Coolt att köra utan bälte?

Hakan_J
7 december 2008 · 380 Inlägg

Fizzer skrev:

Svensson skrev:

evilaudio skrev:
har typ aldrig bälte på mig.. åker ju till 90% i firmabussen å de e såååå jävla obekämt.


sen får folk tycka va dom vill om de.

använder heller aldrig bälte. obekvämt, känner sig fast/inlåst/instängd. smälla i 50 lr 80km/h utan bälte är ingen fara. sen får folk tycka va dom vill om det oxå.

Haha, du måste vara den dummaste jäveln på hela garaget.org lollollollollol

HAHAHAHAHA,skön kommentar,Tvärstopp i 50 hm/h motsvarar ungefär som att falla från ett tre våningshus,men det är ju lungt smile

Senast redigerat av Hakan_J (7 december 2008)

Icyveins Götterdämmerung
7 december 2008 · 450 Inlägg

jag använder bälte hela tiden körde nämligen av vägen häromdan så bälte räddar liv!

Can´t kill it join It
NikkeSiekas Audis in Scandinavia
7 december 2008 · 1 342 Inlägg

Kör inte bil utan bälte

Audis in Scandinavia Crew
MICKEHEHE HEHE
7 december 2008 · 156 Inlägg

prodrive skrev:

Svensson skrev:

evilaudio skrev:
har typ aldrig bälte på mig.. åker ju till 90% i firmabussen å de e såååå jävla obekämt.


sen får folk tycka va dom vill om de.

använder heller aldrig bälte. obekvämt, känner sig fast/inlåst/instängd. smälla i 50 lr 80km/h utan bälte är ingen fara. sen får folk tycka va dom vill om det oxå.

Visst, du kanske köra en sådära 50-80km/h, men om du smäller med en bil så kanske han kör 250? Vad vet du? Då är det nog inte spec mycket kvar av varken dig eller den andra bilen smile

Du lär nog lära dig när du väl krockat hårt..
Fast jag tycker inte man borde krocka fören man lär sig, man ska ha respekt för trafik, du kanske kör lagligt.. Men du vet aldrig vad någon annan gör...

Opelmadness German cars, quality and beyond
7 december 2008 · 8 197 Inlägg

Ja, kör man utan bälte och resonerar lika idiotiskt som dom gjorde på 50-talet.. T.ex: "Jag håller hårt i ratten innan det smäller", "kör bara i 70", "obekvämt" och "jag vill inte lära mina barn såna dumheter". Då får man fan i mig skylla sig själv. Idioter...

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
tecman
7 december 2008 · 1 741 Inlägg

Obekvämt med bälte? Skumt folk det finns....

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
WallinJR Det SKA gå!
7 december 2008 · 434 Inlägg

Irmscher Vectra skrev:
Ja, kör man utan bälte och resonerar lika idiotiskt som dom gjorde på 50-talet.. T.ex: "Jag håller hårt i ratten innan det smäller", "kör bara i 70", "obekvämt" och "jag vill inte lära mina barn såna dumheter". Då får man fan i mig skylla sig själv. Idioter...

Håller fullständigt med dig på det resonemanget ... sen finns det ju dom som bara kör utan bälte, men när det väl smäller så brukar dom lära sig efter. men men, alla gör ju som dom vill men ja skulle inte sätta mig i en bil och köra utan bälte ... Sen finns det ju dom som resonerar så jävla dumt som "ah, tycker det är ocoolt, Ja hade inte tid att sätta på mig det." Det sitter ju där av en anledning. Det är ju som att ta bort backspeglarna och säga att dom satt ivägen.

Kolla gärna in mitt VR6 Projekt.
Volvo 850 S 2.5 "Vinter Kälken." (1996)
prodrive Avstängd
7 december 2008 · 962 Inlägg

MICKEHEHE skrev:

prodrive skrev:

Svensson skrev:

använder heller aldrig bälte. obekvämt, känner sig fast/inlåst/instängd. smälla i 50 lr 80km/h utan bälte är ingen fara. sen får folk tycka va dom vill om det oxå.

Visst, du kanske köra en sådära 50-80km/h, men om du smäller med en bil så kanske han kör 250? Vad vet du? Då är det nog inte spec mycket kvar av varken dig eller den andra bilen smile

Du lär nog lära dig när du väl krockat hårt..
Fast jag tycker inte man borde krocka fören man lär sig, man ska ha respekt för trafik, du kanske kör lagligt.. Men du vet aldrig vad någon annan gör...

Fast ditt resonemang där håller inte, krockar man med någon i 250km/h hjälper inget bälte i världen...

NissanMotorsport
7 december 2008 ·

har gjort det till en vana att ta på mig bilbältet.. ända gångerna ja inte använder är när jag backar, obekvämt att titta bakåt me bälte, men å andra sidan är det lagligt att köra utan bälte när man backar tongue

Opelmadness German cars, quality and beyond
7 december 2008 · 8 197 Inlägg

Wallin850 skrev:

Irmscher Vectra skrev:
Ja, kör man utan bälte och resonerar lika idiotiskt som dom gjorde på 50-talet.. T.ex: "Jag håller hårt i ratten innan det smäller", "kör bara i 70", "obekvämt" och "jag vill inte lära mina barn såna dumheter". Då får man fan i mig skylla sig själv. Idioter...

