nuffe skrev:
Har suttit och letat ett tag bland gamla trådar men inte hittat vad jag sökt.
Frågan lyder: 2 basar på, vi kan säga 500WRMS vardera, kopplas till ett monosteg som ger 1000WRMS, kommer detta resultera
i full effekt? Att basarna går på full effekt. Eller är ska det vara ett monosteg som ger 500WRMS eftersom basarna brinner upp
ett för stort steg som det på 1000WRMS.
Man missar ofta de mest enkla sakerna när man vill lära sig saker fort

Edit:
Skulle man då kunna räkna:
B1 = WRMS på bas 1
B2 = WRMS på bas 2
B1 + B2 = WRMS på slutsteg
För att få full effekt.
Det är inga problem att ha tillgång till dubbelt så mycket effekt. Steget kan arbeta lugnare och med renare signal och ändå mata basarna fullt ut. Givetvis får man spela med känsla. Det går att ha sönder grejer om man är oförsiktig i vilket fall som helst
Senast redigerat av dbjanoz (26 november 2008)
Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?