Cd:n börjar hacka när jag höjer volymen.

Marzil
5 mars 2006 · 11 Inlägg

Hej!
Har precis inhandlat mig en ny cd-enhet (JVC), men jag har ett problem med den.
Det är så att när jag höjer volymen så är det precis som om cd:n börjar hacka.
Har rätt bra bas i bilen också så jag misstänker att det är vibrationerna från basen som gör att cd:n börjar hacka.
Väljer jag bort basen och endast kör med diskantljud så kan jag höja hur högt som helst, men så fort jag kör med basarna också så sätter det igång.

Är det så att vibrationerna från basen gör att det blir så elr?
Hur kan man åtgärda det egentligen?
Är ju väldigt störande att man inte kan dra på nånting med stereon!

Toyota Supra MKIV "PEARL" (1993)
142_power
5 mars 2006 · 69 Inlägg

Är väll inte helt 100 på det där med ström men kan det kanske vara så att basarna (eller steget till basarna)  drar så pass mycket ström så när du saftar på ordentligt så levererar batteriet inte tillräckligt med ström till bil streon.=?

Dreamcatcher
6 mars 2006 · 260 Inlägg

det tror jag också. min display började blinka när jag vred på

styling har egentligen bara med pengar att göra.
timpan_87
6 mars 2006 · 781 Inlägg

kan vara vibrationerna.. hackar den även om du kör där bilen hoppar jätte mkt?

har du monterat CD i rätt vinkel? monterar du den i ex för stor vinkel hackar den mer.

hackar den lika mkt på brända som orginal?

Tonkpils blyfot
6 mars 2006 · 117 Inlägg

Du Bränner kanske skivan för fort ?

Marzil
6 mars 2006 · 11 Inlägg

142_power skrev:
Är väll inte helt 100 på det där med ström men kan det kanske vara så att basarna (eller steget till basarna)  drar så pass mycket ström så när du saftar på ordentligt så levererar batteriet inte tillräckligt med ström till bil streon.=?

Vet inte riktigt, men med min förra stereo så hade jag inga problem med att det började hacka.

Toyota Supra MKIV "PEARL" (1993)
Marzil
6 mars 2006 · 11 Inlägg

timpan_87 skrev:
kan vara vibrationerna.. hackar den även om du kör där bilen hoppar jätte mkt?

har du monterat CD i rätt vinkel? monterar du den i ex för stor vinkel hackar den mer.

hackar den lika mkt på brända som orginal?

Ja det hackar ännu värre när man kör på hoppiga vägar, måste ha volymen väldigt lågt ställd där, annars kan man knappt lyssna över huvudtaget.

har inte provat att köra nån orginal cd än i den.

Elr är det cd:n som som det kan vara fel på, att den är överkänslig kanske?

Den är ju inte monterad rakt in i instrumentpanelen som på t ex en Volvo 240 utan den är monterad lite uppåtvinklad i instrumentpanelen (cd-fronten pekar lite uppåt).. Men vinkeln är ju lite svår att ändra på ju.

Senast redigerat av Mackan_CRX (6 mars 2006)

Toyota Supra MKIV "PEARL" (1993)
Marzil
6 mars 2006 · 11 Inlägg

Tonkpils skrev:
Du Bränner kanske skivan för fort ?

Har provat flera olika cd-skivor som är brända i olika hastigheter, men det är samma på alla. Hackar ändå.

Toyota Supra MKIV "PEARL" (1993)
timpan_87
6 mars 2006 · 781 Inlägg

oki.. vet att vissa cd spelare är känsliga på vinklar.

är den alldeles ny? för när dom börja bli äldre kan dom bli känsligare pga sleten laser och damsamlingar.

men lämna in den då.. den ska inte hacka så lätt.. byt den annars mot en annan.. i din butik.. du måste ju ha någon form av öppet köpt

Marzil
6 mars 2006 · 11 Inlägg

timpan_87 skrev:
oki.. vet att vissa cd spelare är känsliga på vinklar.

är den alldeles ny? för när dom börja bli äldre kan dom bli känsligare pga sleten laser och damsamlingar.

men lämna in den då.. den ska inte hacka så lätt.. byt den annars mot en annan.. i din butik.. du måste ju ha någon form av öppet köpt

Den är inte helt ny. Köpte den av en polare igår och han har haft den i ca ½år, men det finns fortfarande garanti kvar som tur är..
Han hade bara problem med att den hackade om han basade extremt mycket, annars var det inga problem, men i hans bil sitter cd:n mer rakt monterad, så det har väl med det att göra då.

Toyota Supra MKIV "PEARL" (1993)
timpan_87
6 mars 2006 · 781 Inlägg

delvis kanske.. men kan ha och göra med att de är dam i den med.. är det garanti kvar på den så skcika in den.. så rengör dom den. säg att den hackar hela tiden.. har du tur kanske dom byter lasern med.. sen ska de någ inte va några mer problem.

Lycka till

Drönirettab
6 mars 2006 · 21 761 Inlägg

Nej, en modern CD-spelare för bil ska inte börja hacka så lätt. Då är den dålig.

Marzil
6 mars 2006 · 11 Inlägg

Drönirettab skrev:
Nej, en modern CD-spelare för bil ska inte börja hacka så lätt. Då är den dålig.

Precis! Och den kostade 1800kr ny i somras, och för dom pengarna så ska man iaf få en hyfsat vettig cd-spelare som pallar med lite.

Hade det varit nån riktig billighets variant för kanske under 1000-lappen så hade det ju förklarat saken.

Det är en JVC KD-G611 som jag har.

Toyota Supra MKIV "PEARL" (1993)
Keller Hamster
7 mars 2006 · 817 Inlägg

Faktiskt är detta inget ovanligt fenomen på JVCs modeller (från förra året).
Det märks inte för en som inte har antingen en stötig bil eller har lite ljud i bilen. smile

Ford Probe GT "Hamster-Racing" (1992)
Malm3n Fotograf @ Team Insane Racing
7 mars 2006 · 1 781 Inlägg

Köp en kondensator så brukar det fixa sig....

Team Insane Racing
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang