Hur snabbt kan elektronik ärga?

Psychotic Brum säger bilen.
4 december 2008 · 394 Inlägg

Min far lämnde in sin 05:an Mondeo på inteör rekond.
när han hämtade biln dagen efter fungerade inte växelådan. det visade sig vara elektorniken under växelspaken som ärgnat.. (automatlåda) ja så då tänker man ju direkt att rekondfirman lykats spilla vatten ner där.. villket inte vore så svårt heller..  Men dom säger att det inte kan ha hunigt bli grönt och ärgat på så kort tid..  2-3 dagar..  Kan det gå så fort?  MIn tanke är att det går fortare när det ligger ström i kretsarna..

nån som vet??

Livet börjar vid 1bar! Och 15 Volt :)
twin_cam Smålänning
4 december 2008 · 7 877 Inlägg

Tycker det låter ganska otroligt i så fall.. Måste vara en spricka i boxen eller nått så fukten har legat däri länge.

Fruktansvärt dåligt faktiskt... MAn kan ju förvänta sig att elektroniken i en bil ska vara fukttålig iaf... hmm

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Psychotic Brum säger bilen.
4 december 2008 · 394 Inlägg

twin_cam skrev:
Tycker det låter ganska otroligt i så fall.. Måste vara en spricka i boxen eller nått så fukten har legat däri länge.

Fruktansvärt dåligt faktiskt... MAn kan ju förvänta sig att elektroniken i en bil ska vara fukttålig iaf... hmm

Jag tror inte det är någon "box"  om man häller ner vatten vid växelspaken man nog räkna med att grejer pajar det rär ju bar elektornik som sitter där typ..  men frågan är om den kan börja ärga på bara 2-3 dagar?

Senast redigerat av Psychotic (4 december 2008)

Livet börjar vid 1bar! Och 15 Volt :)
twin_cam Smålänning
4 december 2008 · 7 877 Inlägg

Psychotic skrev:

twin_cam skrev:
Tycker det låter ganska otroligt i så fall.. Måste vara en spricka i boxen eller nått så fukten har legat däri länge.

Fruktansvärt dåligt faktiskt... MAn kan ju förvänta sig att elektroniken i en bil ska vara fukttålig iaf... hmm

Jag tror inte det är någon "box"  om man häller ner vatten vid växelspaken man nog räkna med att grejer pajar det rär ju bar elektornik som sitter där typ..  men frågan är om den kan börja ärga på bara 2-3 dagar?

Tvekar på det alltså... Om dem inte haft i nått starkt rengöringsmedel också. Tycker elektronik i allmänhet (mobiltelefoner och förstärkare och sånt) tål vatten rätt länge innan det bli oxid i det. Men det är klart, är det ström på så vet man ju inte.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang