2909
Sök

Ska man tro på annonsen? (Chip)

4 Inlägg
29 november 2008
Trådstartare
Jag såg det här på ebay och säljaren kallar produkten för Tuning Module. Jag undrar nu om någon vet vad det här är och om det fungerar som säljaren påstår?
Säljs ju bara för mindre 100 kr inkl frakt och sen så ska det vara super enkelt att installera och ge minst 8 hk...Låter för bra för att vara sant.
Här är länken, tog bara det här som exempel men den finns till många olika modeller och märken också.

http://cgi.ebay.co.uk/20-BHP-MODULE-FOR … dZViewItem

Tack!
Senast redigerat av jakob_r (29 november 2008)

184 Inlägg
29 november 2008
Jag tror att det är ren bullshit, spara hundralappen och köp några öl på bolaget istället. tongue
Senast redigerat av Babian (29 november 2008)

1 436 Inlägg
29 november 2008
Öhh... Det står ju att den lurar systemet att det är kallt så motorn får en fetare blandning. OM motorn går bättre med den modulen så är det för att den gått för snålt hela tiden... AKA nått annat är fel... Right?

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

Håltagare
239 Inlägg
29 november 2008
tror inte detdär är sant..

Blyfot
829 Inlägg
29 november 2008
Babian skrev:
Jag tror att det är ren bullshit, spara hundralappen och köp några öl på bolaget istället. tongue

tror på de förslaget

"bara en mor kan älska en sån son"

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
29 november 2008
Det där skulle jag aldrig köpa. Ren bullshit.

Trimmar man en bil så bör det göras hos en seriös trimfirma som kollar igenom motorn efter felkoder och annat innan trimmningen.

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
29 november 2008
Nej det ska man inte tro på! Det är bara risk för att du får problem med motorstyringen, hög förbrukning, dåliga avgasvärden (både besiktning och miljösvineri) och katalysatorn lever ett hårt (och varmt med tillhörande brandrisk) med den där skiten inkopplat...

Hade det funkat så hade alla här på gorg haft en sån monterad...

Räkna generellt 1000kr för varje hästkraft du trimmar om det är en sugmotor...

Sök