Idag fick jag dommen från conny. Svetsarna är crap! Tydligen så är flänsarna i svartstål medans rören är i rostfritt. Så där lär det rosta av omgående.
Samma sak med svetsarna de måste tydligen efterbehandlas på rostfritt för att svetsarna inte skall rosta. Det var det inte gjort på detta rör. Men jag hade ju som sagt inte förväntat mig så mycket för de pengar jag la ut.
Nu till lite roligare nyheter. Fick hjälp av "backeliten" (Jonas Back) igår. Jag anser att han är en av norrlands duktigaste på styrsystem.
Jag bytte till vr givare och min nya 36 -1 triggerhjul strax innan jonas kom.
![http://img440.imageshack.us/img440/3892/20100324269.jpg]()
Han började med att löda om i boxen för att passa vr givare istället för Hall-givare.
![http://img185.imageshack.us/img185/9747/20100324270.jpg]()
När vi skulle nolla motorn för att slipa bort rätt kugg så upptäckte jag att motorn stod fel på kammen. Tydligen så måste slacket ha legat på fel sida när jag spände om kammremmen förra gången. Detta gav att kamhjulen och vevaxeln stod ett kugg fel mot varandra. Bara att riva ner och spänna om.. Tur att man kan det vid det här laget. 20 min senare var allt i sin ordning igen.
Då var det väl bara att starta då.. Trodde jag.. Mycket störningar på givarsignalen gjorde så att bilen gick väldigt ojämt. Vi tog beslutet att dra om kabeln med en trippelskärmad lågnivå kabel istället. Riktiga kontakter med fukttätning och krympslang användes.
![http://img87.imageshack.us/img87/3285/20100324271.jpg]()
Tyvärr så hjälpte inte detta heller.. Backeliten kom med massa tänkbara scenarion och lödde om boxen en gång till för att bygga bort störningskompenseringen som ibland kan jobba så effektivt att den kompenserar bort den saknade tanden.
Tyvärr inga framsteg ännu.....