Coolt att köra utan bälte?

s12 Nissan Gazelle
4 december 2008 · 1 460 Inlägg

ibland så har man kört några meter utan bilbälte , men man sätter på sig de när man har komit på att man kör utan , de e inget coolt med att köra utan bilbälte , man vill ju leva några år till

Nissan Silvia
Opelmadness German cars, quality and beyond
4 december 2008 · 8 197 Inlägg

evilaudio skrev:
lika så folk som inte jobbar å betalar skatt dom ska F-n inte ha nån "gratis" läkarvård.

Folk som inte KAN jobba p.g.a sjukdomar då? Finns många som inte kan det och betalar skatt...

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
SoL Eigenbrötler
4 december 2008 · 1 237 Inlägg

Irmscher Vectra skrev:

chrizz skrev:
[video]http://www.garaget.org/video/w9khut75ed16[/video]

Jösses, satt precis och tänkte på just det klippet! yikes

Jag åker inte en meter utan bälte, har aldrig gjort och kommer inte att sluta med det. Visst, det händer att man kör nån äldre bil där det inte finns bälte. Dock känns det ju lite obehagligt..

Till er som kör eller åker med utan bälte: Lycka till den dagen olyckan är framme! Det behöver ni...

otäck film, vilken jävla resa, jag skulle vilja se en  annan vinkel typ utifrån eller en helicam eller nåt.

jag åker utan bälte ur garaget sen stänger jag porten och direkt på med bälte.

men i rekorden kommer jag inte använda bälte, då det inte finns några/inte krävs några/inte satt några original, och jag har inte tänkt att krocka roll

näe men jag vill fan inte sätta i bälten i den fast det vore bra, möjligtvis några enkla midjebälten.

vi får se vad fröken säger när det närmar sig premiär.

Opel Rekord Coupé "Sopel" (1968)
Opelmadness German cars, quality and beyond
4 december 2008 · 8 197 Inlägg

Solstice skrev:

Irmscher Vectra skrev:

chrizz skrev:
[video]http://www.garaget.org/video/w9khut75ed16[/video]

Jösses, satt precis och tänkte på just det klippet! yikes

Jag åker inte en meter utan bälte, har aldrig gjort och kommer inte att sluta med det. Visst, det händer att man kör nån äldre bil där det inte finns bälte. Dock känns det ju lite obehagligt..

Till er som kör eller åker med utan bälte: Lycka till den dagen olyckan är framme! Det behöver ni...

otäck film, vilken jävla resa, jag skulle vilja se en  annan vinkel typ utifrån eller en helicam eller nåt.

jag åker utan bälte ur garaget sen stänger jag porten och direkt på med bälte.

men i rekorden kommer jag inte använda bälte, då det inte finns några/inte krävs några/inte satt några original, och jag har inte tänkt att krocka roll

näe men jag vill fan inte sätta i bälten i den fast det vore bra, möjligtvis några enkla midjebälten.

vi får se vad fröken säger när det närmar sig premiär.

Midjebälten gör ju mer skada än nytta. hmm

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
evilaudio
4 december 2008 · 16 195 Inlägg

Irmscher Vectra skrev:

evilaudio skrev:
lika så folk som inte jobbar å betalar skatt dom ska F-n inte ha nån "gratis" läkarvård.

Folk som inte KAN jobba p.g.a sjukdomar då? Finns många som inte kan det och betalar skatt...

synd för dom....

fatta hur pass mycke lägre skatt vi skulle ha om vi slapp "försörja" andra???

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Opelmadness German cars, quality and beyond
4 december 2008 · 8 197 Inlägg

evilaudio skrev:

Irmscher Vectra skrev:

evilaudio skrev:
lika så folk som inte jobbar å betalar skatt dom ska F-n inte ha nån "gratis" läkarvård.

Folk som inte KAN jobba p.g.a sjukdomar då? Finns många som inte kan det och betalar skatt...

synd för dom....

fatta hur pass mycke lägre skatt vi skulle ha om vi slapp "försörja" andra???

Okej.. Så t.ex jag som är sjukpensionerad och haft hjärt/lungsjukdomar från födseln tycker du bara är skit? Bättre att knarkare får vård då eller?

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
SoL Eigenbrötler
4 december 2008 · 1 237 Inlägg

Irmscher Vectra skrev:

Solstice skrev:

Irmscher Vectra skrev:

Jösses, satt precis och tänkte på just det klippet! yikes

Jag åker inte en meter utan bälte, har aldrig gjort och kommer inte att sluta med det. Visst, det händer att man kör nån äldre bil där det inte finns bälte. Dock känns det ju lite obehagligt..

