4003
Sök

Problem med HDMI mellan Samsung DVD & Samsung plasma TV

4 001 Inlägg
27 november 2008
Trådstartare
Tjena, jag kopplade in DVD:n med en medföljande HDMI-kabel till TV:n men bild & ljud hackar var 5-8 sekund, det blir helt svart och sedan kommer bild & ljud tillbaka efter 0,5 -1 sekund.

jag misstänker att den medföljande HDMI-kabeln inte är av högsta kvalité men den borde ju funka iaf.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

672 Inlägg
27 november 2008
Prova med en annan kabel typ scart för att utesluta spelaren?

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.

4 001 Inlägg
27 november 2008
Trådstartare
smiler skrev:
Prova med en annan kabel typ scart för att utesluta spelaren?

jodå, kör jag med scart så funkar det

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

672 Inlägg
27 november 2008
kanske nån inställning för hdmi'n... annars låter de nog som kabeln e knas, känns iof som de borde antingen eller då den e digital dock? hmm...

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.

4 001 Inlägg
27 november 2008
Trådstartare
jag kollade inställningarna och dom såg likadana ut i både TV å DVD

4 001 Inlägg
27 november 2008
Trådstartare
någon annan som har en idé eller är det bara att prova med en annan HDMI-kabel?

Allmänt envis
12 512 Inlägg
27 november 2008
Finns ingen chans att testa en annan TV eller en annan dvd, eller annan apparat med HDMi?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

4 001 Inlägg
28 november 2008
Trådstartare
Rquired skrev:
Finns ingen chans att testa en annan TV eller en annan dvd, eller annan apparat med HDMi?

nej, jag har inte fler apparater med HDMi, jag ska iofs köpa en DVD till grabben i julklapp... den kan man ju köpa nu och prova med.

Sök