tyckte jag väl språk var roligast i skolan.
Engelska/tyska/spanska.

Avstängd
519 Inlägg
24 november 2008
de suger allt ihop tongue haha

Bättre en kråka i näsan än en skata i sängen..
Jag har inte alltid rätt :)

Sleeper
3 084 Inlägg
24 november 2008
steifan skrev:

Engelska/tyska/spanska.

Håller med Matte C var trögast. Matte D och E var faktiskt lättare. Men ångrar inte en sekund idag att man läste det!

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

741 Inlägg
24 november 2008
Av det jag läst är fan Muntlig kommunikation värst! 2a kommer väl svenska B..

Roligast är ju Praktiskt Kylteknik men det läser man ju iofs inte i gymnasiet!

Master of the obvious
636 Inlägg
24 november 2008
Idrott är väll roligast, svenska är nog det tråkigaste jag vart med om hmm

Bmw e30 Touring M-tech 2 / 5-bult / BBS RC

Allmänt envis
12 512 Inlägg
24 november 2008
Subw000fer--92 skrev:
Sushikocken skrev:
steifan skrev:

Engelska/tyska/spanska.

Håller med Matte C var trögast. Matte D och E var faktiskt lättare. Men ångrar inte en sekund idag att man läste det!

Vafan är ni smart eller tongue klarar knappt av matte A men som sagt har bara matte ett år så..big_smile

Är man intresserad av teknik, fysik och sådant är FysB en rolig kurs. Men att trycka in allt detta mellan all övrigt i skolan och med en fullständigt opedagogist lärare så blir det värre, egentligen är det inte så svårt men problemet är att det är så otroligt  många formler och så många saker att ta hänsyn till. När någon väl gav en formlen man skulle ha var det hur lätt som helst big_smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

4 682 Inlägg
25 november 2008
ni får vara glada att ni inte behöver ha finska! typ svåraste ämnet som finns.
nått bra ämne finns de nog direkt inte.

2 337 Inlägg
25 november 2008
Sämsta ämnet - Matte & Fysik
Bästa ämnet - Strid på grupp/plutonsnivå

446 Inlägg
25 november 2008
Sämsta: historia
Bästa: idrott och verkstan

876 Inlägg
25 november 2008
Sämst är nog svenska B eller Matte E. Fattar inget i något av ämnen.

Bäst är förmodligen CAD smile

876 Inlägg
25 november 2008
selle90 skrev:
Prova på att plugga Fysik för en uppgift!

Wolframglödtråden i en 60W- lampa har arean 0,85cm2. Dess emittans är 35% av emittansen hos en absolut svart kropp. Beräkna glödtrådens temperatur.

räkna och kom med ett bra svar så ska vi se hur nära ni är;D

hehe, är det fysik A eller B? Jag läser B just nu. Tycker det känns helt meningslöst. Kan va bra att veta hur det fungerar men räkna ut de? roll

2 953 Inlägg
25 november 2008
värsta å bästa vet jag väll inte men so och engelska va väll inte så farligt sen va väll idrotten bäst då man aldrig infann sig i lokalen under idrotts timmarna typ

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
25 november 2008
idrott HATADE jag över allt annat... när jag gick högstadiet så gick jag väll på idrotten ca 3-4 gånger på typ 3år.

hemkundskap och träslöjd gillade jag dock smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

huh?
10 427 Inlägg
25 november 2008
Sarge skrev:
Bästa ämnet - Strid på grupp/plutonsnivå

Haha smile Skola kan ju diskuteras, strid på kompaninivå är fint annars wink
~90 AK5:or och ~9 Ksp 58 som lös-brakar loss på varandra i midjedjup snö i skogen tongue

Med ~50 andra AK5:or och Ksp 90 som härjar loss ett par hundra meter bort.

Mäktigt big_smile

3 714 Inlägg
25 november 2008
värsta ämnet var nog idrotten tror jag (enbart styrketräning typ)
bästa var Praktiska ämnena(fordon/meka)
samt datorlära

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

Sök