2189
Sök

tråden om VÄRSTING 1 DIN huvudenheter

Avstängd
216 Inlägg
28 november 2008
Trådstartare
en tråd med värsting huvudenheter i 1din storlek är på tiden , Fyll på med enbart värstingar . lägg in gärna med info. ca pris. och foto . precis som jag gör nu här nedan

PIONEER DEX-P90RS
Ca Pris: 11.999,00 kr

En ren proffs/tävlingsmaskin . 6volts rca utgångar. 24bit

Beskrivning:
DEX-P90RS När prestigefylld design blandas med teknisk finess, kommer DEX-P90RS ut på toppen — det slutgiltiga när det gäller rent, naturligt ljud. Den vita OEL-displayen och aluminiumfronten ger en kvalitetskänsla, medan 16-bitars digitala CD-data på insidan överförs direkt via 24-bitars D/A-omvandlare av högsta klass med minimal distorsion och det naturliga ljudet intakt. Ljudälskare uppskattar de högkvalitativa delarna, den exakta mekaniken och konstruktionen med sina höga prestanda. Kombinera optiskt med DEQ-P90 så får du ett audiosystem som saknar motsvarighet, med DSP och delningsfilter. Tre RCA (6 volt) lågnivåutgångar ger renare ljud. Denna omsorgsfullt konstruerade enhet är ett absolut ideal och kommer att ge perfekt ljud en ny innebörd. DEQ-P90 DIGITAL FÖRFÖRSTÄRKARE/EQUALISER N Y När prestigefylld design blandas med teknisk finess, kommer DEX-P90RS ut på toppen — det slutgiltiga när det gäller rent, naturligt ljud. Den vita OEL-displayen och aluminiumfronten ger en kvalitetskänsla, medan 16-bitars digitala CD-data på insidan överförs direkt via 24-bitars D/A-omvandlare av högsta klass med minimal distorsion och det naturliga ljudet intakt. Ljudälskare uppskattar de högkvalitativa delarna, den exakta mekaniken och konstruktionen med sina höga prestanda. Kombinera optiskt med DEQ-P90 så får du ett audiosystem som saknar motsvarighet, med DSP och delningsfilter. Tre RCA (6 volt) lågnivåutgångar ger renare ljud. Denna omsorgsfullt konstruerade enhet är ett absolut ideal och kommer att ge perfekt ljud en ny innebörd. Denna digitala signalprocessor (DSP) är avsedd att framhäva DEX-P90RS till perfektion i varje detalj, den balanserar inkommande och utgående signaler för att anpassa ljudet till akustiken i just din bil. Med total kontroll över signalbehandling och delningsfilter kan du optimera den parameterstyrda equalisern och ljudfältskontrollen för att skapa det ljudfält som du själv föredrar. Säljes endast som paket Key features DEQ-P90 Time alignment L/R independent 4-way digital network L/R independent 31 band digital graphic equalizer High Voltage Output Features DEQ-P90 Type DSP (Digital Signal Processor) Crossover network Yes Variable Bass Emphasis Yes Equaliser Yes Time alignment Yes Listening position Selector Yes 24-bit Burr-Brown D/A convertors Yes Optical input Yes Parametric Bass/Treble Yes/Yes Electronic Volume Yes Copper-plated chassis Yes Installation Kit Yes Specifications DEQ-P90 Frequency response 10 - 20.000 Hz S/N ratio 109 dB Max. current consumption (A/4ohms) 1A Chassis size (W x H x D) 191 x 49 x 220 mm

http://www.pioneer.se/images/products/caraudio/pioneer/dex_p90rs1_gallery.jpg

lycka till

956 Inlägg
28 november 2008
Eller går man bara in på de stora tillverkarnas hemsidor och läser om deras dyraste stereo.
Finner inget nödvändigt med att lägga ut denna infmormation på gorg när man lika väl kan gå in på deras hemsidor och läsa sad

