webdesign program

SANDVIK RACING |FIN| medlem
5 mars 2006 · 158 Inlägg

hej

Nu är de så att dom i min motorklubb (kör cross) bestämt sig för att jag ska fixa en hemsida åt dom:P Men jag vet inte riktigt va jag ska använda för program.. Så jag skulle behöva få lite tips av er på program som är enkla att använda men ända blir hyffsat snyggt slutresultat.. har testat FronPage Å WebPageMaker.. dom e ju skit enkla men blir ju inte speciellt bra.. helst skulle ja vilja slippa knacka kod på hela sidan också.. har inte kunskaper för det.. så det vore snällt om ni kunde komma med tips på bra program!

ha de gött

Senast redigerat av SANDVIK RACING |FIN| (5 mars 2006)

//mvh Per
jinxen
5 mars 2006 · 63 Inlägg

Du har ju Macromedia Dreamweaver. Men som sakt, har du ingen baskunskaper i kodandet bli det alltid svårt att förstå vad du håller på med tongue

Senast redigerat av jinxen (5 mars 2006)

MilleN
5 mars 2006 · 9 108 Inlägg

Jo man brukar alltid få komplettera med lite kod... www.opelomega.se har jag gjort med b-ones egna webdesigner big_smile Och lite html för att fixa lite länkar och frame borders och sånt.

Holme
5 mars 2006 · 1 417 Inlägg

Det kanske ändå blir bäst om du knackar allt själv.
Finns massor med hjälp på www.webdesignskolan.com , grymt bra sida. Kolla där smile

ludde__mannen draminbil.nu
5 mars 2006 · 1 382 Inlägg

Det går att göra sidan snygg i istortsett vilket program som helst.. Men man måste(...) knacka lite själv för att det ska kunna bli något att komma med tyvärr..

tecman
5 mars 2006 · 1 741 Inlägg

jag brukar växla mellan Dreamweaver och frontpage. tycker dom kompletterar varandra väldigt bra. men knacka kod behöver man alltid.

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
Scratch
5 mars 2006 · 719 Inlägg

Dreamweaver och frontpage är bra program. Frontpage är lätt att lära sig grunderna i och du kan göra väldigt mkt i det om du sätter dig in i programet, dreamweaver är lite svårare att lära sig men är lite vassare än frontpage när man lärt sig utnyttja frontpage alla egenskaper.

Designen gör man i photoshop helt klart!

live free, die young.
jinxen
5 mars 2006 · 63 Inlägg

Men sedan finns det ju 100 tals sidor med gratis layouter som man kan knåpa lite med själv. cwd.dk kan du alltid kolla om du vill ha lite inspiration smile Men som du säger att du är ny, det bästa är nog att försöka få tag på en gratis layout och lära dig utifrån den. Det gör allt så mycket lättare om man har någonting att utgå ifrån.

Det verkar ju som om det kommer vara enda gånger (?) du fixar en sida kanske och då behöver du inte fördjupa dig så onödigt mycket. Bättre att slipa på cross åkandet wink

Martin 9-3 Fisketokig
5 mars 2006 · 2 997 Inlägg

Dreamweaver MX + Anteckningar duger fint.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
MeloveGolf Vw trimmare
5 mars 2006 · 2 995 Inlägg

Anteckningar inget annat.......men kan du inge så är frontpage det enda rätta och tyvärr blir det inte vackra sidor i frontpage&Dreamweaver....

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
jinxen
5 mars 2006 · 63 Inlägg

Det blir alldeles utmärkta sidor i dreamweaver resp. Frontpage. Om sidorna blir vackra beror ju helt enkelt på om man kan designa eller inte! Sen om man kan med php, tables etc behövs det knappt designas ett skit för att få sidor att se bra ut i dreamweaver.

btw, nice bil martin smile

Senast redigerat av jinxen (5 mars 2006)

chrizz Administratör
5 mars 2006 · 11 783 Inlägg

Anteckningarna låter onödigt när det saknar syntax highlight. Vill du ha en bra och gratis text-editor för kod så ta hem crimson editior (www.crimsoneditor.com).

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
MeloveGolf Vw trimmare
5 mars 2006 · 2 995 Inlägg

jag syftar på att i dreamweaver måste du kunna koda för att få till bra design/tables mm går ju inte bara med Drag&Drop ....lite kunskaper om html/css krävs allt....och chrizz's förslag om ett program med syntax higlight är ju ingen dum idé men då måste ju killen lära sig grunderna för att fatta nått ändå..vad jag förstår så har han ju ingen erfarenhet av något internetbaserat språk...ska han göra en hemsida en gång och inte är så intressrad av det är det frontpage som gäller vill man vara seriös är det bara sätta sig och läsa smile www.w3schools.com

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Feffy
5 mars 2006 · 231 Inlägg

Frontpage funkar bra. Är riktigt lätt. är man amatör är det svårt att kanske få till massa extra funktioner och så men ska layouten vara enkel funkar det. Annars finns det Dreamweaver och på http://webdesignskolan.se/ kan man få en hel del tips om vad man kan göra.

Uppvuxen med Volvo, så Volvo är och kommer alltid vara en del av mitt hjärta!
3/4 vitblå 1/4 blågul
SANDVIK RACING |FIN| medlem
5 mars 2006 · 158 Inlägg

tack ska ni ha!smile ska kolla runt lite på tipsen och se om ja hittar nått program som faller mig i smaken:P

//mvh Per
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang