3159
Sök

Coolt att köra utan bälte?

N/A
141 Inlägg
6 december 2008
evilaudio skrev:
xenopsy skrev:
evilaudio skrev:

inte svårt alls att ha bälte på sig men jävligt obekvämt.. de e iaf va ja tycker.. sen har ja nog inte haft nån i baksätet på mina bilar på över 3 år så.. ja åker till 99% själv i bilen..big_smile

ja då är det helt upp till dig.. men de e ju rätt stor skillnad från bil till bil med tycker jag. I mazdan som jag har tänker man inte ens på att den e där. men min förra kärra, en nissan primera -98, de va rätt obekvämt på den. så länge man inte riskerar andras liv så tycker ja de e lugnt.. jag har bälte själv men om andra har det skiter jag i då.

ja lovar dig att sitter i en huyndai H1 3-4 timmar om dan e inge kul om man har bälte på sig..

kan bli obekvämt då...

1 754 Inlägg
6 december 2008
Klart som fan man kör med. Varför skulle det vara coolt att köra utan? Det är som att säga att det är coolt att röka.

Idioti...

Jag kan inget om allt.

Volvoskadad
6 017 Inlägg
6 december 2008
selle90 skrev:
Ja trodde att de var givet att använda bälte!!!!!
Vad annars finns det till för???

tycker inte sånna argument håller,
jag menar det är ju inte lika självklart att följa hastighetsgränser, de är ju inte där bara på skoj.

Jonas

Fire And Silk
2 254 Inlägg
7 december 2008
Volvo__Mannen skrev:
selle90 skrev:

jag menar det är ju inte lika självklart att följa hastighetsgränser, de är ju inte där bara på skoj.

De håller visst, det är för fan sunt förnuft att använda bälte!! Annars har man fan inte alla hästar hemma.

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Volvoskadad
6 017 Inlägg
7 december 2008
-Mackan- skrev:
Volvo__Mannen skrev:
selle90 skrev:

De håller visst, det är för fan sunt förnuft att använda bälte!! Annars har man fan inte alla hästar hemma.

Jag påstår inte att de är smart att åka utan bälte...

Jonas

7 120 Inlägg
7 december 2008
Det är coolt med rätt bälten! big_smile

http://www.weaksauceparts.com/weaksauce/featured/mugensquared/11.jpg

2 164 Inlägg
7 december 2008
Ingen planerar att krocka men de är väldigt bra när de väl händer.
Man kan aldrig veta när de händer och att säga de händer aldrig mig som ett argument för att inte använda bil bälte är rent idiotiskt.
Vill man riskera att dö om man krockar så visst är de upp till dom.
Skulle alla tänka så vid bil köp så skulle vissa bilar bli väldigt svår sålda.

MVH

F

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
7 december 2008
Det är skit coolt att köra utan bälte, jag gör det hela tiden... är ju bara kärringar som kör med bälte!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Eller så är bälte viktigt och jag använder det hela tiden, billig livförsäkring samt att kostar ju böterna en del.
Senast redigerat av _Glenne_ (7 december 2008)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

One Man Clan
4 287 Inlägg
7 december 2008
evilaudio skrev:
xenopsy skrev:
evilaudio skrev:

inte svårt alls att ha bälte på sig men jävligt obekvämt.. de e iaf va ja tycker.. sen har ja nog inte haft nån i baksätet på mina bilar på över 3 år så.. ja åker till 99% själv i bilen..big_smile

ja då är det helt upp till dig.. men de e ju rätt stor skillnad från bil till bil med tycker jag. I mazdan som jag har tänker man inte ens på att den e där. men min förra kärra, en nissan primera -98, de va rätt obekvämt på den. så länge man inte riskerar andras liv så tycker ja de e lugnt.. jag har bälte själv men om andra har det skiter jag i då.

ja lovar dig att sitter i en huyndai H1 3-4 timmar om dan e inge kul om man har bälte på sig..

vad är de då ?
harru fortfarande barnhud på bröstet eller ?

vet inte hur de är med dig...men har man ett jobb där man tex står så vänjer man sig...har man ett jobb där man sitter så vänjer man sig... att ha ett bälte över bröstet är de jobbigt ?  jag tycker nog de är jobbigare å ha foten på pedalen å ratten i näven i så fall...

203 Inlägg
7 december 2008
Jag tror ingen tycker det är "coolt" att köra bälte, därmot kan folk tycka det är jobbigt att ta på sig bältet på korta sträckor (bort till macken 500m) av diverse skäl, såsom axelskador etc.

Jag önskar jag kunde säga att jag har bälte på mig jämt, men det kan jag inte. När jag kör privat har jag alltid bälte på mig pga; Känns rätt, sitter bekvämare etc.

Men när jag är i tjänst (Väktare) Kör jag kanske 10-100m mellan olika byggnader med massvis med stopp imellan. Finns nog ingen väktare i hela sverige som tar på sig bältet mitt i natten när han skall åka 20m.

Reservdansk
6 271 Inlägg
7 december 2008
_Strongman_ skrev:
Jag tror ingen tycker det är "coolt" att köra bälte, därmot kan folk tycka det är jobbigt att ta på sig bältet på korta sträckor (bort till macken 500m) av diverse skäl, såsom axelskador etc.

Jag önskar jag kunde säga att jag har bälte på mig jämt, men det kan jag inte. När jag kör privat har jag alltid bälte på mig pga; Känns rätt, sitter bekvämare etc.

Men när jag är i tjänst (Väktare) Kör jag kanske 10-100m mellan olika byggnader med massvis med stopp imellan. Finns nog ingen väktare i hela sverige som tar på sig bältet mitt i natten när han skall åka 20m.

Då går jag hellre. wink

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
7 december 2008
TurbOla skrev:
_Strongman_ skrev:

Då går jag hellre. wink

GÅ 500 METER?!?!?! är du tokig? yikes

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

KHRacing
7 december 2008
Garaget´s topp 1, i korkad tråd - Inget illa menat till trådskaparen,
utan i allmänhet att folk ens kan diskutera en sådan sak.

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
7 december 2008
Holiace skrev:
Klart som fan man kör med. Varför skulle det vara coolt att köra utan? Det är som att säga att det är coolt att röka.

Idioti...

Men Vigge, det är ju ballt att röka? roll lol

Själv kör/åker man alltid med bälte, kanske kastar delen som löper över axeln bakom ryggen men det vid speciella tillfällen, cruising dvs i låg fart. Men alltid bälte på. När man vart ute på praktik och jobb så märker man att det slarvas hejj vilt med bälte och man blir när på klassad som idiot roll
Senast redigerat av TenZer (7 december 2008)

Rock'n Roll

Licens Svetsare
219 Inlägg
7 december 2008
evilaudio skrev:
har typ aldrig bälte på mig.. åker ju till 90% i firmabussen å de e såååå jävla obekämt.

sen får folk tycka va dom vill om de.

använder heller aldrig bälte. obekvämt, känner sig fast/inlåst/instängd. smälla i 50 lr 80km/h utan bälte är ingen fara. sen får folk tycka va dom vill om det oxå.

Reservdansk
6 271 Inlägg
7 december 2008
Svensson skrev:
evilaudio skrev:
har typ aldrig bälte på mig.. åker ju till 90% i firmabussen å de e såååå jävla obekämt.

använder heller aldrig bälte. obekvämt, känner sig fast/inlåst/instängd. smälla i 50 lr 80km/h utan bälte är ingen fara. sen får folk tycka va dom vill om det oxå.

Jag skulle vilja hänvisa till Chrizz länk till videon om killen som smäller bilen utan bälte.

En frontalkrock, och du går igenom framrutan.
Men nej, förstås, det är ju inte så farligt.
Jag menar, vi är ju alla som Bruce Willis, och reser oss efter vad som helst. wink

Jag vill absolut se dig hålla emot dig själv när du krockar i 50-80km/h.
Senast redigerat av TurbOla (7 december 2008)

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Mästare
2 947 Inlägg
7 december 2008
TurbOla skrev:
Svensson skrev:
evilaudio skrev:

Jag skulle vilja hänvisa till Chrizz länk till videon om killen som smäller bilen utan bälte.

En frontalkrock, och du går igenom framrutan.
Men nej, förstås, det är ju inte så farligt.
Jag menar, vi är ju alla som Bruce Willis, och reser oss efter vad som helst. wink

Jag vill absolut se dig hålla emot dig själv när du krockar i 50-80km/h.

För att inte tala om Whiplash!

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

Muttley
7 december 2008
Svensson skrev:
evilaudio skrev:

du har aldrig fått åka i den stolen de brukar ha på halkkörningen som går i ca 7 km/h med tvärstopp smile. för smälla i 50 eller 80 är extrem kraft nog för att knäcka hela din kropp.

Fire And Silk
2 254 Inlägg
7 december 2008
Dessa är nog glada att de använde bälte.

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
7 december 2008
tkd_rille skrev:
Svensson skrev:
evilaudio skrev:

du har aldrig fått åka i den stolen de brukar ha på halkkörningen som går i ca 7 km/h med tvärstopp smile. för smälla i 50 eller 80 är extrem kraft nog för att knäcka hela din kropp.

Precis! På halkan i eskilstuna har dom ju en röd bil står där. Den åkte in i en kiosk (och det tog inte ens tvärstopp) i ca 50. = Skrot av hela bilen. pluss att man fick se film om en bil som åkte in i ett träd. först i 30, 50 och 90kmh visst 30 är nog onga större problem, men som i 50. ratten vart ju rätt så intryckt. hamnade nästan där man har ryggen i förar stolen, och i 90 var trädet i förarstolen =P

Och en sak till. vi säger att du åker i 50. det tar tvärstopp, mirakulöst får du inga skador UTÅTSETT.
Men tänk på allt inne i kroppen som förtsätter i 50. hur mycket går inte sönder och slits av där inne??
Många dör pga innre blödningar.

mvh

Sök