5046
Sök

prisvärda budget 6x9or

HobbyFotograf och Blivande Biolog
310 Inlägg
26 november 2008
Trådstartare
#1
Hittade dessa i en lokal "lågbudget" affär för 199kr paret

http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.p … ign=kelkoo

De spelade faktisk j*vligt bra för de priset, vara bara tvungen att lägga in en tråd om det för jag blev så j*vla förvånad!

Denver 6x9 får tummen upp!
Senast redigerat av Abbee (26 november 2008)

Catch the moment, soon It'll be over

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
26 november 2008
#2
Biltema Pro 6*9"or spelar också jävligt bra faktiskt, bättre än gas alpha o andra lågprisare

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

21 761 Inlägg
26 november 2008
#3
Abbee: Hur monterade du dem, ordentligt stabilt och tätt?

Ifall man gör så, då kan även "billiga" högtalare spela på förvånansvärt bra. smile
Senast redigerat av Drönirettab (26 november 2008)

HobbyFotograf och Blivande Biolog
310 Inlägg
26 november 2008
Trådstartare
#4
Drönirettab skrev:
Abbee: Hur monterade du dem, ordentligt stabilt och tätt?

Ifall man gör så, då kan även "billiga" högtalare spela på förvånansvärt bra. smile

De satt inte i min bil, utan i en kompis s40,  och jag ratade dem direkt när jag hörde vilket märke de var, men jag blev riktigt förvånad!

De satt i hatthyllan och såg inte så perfekt ditsatta ut precis men kollade inte jättenoga.

nästan så att man skulle köpt ett par... 199kr är ju inte spec mkt alls!

Catch the moment, soon It'll be over

733 Inlägg
26 november 2008
#5
denver 6x9or har jag ett gäng här hemma.... de spelar riktigt bra med hyfsad effekt... har testat högtalarna allt från ett par wrms upp till 155 wrms.. och de spelar bättre desto mer effekt de får, verkar det som :p

M.v.h. Emil

M.v.h. Emil

Sous Chef
389 Inlägg
27 november 2008
#6
de e i min bil de sitter och för tillfället sitter de bara provisoriskt men under helgen ska det ändras så det blir snyggare och stabilare:D
kan också berätta att det blir ganska  trångt med 6x9or på hatthyllan i en s40 man får modifiera rätt så rejält:P

HobbyFotograf och Blivande Biolog
310 Inlägg
29 november 2008
Trådstartare
#7
Köpta och skall in i 850ns hatthylla!

flikar in lite frågor!

Skall jag bygga ngn liten egen låda till dem, eller skall jag sätta dem i hålen med ngn baffel?

Har 2st GAS 10" där bak, men de är relativt nedställda och tar barade djupaste tonerna.
står på vänster sida av bagaget och är riktade mot höger sida.

Catch the moment, soon It'll be over

733 Inlägg
29 november 2008
#8
Abbee skrev:
Köpta och skall in i 850ns hatthylla!

flikar in lite frågor!

Skall jag bygga ngn liten egen låda till dem, eller skall jag sätta dem i hålen med ngn baffel?

Har 2st GAS 10" där bak, men de är relativt nedställda och tar barade djupaste tonerna.
står på vänster sida av bagaget och är riktade mot höger sida.

jag hade byggt små lådor till högtalarna... för dina basar kommer trycka på högtalarna annars och det kan bli negativa konsekvenser. volym och sånt på lådorna är väldigt svårt att säga.. det får någon annan svara på.. jag har testat mina denver 6x9or i slutna lådor på ca 8 liter/st och det funkade, hur det blir i portade vet jag inte.

M.v.h. Emil

M.v.h. Emil

HobbyFotograf och Blivande Biolog
310 Inlägg
29 november 2008
Trådstartare
#9
thulle1 skrev:
Abbee skrev:
Köpta och skall in i 850ns hatthylla!

flikar in lite frågor!

Skall jag bygga ngn liten egen låda till dem, eller skall jag sätta dem i hålen med ngn baffel?

Har 2st GAS 10" där bak, men de är relativt nedställda och tar barade djupaste tonerna.
står på vänster sida av bagaget och är riktade mot höger sida.

jag hade byggt små lådor till högtalarna... för dina basar kommer trycka på högtalarna annars och det kan bli negativa konsekvenser. volym och sånt på lådorna är väldigt svårt att säga.. det får någon annan svara på.. jag har testat mina denver 6x9or i slutna lådor på ca 8 liter/st och det funkade, hur det blir i portade vet jag inte.

M.v.h. Emil

finns mått på 6x9lådor på mds.se tänkte försöka bygga kopior av dem.. blir lättast så tror jag.

tror du verkligen att en så pass "klen" baslåda kan inverka mycket negativt på 6x9orna? aja testar att bygga lådorna först wink
Senast redigerat av Abbee (29 november 2008)

Catch the moment, soon It'll be over

Avstängd
216 Inlägg
29 november 2008
#10
HEJ

199kr för ett par 6x9 som ni berömmer så stort. gör ni det i samband med priset
eller att dom spelar lika bra som ett par pioneer tex för 1199kr ?

