30 november 2008
Trådstartare
Hej!
Kan börja med att säga att jag bara älskar ren och rå bas. Det ska skaka, vibrera, och trumhinnorna skall vara sådär perfekt masserade så huvudet nästan sprängs! Delvis går jag rakt emot alla er som strävar efter balanserat välljud och hatar skakande nummerskyltar.
Kör nu med en Kenwood KDC-W5641UY - 4x50w, ett Dragster Monoblock på 350w RMS som driver en MTX Thunder 500w 12". Detta duger helt klart till att få plåtar och skyltar att skaka, och återger riktigt djupa frekvenser som trycker på ordentligt i öronen. Dock kör jag för tillfället med Passatens originalhögtalare i dörrarna. Sitter en högtalare+diskant i varje dörr. Dessa duger gott och väl till att ge ett bra och välbalanserat välljud när jag vrider ner basen om jag så önskar. Men i nuläget kommer ju liksom trycket bakifrån. Skulle vilja ha ett framsystem som "möter" upp basen på något sätt utan att vara en baslåda. Om ni förstår?
Vilka högtalare skall man isåfall satsa på? Bör man ha ett slutsteg på dessa? De skall klara av låga bastoner och som sagt, ge lite tryck även fram i bilen. Men även gå att vrida på lite, tänkte eventuellt börja tävla lite för skojs skull nästa år..
Eller är det mindre subwoofers man bör satsa på i framdörrarna?
Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)