hmm som ni alla säger det krävs en olycka för att använda bälte jag hade inget bälte och volta med en bil klarade mig pga att jag inte hade något bälte så ja ska man verkligen ha bälte hmm nja aldrig haft bälte för så säger nej till feg snöre sen får ni tycka vad ni vill
hmm som ni alla säger det krävs en olycka för att använda bälte jag hade inget bälte och volta med en bil klarade mig pga att jag inte hade något bälte så ja ska man verkligen ha bälte hmm nja aldrig haft bälte för så säger nej till feg snöre sen får ni tycka vad ni vill
Och hur vet du att du överlevde pga. att du inte hade bälte? :s
För mig är det något automatiskt att ta på bältet. Skulle bara backa ut bilen ur garaget och parkera den, och nog fan hade jag på bältet när jag skulle ut, kom inte ens ihåg att jag hade tagit på det! MEN provade ta av bältet en gång, fasen vad fri man känner sig.
Jag har sett några exempel utan bälte så jag har det alltid på Jävligt töntigt att inte ha!
Att inte ha bältet på bara för att någon hade klarat sig bättre utan är nog i dom allra flesta fall skitsnack Det är lite som att knulla någon med aids för att det var någons kompis kompis som va allergisk mot gummi och dog.
Jag skulle kunna låta dom fjantar åka med en sväng i bilen utan bälte så ska jag ordna en whiplash skada kan vi börja prata lata som inte vill jobba på en gång!
håller med er om att det inte är coolt utan bälte fast jag är inte bättre tyvär fast jag har bälte på mej när jag kör bil men oftast inte när jag kör lastbilen dålig ovana
har alltid bälte på. men sen finns de ju äldre bilar som bältena är farligare att använda än att inte använda, dom här gamla, fasta bältena, dom dissar ja totalt, dom är livsfarliga.
Det finns alltid de som kommer med konstiga fall där man "räddats" av att INTE ha bälte, men de fall där amn tjänat på att HA bälte är 1000ggr vanligare, minst.
skönare också, man sitter bättre och åker inte hit i dit i svängar
Och hur vet du att du överlevde pga. att du inte hade bälte? :s
Det vet han inte, för han är bara 17år och är sådär pubis-cool.
Jag gillar att ha bältet på mig, sen spänna axelbanden så man sitter stadigt i stolen Bör påpeka att jag kör med 6p bälten i mina bilar Känns säkrare när man sitter helt still i stolen när man åker på litegrann
har smällt ett flertal ggr utan bälte.. senast för typ lite drygt ett år sendå ja satte min vita jetta i en refug.. klev ur bilen å bara garva för att bilen va pajj.
har typ aldrig bälte på mig.. åker ju till 90% i firmabussen å de e såååå jävla obekämt.
sen får folk tycka va dom vill om de.
Misstänker att du aldrig har smällt va ? Det är inga små krafter vi pratar om. En människa klarar i genomsnitt att hålla emot en krock i 7 km/h... Klart att man kan glömma bältet ibland med att medvetet köra utan är inte så smart.
har smällt ett flertal ggr utan bälte.. senast för typ lite drygt ett år sendå ja satte min vita jetta i en refug.. klev ur bilen å bara garva för att bilen va pajj.
Och nyss undrade du hur folk körde som krockar hela tiden???
Även om man tycker det är töntigt, så måste man ju tänka på vem som betalar sjukhusräkningen för alla som skadar sig allvarligt för att de kört utan bälte.