Hur menar ni att dom LÅTER FANTASTISK? vilka har ni jämfört med? hur va kring utr?


dom enda 6x9 or jag tyckt lätit skit bra kostar mellan 1500-3000kr paret
testat lite grejjer runt 500-1000kr oxå , men inte fått allt jag önskat , kontrollerat . bra bas. behaglig diskant. tål spelas högt utan att tappa ljudet . nått av dessa har dom billiga alltid tappat
det kan ha vart ett par som inte hade bas egenskaperna. ett par med för skriki diskant. ett par med svag diskant . ett par med total saknad av dynamik . osv osv

det enda perfekta har vart 2par av dom jag provat. som sagt ett JBL par för 3tusen kr
och ett Impact för 1500kr paret

tar ni bil ljud på stort allvar eller är det nått som inte spelar så stor roll i ert liv?
bra musik_ bra ljud.  höra arbetet artisterna lagt ner i studion . eller får det spela hej vilt med ett par denver för 200kr tex?
eller är det mirakel högtalare`?

lycka till

2 665 Inlägg
29 november 2008
#11
De flesta här på garaget är inte så insatta i välljud så därför blir det lite konstiga kommentarer om saker.

Det är ingen som säger att det var detaljerad basåtergivning och ett tydligt rent mellanregister.

Det säger bara spelade bra. Vilket betyder??? högt? inte dåligt? vad?

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

HobbyFotograf och Blivande Biolog
310 Inlägg
29 november 2008
Trådstartare
#12
Rickard-v skrev:
De flesta här på garaget är inte så insatta i välljud så därför blir det lite konstiga kommentarer om saker.

Det är ingen som säger att det var detaljerad basåtergivning och ett tydligt rent mellanregister.

Det säger bara spelade bra. Vilket betyder??? högt? inte dåligt? vad?

Rickard-v:
Det betyder i stil med typ mds 6x9or i prisklassen 7-800kr,

Jag har inte så stora krav på ljudet i min 850 92a, men det skall höras bra helt enkelt. inga snofsigheter bara ljud som inte låter alltför förskräckligt tongue Dessutom var jag jävligt skeptist till dessa högtalarna i början och ratade dem direkt efter att fått reda på märket, men tog man sig tid och lyssna så var de helt ok!

TRANSPORT är nog inte den som skall uttrycka sig om allvar...

Dessutom när har jag sagt att de har låtit "FANTASTISKT"?  det förstår väl varenda tomte att 199kr högtalare inte är de bästa som finns, men dock de låter faktiskt helt ok.

Jag har aldrig sagt att de skall konkurrera i 3kkr klassen,
Och om jag ngn gång skulle vilja ha det perfekta ljudet så bygger jag mig ett totalt isolerat rum med väggar som tar upp 99% av ljudvågorna.
Köper mig ett stereo paket med 2 fina DYRA högtalare och finaste stereon och förstärkaren till det.

Sen sitter jag där och lyssnar på beethoven och njuter till fullo av den exeptionella ljudkvaliten, kanske avnjuter ngt fint dyrt vin på samma gång.

lol
Senast redigerat av Abbee (29 november 2008)

Catch the moment, soon It'll be over

1 534 Inlägg
29 november 2008
#13
jag hade exakt likadana, de lät så jävla dåligt så jag slog sönder dem


HobbyFotograf och Blivande Biolog
310 Inlägg
29 november 2008
Trådstartare
#14
Iam2fast4U skrev:
jag hade exakt likadana, de lät så jävla dåligt så jag slog sönder dem

de var ju kreativ info:P

jaja nu har jag köpt fanskapen, så nu skall de i, basta

fast , kanske inte så konstigt att du tkte att de lät skit, med de ljudpaketet du har i bmwn...
Senast redigerat av Abbee (29 november 2008)

Catch the moment, soon It'll be over

1 534 Inlägg
29 november 2008
#15
Abbee skrev:
Iam2fast4U skrev:
jag hade exakt likadana, de lät så jävla dåligt så jag slog sönder dem

de var ju kreativ info:P

jaja nu har jag köpt fanskapen, så nu skall de i, basta

fast , kanske inte så konstigt att du tkte att de lät skit, med de ljudpaketet du har i bmwn...

men jag hade denver 6x9 orna långt innan jag hade bilen:P
men det är ditt val att ha dem,
men jag gillade de iaf inte


8 156 Inlägg
29 november 2008
#16
Ju mer man lyssnar på olika bättre ljudsystem, desto kräsnare blir man.
Så vad du än gör, sätt dig inte i en bil som tävlar i ljudkvalité. Du blir fast wink
Med rätt installation så kan du nog få dom att låta ok.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

HobbyFotograf och Blivande Biolog
310 Inlägg
29 november 2008
Trådstartare
#17
Phaetoon skrev:
Ju mer man lyssnar på olika bättre ljudsystem, desto kräsnare blir man.
Så vad du än gör, sätt dig inte i en bil som tävlar i ljudkvalité. Du blir fast wink
Med rätt installation så kan du nog få dom att låta ok.

haha ska akta mig för det^^ bättre nöjd med "kassa" prylar än missnöjd och inte ha råd med de "fina" prylarna^^

men halva nöjet är ju att pilla dit dem ju tongue och bättre att börja med mindre dyra högtalare om ngt skulle gå snett:P

btw, dåliga lr inte  så tar 6x9or plats och om jag skall göra en sluten låda så får jag nog snäva in måtten rätt rejält om den ska få plats i hatthyllan.
Senast redigerat av Abbee (29 november 2008)

Catch the moment, soon It'll be over


Sök