Till er som kör eller åker med utan bälte: Lycka till den dagen olyckan är framme! Det behöver ni...

otäck film, vilken jävla resa, jag skulle vilja se en  annan vinkel typ utifrån eller en helicam eller nåt.

jag åker utan bälte ur garaget sen stänger jag porten och direkt på med bälte.

men i rekorden kommer jag inte använda bälte, då det inte finns några/inte krävs några/inte satt några original, och jag har inte tänkt att krocka roll

näe men jag vill fan inte sätta i bälten i den fast det vore bra, möjligtvis några enkla midjebälten.

vi får se vad fröken säger när det närmar sig premiär.

Midjebälten gör ju mer skada än nytta. hmm

är det så? då får det nog vara utan. då är man ju cool i vissa kretsar

Opel Rekord Coupé "Sopel" (1968)
evilaudio
4 december 2008 · 16 195 Inlägg

Irmscher Vectra skrev:

evilaudio skrev:

Irmscher Vectra skrev:

Folk som inte KAN jobba p.g.a sjukdomar då? Finns många som inte kan det och betalar skatt...

synd för dom....

fatta hur pass mycke lägre skatt vi skulle ha om vi slapp "försörja" andra???

Okej.. Så t.ex jag som är sjukpensionerad och haft hjärt/lungsjukdomar från födseln tycker du bara är skit? Bättre att knarkare får vård då eller?

låt dom knarka ihjäl sig...

de finns sååååå många som e "sjuka" som går hemma å bara latar sig för dom har ont elle nåt annat.. de finns PILLER för de mesta..

har själv ett knä som e helt pajj å gör ont hela tiden men de e bara käka piller å jobba vidare.. mycke handlar om vilja.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Opelmadness German cars, quality and beyond
4 december 2008 · 8 197 Inlägg

Solstice skrev:

Irmscher Vectra skrev:

Solstice skrev:

otäck film, vilken jävla resa, jag skulle vilja se en  annan vinkel typ utifrån eller en helicam eller nåt.

jag åker utan bälte ur garaget sen stänger jag porten och direkt på med bälte.

men i rekorden kommer jag inte använda bälte, då det inte finns några/inte krävs några/inte satt några original, och jag har inte tänkt att krocka roll

näe men jag vill fan inte sätta i bälten i den fast det vore bra, möjligtvis några enkla midjebälten.

vi får se vad fröken säger när det närmar sig premiär.

Midjebälten gör ju mer skada än nytta. hmm

är det så? då får det nog vara utan. då är man ju cool i vissa kretsar

Hehehe.. Skulle nog vara cool hos de som kör runt på byn här utan bälte iaf... Konstigt folk det..

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Opelmadness German cars, quality and beyond
4 december 2008 · 8 197 Inlägg

evilaudio skrev:

Irmscher Vectra skrev:

evilaudio skrev:

synd för dom....

fatta hur pass mycke lägre skatt vi skulle ha om vi slapp "försörja" andra???

Okej.. Så t.ex jag som är sjukpensionerad och haft hjärt/lungsjukdomar från födseln tycker du bara är skit? Bättre att knarkare får vård då eller?

låt dom knarka ihjäl sig...

de finns sååååå många som e "sjuka" som går hemma å bara latar sig för dom har ont elle nåt annat.. de finns PILLER för de mesta..

har själv ett knä som e helt pajj å gör ont hela tiden men de e bara käka piller å jobba vidare.. mycke handlar om vilja.

Jo, det finns ju tyvärr det också.. Men de som är sjuka och inte kan, fastän viljan finns så låter det bara väldigt illa med såna argument.. Knarkarna kan jag iofs hålla med om..

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Muttley
4 december 2008 ·

evilaudio skrev:

Irmscher Vectra skrev:

evilaudio skrev:
lika så folk som inte jobbar å betalar skatt dom ska F-n inte ha nån "gratis" läkarvård.

Folk som inte KAN jobba p.g.a sjukdomar då? Finns många som inte kan det och betalar skatt...

synd för dom....

fatta hur pass mycke lägre skatt vi skulle ha om vi slapp "försörja" andra???

då menar du att många med kraftig reumatism är värda skit och bara ska sitta i ett hörn någonstans och ruttna upp???
min mor har kraftig reumatism och kan inte jobba pga det och hon får ut pengar för det. Hon vill jobba men kan inte.

sådana som dig borde testa på att få sådana sjukdomar och sen kunna värdera om man är värd att få ut pengar via försäkringskassan.

Niklas1987 NO
4 december 2008 · 2 182 Inlägg

För att svara på frågan om det är coolt att köra utan bälte, så är svaret nej.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Oxygen
4 december 2008 · 629 Inlägg

Alltid bälte på!

magnuslindstrom
4 december 2008 · 136 Inlägg

Det är helt sanslöst att denna tråden finns över huvud taget..  Snack om att köra i vattnet och drunkna pga bältet är ju bara skitsnack.. Likaså "jag som kör 99% i sthlm city..."  haha, vilket bullshit.. som om det inte händer olyckor in städer.. ASGARV! Lär vara rätt många här som känner folk som skadats eller tom omkommit i olyckor inne i städer.. men jag håller med killen som skrev "du är cool."  Klockrent!