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

6 851 Inlägg
28 november 2008
TRANSPORT skrev:
en tråd med värsting huvudenheter i 1din storlek är på tiden , Fyll på med enbart värstingar . lägg in gärna med info. ca pris. och foto . precis som jag gör nu här nedan

PIONEER DEX-P90RS
Ca Pris: 11.999,00 kr

En ren proffs/tävlingsmaskin . 6volts rca utgångar. 24bit

Beskrivning:
DEX-P90RS När prestigefylld design blandas med teknisk finess, kommer DEX-P90RS ut på toppen — det slutgiltiga när det gäller rent, naturligt ljud. Den vita OEL-displayen och aluminiumfronten ger en kvalitetskänsla, medan 16-bitars digitala CD-data på insidan överförs direkt via 24-bitars D/A-omvandlare av högsta klass med minimal distorsion och det naturliga ljudet intakt. Ljudälskare uppskattar de högkvalitativa delarna, den exakta mekaniken och konstruktionen med sina höga prestanda. Kombinera optiskt med DEQ-P90 så får du ett audiosystem som saknar motsvarighet, med DSP och delningsfilter. Tre RCA (6 volt) lågnivåutgångar ger renare ljud. Denna omsorgsfullt konstruerade enhet är ett absolut ideal och kommer att ge perfekt ljud en ny innebörd. DEQ-P90 DIGITAL FÖRFÖRSTÄRKARE/EQUALISER N Y När prestigefylld design blandas med teknisk finess, kommer DEX-P90RS ut på toppen — det slutgiltiga när det gäller rent, naturligt ljud. Den vita OEL-displayen och aluminiumfronten ger en kvalitetskänsla, medan 16-bitars digitala CD-data på insidan överförs direkt via 24-bitars D/A-omvandlare av högsta klass med minimal distorsion och det naturliga ljudet intakt. Ljudälskare uppskattar de högkvalitativa delarna, den exakta mekaniken och konstruktionen med sina höga prestanda. Kombinera optiskt med DEQ-P90 så får du ett audiosystem som saknar motsvarighet, med DSP och delningsfilter. Tre RCA (6 volt) lågnivåutgångar ger renare ljud. Denna omsorgsfullt konstruerade enhet är ett absolut ideal och kommer att ge perfekt ljud en ny innebörd. Denna digitala signalprocessor (DSP) är avsedd att framhäva DEX-P90RS till perfektion i varje detalj, den balanserar inkommande och utgående signaler för att anpassa ljudet till akustiken i just din bil. Med total kontroll över signalbehandling och delningsfilter kan du optimera den parameterstyrda equalisern och ljudfältskontrollen för att skapa det ljudfält som du själv föredrar. Säljes endast som paket Key features DEQ-P90 Time alignment L/R independent 4-way digital network L/R independent 31 band digital graphic equalizer High Voltage Output Features DEQ-P90 Type DSP (Digital Signal Processor) Crossover network Yes Variable Bass Emphasis Yes Equaliser Yes Time alignment Yes Listening position Selector Yes 24-bit Burr-Brown D/A convertors Yes Optical input Yes Parametric Bass/Treble Yes/Yes Electronic Volume Yes Copper-plated chassis Yes Installation Kit Yes Specifications DEQ-P90 Frequency response 10 - 20.000 Hz S/N ratio 109 dB Max. current consumption (A/4ohms) 1A Chassis size (W x H x D) 191 x 49 x 220 mm

http://www.pioneer.se/images/products/c … allery.jpg

Måste bara säga en sak..den i sig är inte så extrem, man bör ha en DEQ-P90 oxå för att kunna utnytja den fullt ut. (men vist den är bra..men är BÄTTRE med boxen wink )

Själv skulle jag nog skaffat mej en Alpine DVI-9990R + DAI-C990..= Alpine F1 http://www.ljudstudion.se/ShowProduct.aspx?prodid=51

1 534 Inlägg
28 november 2008
varför är den så dyr?
vad är det speciella med dem egentligen
50 000kr för en stereo är jävligt mkt pengar

6 851 Inlägg
28 november 2008
Hehe..ja du, varför är en Rolls Royce så dyra?
Det är ju bara en bil det oxå wink
Senast redigerat av TT-Avant (28 november 2008)

Europamästare i Billjud.
186 Inlägg
29 november 2008
Iam2fast4U skrev:
varför är den så dyr?

