Ja om topic lyder så undrar jag om någon här inne har erarenhet av dessa basar. Kompis till mej har 2 sånna med singel 4ohm spole, men funderar på om man ska ha dem kvar, eller byta dem mot något annat? Hon funderar på att börja tävla lite och vill spela högt i tex. ESPL.. Så är dessa något att ha, eller skall hon byta bort dem?
Men ngt annat vet jag inte om dem än vad det står på sidan och i databladet.
Nej jag vet..men gamla basar på gamal konstuktion..man vet aldrig va såna kan klara Men som jag misstänker så blir de nog lite klena om man vill köra ESPL..får nog bli sörsäljning och skaffa en 12" som man vet kan spela lite mer.
Men ngt annat vet jag inte om dem än vad det står på sidan och i databladet.
Nej jag vet..men gamla basar på gamal konstuktion..man vet aldrig va såna kan klara Men som jag misstänker så blir de nog lite klena om man vill köra ESPL..får nog bli sörsäljning och skaffa en 12" som man vet kan spela lite mer.
Skulle ev. gå om man bygger en bra bandpasslåda.... Se flesta av modellerna verkar palla 400W max så det finns ju en del att hämta ändå. Dock får det testas o testas tills man spyr på´t.....
Exakt..och vem har tålamod med en bandpass..haha. Nej, isf. är det en portad låda som skulle byggas, men antar att man kommer upp till runda slängar 100-150L för två sånna..vet ej om det blir bra och får plats.Tid att testa så mycke som jag vet skulle krävas finns tyvärr inte. Bilen skall, om möjligt vara klar till Elmia. Allt skall byggas om i ljudväg + att två eller tre bilar till skall byggas, så gott om tid är det ont av
Ser ju ut att kunna få en rejäl verkningsgrad i tex 100 liters låda avstämt till 45-50 Hz, men dels är effekttåligheten inte så hög och dels är verkligheten lite annorlunda jämfört med beräkningsprogrammet (som vanligt).
Ser ju ut att kunna få en rejäl verkningsgrad i tex 100 liters låda avstämt till 45-50 Hz, men dels är effekttåligheten inte så hög och dels är verkligheten lite annorlunda jämfört med beräkningsprogrammet (som vanligt).
Antar att du kollat dem i WinISD PRO? jo, verkningsgraden är det nog inget fel på, i teorin. njä..det blir att sälja dem tror jag iaf. En låda för "vanligt" folk duger dem dock gott till..De spelar på bra med lite effekt, det har vi testat redan.
Typ...50 liter i slutna kammaren (2 st såna) och 220 liter i portade kanske?
Ja jo..det va just detta jag misstänkte att det skulle bli. Detta kommer INTE FÅ PLATS.. det ska in i en liten liten Mazda MX3a..baksätet ska vara kvar.