De flesta är inne på en bra grej... om sina barn eller framtida barn... tror inte ens evilaudio låter sina barn åka utan bälte.. och vad är man för förälder om man inte tar ansvar för sitt eget liv när barnen behöver en!
De som känner sig trängda....vågar ni inte åka hiss heller? KBT funkar. Ta tag i det!

nej... nog snackat säger jag.. allt talar för sig själv! Så enkelt..

___________________________________
It takes a lot of balls playing golf like I do!
MrInfinity Pulverlackerare/Taxichaffuör
4 december 2008 · 455 Inlägg

Jag använder alltid bälte. Kan inte köra bil utan, känns så naket.

NxV ElectroRaggare
4 december 2008 · 883 Inlägg

Jag kör mycket gammalt jänkejärn helt utan bälte, och jag känner mig illa till mods utan mitt lilla fegsnöre..

Funderar skarpt på att montera dit bälten i 60:ia pickisen när den kommer hem från staterna.

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!
Volkswagen Arteon "GT-R" (2018)
Chevrolet Tahoe LT "NxV" (1999)
LocKtar Herr
4 december 2008 · 1 722 Inlägg

ZonaX skrev:
Har några polare som nästan alltid kör utan bälte eller tar av det på typ 50-vägar.

Är det coolt att köra utan bälte eller varför gör man det?  :S      Kör alltid med bälte, även korta sträckor och sånt. Känner mig tryggare och sitter stadigare i stolen med, med bälte på.

Hur är det med er, kör ni utan bälte?

Tror helt seriöst att INGEN tycker det är coolt att köra utan bälte, men gör det endå för att man är lat, eller tänker "det händer endå inget.."

Skulle man nog tycka det är coolt att köra utan bälte, då bör man kolla över sina värderingar och sin omgivning.

Jag kör själv utan bälte vid kortare sträckor, dels för att jag är lat, och dels för att jag är för bekväm av mej.

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
FreddeK
4 december 2008 ·

jag har alltid bältet på...är rädd om mitt liv men ska jag vara ärlig så skiter jag fullkomligt om folk har bälte eller inte...vill man vara en tönt så använder man inte bälte.

Men i min bil åker ingen utan bälte och åker jag med någon så kräver jag att folk använder bälte så det in blir som i filmen Chrizz länka in.

Hasselstrom
4 december 2008 · 796 Inlägg

Fattar inte heller dom som tycker de är coolt utan bälte.. Jag sitter inte o kollar in alla förare och tänker att dom är coola när dom kommer utan? Så jävla sjukt...
Sen om man inte "orkar" vad fan är man då för en idiot? Är ju lika jobbigt som att trycka ner kopplingen en gång!

Alla som inte Medvetet tar på sig sina bälten är bara egoistiska och totalt IQ-befriade.. Kul om "lisa" 32år råkar få punktering och och frontalkrockar i 30km/h med DIG som inte har bälte!? Du flyger genom rutan och dör?

Vem är det som drabbas värst??  Inte fan är det du som redan är död.. "lisa" måste leva med att hon dödat en person och hela din familj och vänner sörjer..!

Man får faan tänka efter lite också.. Det är knappt ens okej att man omedvetet glömmer bältet. Det ska vara en stenhård vana.


För mig gäller bältet som en lag och det sitter alltid på.

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"
FreddeK
4 december 2008 ·

evilaudio skrev:

Irmscher Vectra skrev:

evilaudio skrev:
lika så folk som inte jobbar å betalar skatt dom ska F-n inte ha nån "gratis" läkarvård.

Folk som inte KAN jobba p.g.a sjukdomar då? Finns många som inte kan det och betalar skatt...

synd för dom....

fatta hur pass mycke lägre skatt vi skulle ha om vi slapp "försörja" andra???

Finns nog en annan målgrupp som kostar mera och jag tänker inte gå in på vilken! Min morsa har haft ms i 17år och har vart sjukpensioönär sen dess och sitter i rullstol idag...ska hon jobba?

Ditt argument håller inte i längden, vad gör du om du själv blir sjuk och nu snackar vi inte ett taskigt knä utan hjärtproblem, cancer osv?

Sen absolut finns det folk som uttnyttjar ssytemet osv och det är ju tragiskt.

men oavsett hur det är med detta så är vi så jävla offtopic det bara går och ska nog återgå till ämnet om det är coolt att köra utan bälte!

Men svaret är nej det är inte coolt.!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang