Hejsan jag ska lacka mina dörrlister i samma färg som bilen men färghandlaren här vill ha 800kr per liter billack så jag tänkte om någon vet något billigare ställe med bra service?
I mitt fall gäller det färgen svart 2 på en bmw 525 -93
MVH Henrik
P.S har säkt på forumet men har ej hittat det jag söker..
Temadur / Temalac är en industrifärg som folk har gjort budgetlackeringar med, länk till tillverkaren http://www.tikkurila.se/coatings/index.htm finns ÅF-lista där. Tror att dessa börjar på ca 100kr/liter (priset är inget jag är 100% säker på dock, kan va några år gammalt pris)
det går att köra med vanlig plåtfärg köpt på en färghandel, funkar skitbra, jag har målat flera bilar och en husvagn med detta...billigare också än billack
det går att köra med vanlig plåtfärg köpt på en färghandel, funkar skitbra, jag har målat flera bilar och en husvagn med detta...billigare också än billack
Sk garagelack 1K lackfärg har väl aldrig blivit känd för sin hållbarhet och ytfinish direkt
Henk3 skrev:
Hejsan jag ska lacka mina dörrlister i samma färg som bilen men färghandlaren här vill ha 800kr per liter billack så jag tänkte om någon vet något billigare ställe med bra service?
MVH Henrik
Det lät överkomligt tycker jag, då har du ändå en lokal butik och du kan få färgen direkt.
Sk garagelack 1K lackfärg har väl aldrig blivit känd för sin hållbarhet och ytfinish direkt
Henk3 skrev:
MVH Henrik
Det lät överkomligt tycker jag, då har du ändå en lokal butik och du kan få färgen direkt.
nja beror ju på vilka krav man har men håller gör det å hyffsad finnish...vill man ha hållbarhet så kan man ju lägga på ett lager klarlack...det roliga är ju också att du bryter färgen direkt i butiken så du kan få precis exakt den tonen du vill ha...rekomenderas!!