Den är byggd med de finaste komponenterna man kan tänka sig och låter så otroligt bra!
Jag hade den när jag vann EM 2006.
Inställningsmöjligheterna är väldigt bra, den kräver kunskap och bör tweakas av proffs om man ska få ut det den kan.

1 727 Inlägg
29 november 2008
Roger-T skrev:
Iam2fast4U skrev:
varför är den så dyr?

Den är byggd med de finaste komponenterna man kan tänka sig och låter så otroligt bra!
Inställningsmöjligheterna är väldigt bra, den kräver kunskap och bör tweakas av proffs om man ska få ut det den kan.

Det var väl ändå PXI:n du hade, DAI:en behöver man inte vara mkt proffs till.wink
PXI=Tidskomp mm
DAI="vanlig" stereo
Info för er som tänkte handla......

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

Avstängd
216 Inlägg
29 november 2008
Trådstartare
vad säger ni om det senaste som kommit nu
PIONEER DEX-P90RS som i första tråden med en DSP box för Pioneer DEX-P90RS.
paketpris ca 19.990kr

med tanke på priset . 2008års nyhet , är det prisvärdare än Alpine tro ? 6.0volts rca .24bit, mm

lycka till

6 851 Inlägg
29 november 2008
Horsyhorse skrev:
Roger-T skrev:
Iam2fast4U skrev:
varför är den så dyr?

Det var väl ändå PXI:n du hade, DAI:en behöver man inte vara mkt proffs till.wink
PXI=Tidskomp mm
DAI="vanlig" stereo
Info för er som tänkte handla......

Pierre

Ja det är jag själv som inte änns varit uppmärksam..det skall naturligtvis vara med PXI boxen som jag menar..sorry.

TRANSPORT: vilken Alpine menar du då?
Senast redigerat av TT-Avant (29 november 2008)

7 281 Inlägg
29 november 2008
Alpine 9887 är väl helt okey, dock får den minus på designen och menyerna.

1 631 Inlägg
29 november 2008
I dagsläget finns det ju egentligen bara två. Den ena är nämnd här (Alpine F1 med box), den andra är Pioneer ODR. Både kostar runt 50.000:-.

Jag har lyssnat rätt mycket på båda och tycker det är dött lopp. Vilket som blir bäst beror på andra saker. Valde själv F1.

PS: Alpine ger dig möjlighet till multimedia (5.1) ihop med två boxar. Det kan du inte med ODR.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

1 631 Inlägg
29 november 2008
TRANSPORT skrev:
vad säger ni om det senaste som kommit nu
PIONEER DEX-P90RS som i första tråden med en DSP box för Pioneer DEX-P90RS.
paketpris ca 19.990kr

med tanke på priset . 2008års nyhet , är det prisvärdare än Alpine tro ? 6.0volts rca .24bit, mm

Det beror lite på hur du tänker dela framsystemet. Pioneer är inte helt flexibla där. ODR-boxen är bättre och går att dra ner till 160hz. Har för mig det är 200hz på P90.

Men P90 ska väl egentligen jämföras med en 701-box från Alpine (ihop med ett flertal cd-transporter).

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

1 634 Inlägg
29 november 2008
Men överens är vi att det är Pioneer och Alpine som står för de bästa huvudenheterna på marknaden wink Själv har jag Pioneer ODR. (nu fick jag sagt det igen:) )

Numera Saab 9-5 Aero -00

260 Inlägg
29 november 2008
andreas_gbg_ skrev:
Men överens är vi att det är Pioneer och Alpine som står för de bästa huvudenheterna på marknaden wink Själv har jag Pioneer ODR. (nu fick jag sagt det igen:) )

Glöm inte naka smile

Avstängd
16 Inlägg
6 december 2008
P90 tror jag är grym TRANSPORT

Sök