Håller fullständigt med dig på det resonemanget ... sen finns det ju dom som bara kör utan bälte, men när det väl smäller så brukar dom lära sig efter. men men, alla gör ju som dom vill men ja skulle inte sätta mig i en bil och köra utan bälte ... Sen finns det ju dom som resonerar så jävla dumt som "ah, tycker det är ocoolt, Ja hade inte tid att sätta på mig det." Det sitter ju där av en anledning. Det är ju som att ta bort backspeglarna och säga att dom satt ivägen.

Ja, precis. Känner man sig instängd med bälte i en bil kan man ju lika gärna cykla.. Ungefär lika säkert.. roll

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
luxxiz
7 december 2008 · 34 Inlägg

det är så jävla självklart att man ska ha bälte.

Soulweeper stray dog
7 december 2008 · 197 Inlägg

Har inga bälte i min bil.. Och är alltid lika rädd för att något ska hända när jag har flickvännen eller brorsan med mig i bilen..

Men annars är det alltid bälte som gäller. I de bilar som har det.
Men det är som flera har sagt. Vanan.
Vanan efter att ha kört mycket med amazonen gör att det helt plötsligt är lite ovant att sträcka sig efter bältet i alla andra bilar.
Fast ändå.. Ibland sträcker jag mig fortfarande efter bältet i amazonen. tongue
Känner mig säkrare när jag har bältet på. Och alla andra i bilen har det med.

Jag är även 'tönten' längst bak i bussen som tar på mig bälte wink
DET är det inte många som gör. haha

......... att jag ens orkar bry mig......
timson
7 december 2008 · 57 Inlägg

klart som fan man ska använda skrajsnöret. big_smile
det sitter ju där av en anledning.
men dom gör ju krocktestet i filmen med en ford för att skrämma folk och visa hur illa det är att krocka i en sån. haha lollollol

ALLT går med våld, vilja & vaselin!
BMW 530 xd (2006)
Seth
7 december 2008 · 3 354 Inlägg

timson skrev:
klart som fan man ska använda skrajsnöret. big_smile
det sitter ju där av en anledning.
men dom gör ju krocktestet i filmen med en ford för att skrämma folk och visa hur illa det är att krocka i en sån. haha lollollol

ändå sa dem att den var över(bättre) än medelbilen wink

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
timson
7 december 2008 · 57 Inlägg

Seth skrev:

timson skrev:
klart som fan man ska använda skrajsnöret. big_smile
det sitter ju där av en anledning.
men dom gör ju krocktestet i filmen med en ford för att skrämma folk och visa hur illa det är att krocka i en sån. haha lollollol

ändå sa dem att den var över(bättre) än medelbilen wink

det har jag väldigt svårt att tro på.hmm
lol

ALLT går med våld, vilja & vaselin!
BMW 530 xd (2006)
Seth
7 december 2008 · 3 354 Inlägg

vet...men de sa det i filmen.

Senast redigerat av Seth (7 december 2008)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
Zahak Prisjägare
7 december 2008 · 238 Inlägg

Irmscher Vectra skrev:
Ja, kör man utan bälte och resonerar lika idiotiskt som dom gjorde på 50-talet.. T.ex: "Jag håller hårt i ratten innan det smäller", "kör bara i 70", "obekvämt" och "jag vill inte lära mina barn såna dumheter". Då får man fan i mig skylla sig själv. Idioter...

Äsh, nu har man ju en sån där mjuk och mysig kudde som snällt tar emot en. Värre var det förr när man fick en "pinne" genom magen wink

Senast redigerat av Zahak (7 december 2008)

KimVsWorld Mästare
7 december 2008 · 2 947 Inlägg

Zahak skrev:

Irmscher Vectra skrev:
Ja, kör man utan bälte och resonerar lika idiotiskt som dom gjorde på 50-talet.. T.ex: "Jag håller hårt i ratten innan det smäller", "kör bara i 70", "obekvämt" och "jag vill inte lära mina barn såna dumheter". Då får man fan i mig skylla sig själv. Idioter...

Äsh, nu har man ju en sån där mjuk och mysig kudde som snällt tar emot en. Värre var det förr när man fick en "pinne" genom magen wink

mjuk och mysig med kraft som en handgranat... Mums!

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
timson
7 december 2008 · 57 Inlägg

KimVsWorld skrev:

Zahak skrev:

Irmscher Vectra skrev:
Ja, kör man utan bälte och resonerar lika idiotiskt som dom gjorde på 50-talet.. T.ex: "Jag håller hårt i ratten innan det smäller", "kör bara i 70", "obekvämt" och "jag vill inte lära mina barn såna dumheter". Då får man fan i mig skylla sig själv. Idioter...

Äsh, nu har man ju en sån där mjuk och mysig kudde som snällt tar emot en. Värre var det förr när man fick en "pinne" genom magen wink

mjuk och mysig med kraft som en handgranat... Mums!

precis. det är ju för att du ska hinna somna innan du nuddar kudden. lollol

ALLT går med våld, vilja & vaselin!
BMW 530 xd (2006)
T5Black
7 december 2008 · 451 Inlägg

Sätter alltid på mig bälte, har ju blivit till en reflex så man sätter på sig de även om man bara ska "meka" med stereon:P

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang