5733
Sök

740 elfel

119 Inlägg
28 november 2008
Trådstartare
Tjenare har en 745a och på vänster sida slocknar de när ja bromsar vad är de för fel?

908 Inlägg
28 november 2008
vad slocknar ? alla lampor ? eller bara baklampan ? eller bara lampa som e vanlig å bromsljus ?

3 650 Inlägg
28 november 2008
om bakjluset slocknar när du bromsar så är det glapp/jordfel

Avstängd
232 Inlägg
28 november 2008
skrota skiten smile och köp en annan finns jätte många billiga
Senast redigerat av rawbin (28 november 2008)

119 Inlägg
21 december 2008
Trådstartare
Beckstroem skrev:
vad slocknar ? alla lampor ? eller bara baklampan ? eller bara lampa som e vanlig å bromsljus ?

lampan som e vanlig. och så nu fick jag igång blinkers vänster men nu fungerar inte backljusen. :S. och bara bromsen i rutan som lyser när man bromsar. hel skumt.

Brodar'n Maffia!
184 Inlägg
21 december 2008
Kolla jordningarna.

...tror jag, är dock inte helt 100...

644 Inlägg
21 december 2008
Ivarsson_740turbo skrev:
Beckstroem skrev:

lampan som e vanlig. och så nu fick jag igång blinkers vänster men nu fungerar inte backljusen. :S. och bara bromsen i rutan som lyser när man bromsar. hel skumt.

Fungerar inte backlyset på nånsida ? då kan de ju va kontakten på växellådan som hoppat lös! annars så är de nog bara å kolla jorden !

1 785 Inlägg
22 december 2008
Ivarsson_740turbo skrev:
Tjenare har en 745a och på vänster sida slocknar de när ja bromsar vad är de för fel?

Tag ur lampan och kontrollera ytorna, oxid är det vanligaste problemet. Kontrollera även glödlampan och mät den med multimeter. Kolla även kontakten som är ansluten till armaturen
Senast redigerat av dbjanoz (22 december 2008)

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Sök