4054
Sök

Eftermonterat xenon vid besikningen

3 390 Inlägg
26 november 2008
Trådstartare
#1
Tja

Vet att det finns en del trådar om detta men hittar inte svaret på min smile

Jag hade innan xenon orginal på min Audi, och det hade den vid förra besiktningen. Jag har nu bytt hela lyktorna till Angeleyes som har halogen.  Skulle jag kunna chansa och montera dit ett xenonkit i de nya lyktorna och besikta med det ?

För det lär ju fortfarande stå att jag ska ha xenon orginal eller ?  Tänkte att de kanske inte "bryr sig" eller tänker på att det är eftermonterat xenon när det står att det ska vara det orginal ?

Sen OM det skulle skita sig ändrar dom då i papprena att jag har Halogen då istället ?


Tacksam för svar smile

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
26 november 2008
#2
är bilen byggd efter 98 får du bara typ byta färg på den. dock bilen har ju xenon orginal så då sitter ju torkare och högrtycks sprut så det ska vara lungt tycker jag sen vet jag inte vad dom säger om lycktan i sig


hade nog satt i xenon så kanske inte lycktan blir så ögoninfallande olika org
Senast redigerat av azid (26 november 2008)

2slow

Reservdansk
6 271 Inlägg
26 november 2008
#3
azid skrev:
är bilen byggd efter 98 får du bara typ byta färg på den. dock bilen har ju xenon orginal så då sitter ju torkare och högrtycks sprut så det ska vara lungt tycker jag sen vet jag inte vad dom säger om lycktan i sig


hade nog satt i xenon så kanske inte lycktan blir så ögoninfallande olika org

Inte utan regbesiktning. smile
Om din bil är blå och det står i ditt regbevis att bilen är vit kan länsman kräva dig på en omreggning + böter.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
26 november 2008
#4
TurbOla skrev:
azid skrev:
är bilen byggd efter 98 får du bara typ byta färg på den. dock bilen har ju xenon orginal så då sitter ju torkare och högrtycks sprut så det ska vara lungt tycker jag sen vet jag inte vad dom säger om lycktan i sig


hade nog satt i xenon så kanske inte lycktan blir så ögoninfallande olika org

Inte utan regbesiktning. smile
Om din bil är blå och det står i ditt regbevis att bilen är vit kan länsman kräva dig på en omreggning + böter.

då ska man ha maximal otur:P... men det kan som sagt hända

2slow

205 Inlägg
26 november 2008
#5
Det är väl bara att prova.

Sen montera tillbaka och köra dit igen.
1h arbete och 300:-

Kan det ju vara värt. Eller så byter du tillbaka innan, och byter efteråt igen... Eeeeeh, bara att testa!!

372 Inlägg
26 november 2008
#6
ring och fråga vv om du ska sätta dit xenon eller inte? smile då får du ju ett svar med källa iaf:)

3 295 Inlägg
26 november 2008
#7
TurbOla skrev:
azid skrev:
är bilen byggd efter 98 får du bara typ byta färg på den. dock bilen har ju xenon orginal så då sitter ju torkare och högrtycks sprut så det ska vara lungt tycker jag sen vet jag inte vad dom säger om lycktan i sig


hade nog satt i xenon så kanske inte lycktan blir så ögoninfallande olika org

Inte utan regbesiktning. smile
Om din bil är blå och det står i ditt regbevis att bilen är vit kan länsman kräva dig på en omreggning + böter.

nu är du väl ändå ute och cyklar på galen cykel? så om jag skulle bli stoppad av polisen vilken har hänt alltför ofta.. så skulle dom kunna ge mig böter och en regbesiktning? Vart har du läst/hört detta?

Sorry offtopic, men måste veta.. wink


Eliminator
1 441 Inlägg
26 november 2008
#8
TurbOla skrev:
azid skrev:
är bilen byggd efter 98 får du bara typ byta färg på den. dock bilen har ju xenon orginal så då sitter ju torkare och högrtycks sprut så det ska vara lungt tycker jag sen vet jag inte vad dom säger om lycktan i sig


hade nog satt i xenon så kanske inte lycktan blir så ögoninfallande olika org

Inte utan regbesiktning. smile
Om din bil är blå och det står i ditt regbevis att bilen är vit kan länsman kräva dig på en omreggning + böter.

Det är inte sant.

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
857 Inlägg
26 november 2008
#9
Det måste ju finnas automatisk höjdjustering av halvljuset och då är frågan om det finns det i dina angeleyes.. Är dom kinkiga så kommer du få nerslag på det..


3 390 Inlägg
26 november 2008
Trådstartare
#10
g-man skrev:
Det måste ju finnas automatisk höjdjustering av halvljuset och då är frågan om det finns det i dina angeleyes.. Är dom kinkiga så kommer du få nerslag på det..

Joo, det är jag medveten om... Och den funktionen finns ju ej. Men det kanske är skillnad på hur noga de är.  Visst, kommer en volvo 740 in med xenon så är det klart att besiktningsmännen reagerar.

Men med tanke på att det det är en relativt ny bil som det även står ska ha xenon orginal så kanske de inte undersöker saken lika noga som det föregående exemplet... men men, värt att chansa.. Som en tidigare sa, är ju isf bara 1 h jobb och 300 kr ifall man får nerslag.....

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre


Sök