Varning För Tjuvar I Lidköping

240_mannen 240_mannen
9 december 2008 · 21 Inlägg

azid skrev:

lass skrev:

240_mannen skrev:

siterar sist sikrivande i detta inlägg förmodligen en sådan som begår sådanna hemskheter vi lägger ut bilder på våra bilar för vi älskar intresset å vill visa folk å få ideer å byta kunnskap me varandra så de va jävligt dumt sista inlägg!

Men det är ju till att "bjuda" in lite ju..

du ska kunna lägga dina saker ute och dom ska inte försvinna för det är dina ägodelar... samma som om en tjej skulle ligga naken mitt på stan så ska hon fan inte bli våldtagen... är inte den som blir utsatt för brott som ska behöva tänka sig för tycker man men tuvärr så måste man ju det enligt vissa

vissa verkar ju inte fatta detta!!! dom kan dra åt helvte dessa fanskap som håller på me detta är nästan övertygat om att de är samma personer som åker å gör detta ska ju bli jävligt roligt å lämna in bilen till volvo för lack å reparation å bli utan bil över jul/nyår helt underbart!!!!!!

Polara
9 december 2008 · 430 Inlägg

240_mannen skrev:

Polara skrev:
kan nästan lova att din vinge o möe annat stöldgods finns i skara...

varför tror du detta? du kan ju skriva ett medd till mig om du vill skriva mer exakt!

därför att johan bor där, kommer inte ihåg efternamnet men det är en smal kille runt 1,80 lång. han är volvodels samlare mm varje gång jag har blivigt av med grejor så har de dykt upp hemma hos honom, fick via polisen tillbaka 3st exljus, cd, slutsteg, baslåda, och en cykel...allt kom från han! jag har sett honom i lidköping för ett par veckor sen senast...

Mopar or no car!
Renault scenic "VM Bilen" (2001)
Chevrolet Caprice "Bonny" (1970)
LillStorch VW Takes Over!
10 december 2008 · 67 Inlägg

Ingen som har sett ngt??rollsad

Faniskogen Skogsfan
10 december 2008 · 649 Inlägg

240_mannen skrev:

azid skrev:

lass skrev:

Men det är ju till att "bjuda" in lite ju..

du ska kunna lägga dina saker ute och dom ska inte försvinna för det är dina ägodelar... samma som om en tjej skulle ligga naken mitt på stan så ska hon fan inte bli våldtagen... är inte den som blir utsatt för brott som ska behöva tänka sig för tycker man men tuvärr så måste man ju det enligt vissa

vissa verkar ju inte fatta detta!!! dom kan dra åt helvte dessa fanskap som håller på me detta är nästan övertygat om att de är samma personer som åker å gör detta ska ju bli jävligt roligt å lämna in bilen till volvo för lack å reparation å bli utan bil över jul/nyår helt underbart!!!!!!

Ja så borde det verkligen vara.. men tyvärr ser ju den bistra verkligheten ut på ett annat sämre sätt. Så ett bra tips är ju tyvärr att inte lägga ut bilder på väldigt dyra saker på internet. Speciellt här då jag kan tänka mig att en hel del tjyvar håller till här och bevakar.. ;(  men nog har man önskat många gåner att världen skulle vara annorlunda:(

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114930
Audi A3 (1997)
Turbo_Erik
10 december 2008 · 526 Inlägg

Syst3m skrev:

LeLuke skrev:

HyperSonica skrev:
Lättaste sättet att ta dem är att ta en fin bil... typ nån finare 240 / 740.. ställa den på en halvupplyst parkering... sen sätta sej i en annan bil längre bort o bara vänta... svårare är de inte wink Inte så kul.. o kallt som fan... men man kan ju ha tur smile

Tycker jag allt att polisen får göra, hehe;)

Brottsprovokation är i Sverige olagligt. sadsadsad

Brottsprovokation kan det ju knappast vara..
Ok om man klär in bilen i guld eller liknande, bara för att dra till sig tjuvar smile
Men en vanlig fin 240 på en parkeringsplats är inte att provosera tycker jag..

datakung
11 december 2008 · 16 Inlägg

Janosch skrev:
Fy fan så surt. Vart kan man bo nu förtiden utan att det finns tattare?

hej på dej.. alla "tattare i värleden är inte så dumma o ursblåsta som du fått erfara......

men där ja bor i järpås finns bara mc folk o annat folk

ilovecars
LillStorch VW Takes Over!
11 december 2008 · 67 Inlägg

datakung skrev:

Janosch skrev:
Fy fan så surt. Vart kan man bo nu förtiden utan att det finns tattare?

hej på dej.. alla "tattare i värleden är inte så dumma o ursblåsta som du fått erfara......

men där ja bor i järpås finns bara mc folk o annat folk

JA fick reda på nyss att dom har snott en r vinge på en 940i i järpås där me..så de är nog inte lugnt där heller!sad

TripleC
11 december 2008 · 222 Inlägg

datakung jasså bor det mc folk kan väll hända grejer ändå?

tack till : dekalshoppen.se - stylexperten.se - tefcar.nu - bsr.se - JT-tuning.se
Wizy
13 december 2008 · 34 Inlägg

Samma skit i göteborg, hade alu ventil hattar på mina sommar sulor ( 9kr på Ullared )
samt ett vit blinkers glas ( dom tog t.o.m. lamphållaren & den gula lampan ) ska montera dit ett rakblad eller något hoppas dom skär fingrarna av sig ) grymt tråkigt är det. ska bli en pilsner kväll i bilen när man fixat alla "nya" delar på bilen & en kupéfläkt så inte rutorna imar igen big_smile

Grimling Professionell amatör
13 december 2008 · 451 Inlägg

Wizy skrev:
Samma skit i göteborg, hade alu ventil hattar på mina sommar sulor ( 9kr på Ullared )
samt ett vit blinkers glas ( dom tog t.o.m. lamphållaren & den gula lampan ) ska montera dit ett rakblad eller något hoppas dom skär fingrarna av sig ) grymt tråkigt är det. ska bli en pilsner kväll i bilen när man fixat alla "nya" delar på bilen & en kupéfläkt så inte rutorna imar igen big_smile

Jag har monterat rakblad på nina ögonlock, har flera polare som gjort det o sen har ingen rört deras grejer mer..

Men det verkar ju bara vara volvo-prylar som försvinner så jag är nog utanför den värsta farozonen ändå..

AUDI - Four rings to rule them all
Volkswagen Typ 1 Bubbla "Low as my morals" (1961)
Johnson
13 december 2008 · 613 Inlägg

LillStorch skrev:

Volvo_Thomas skrev:

LillStorch skrev:
Såg en Volvo 945.a slaktad på blinkers o grill på Jet i Lidköping idag .....blir så ledsen på folket som förstör!!!!

Det är den gråa volvon som står där va?
Såg den i lördags kväll. Tror att den då var komplett.



Här ute i "tossemarkerna" hade vi inbrott i garaget fjol, dörren stod på vid gavel. Men har inte än kommit på vad som försvann riktigt. Har haft tur, inte blivit av med något på bilarna än.
Men håller koll efter en vit volvo-kombi.

Mvh Thomas

Japp den gråa 945.a som står(stog) där..den var komplett fredagskvällen o lördagskvällen när ja åkte förbi..men på söndagen var den inte komplett längre vad ja såg!

Den gråa kombin vid jet såg ja igårkväll, natt med. Då så ja iofs att den saknade minst hö frm blinkers
Och det stod 3 killar vid den...

Austin Mini 1000 "Fars bil" (1972)
Rover Mini (1991)
Ford Mondeo (2010)
Bjork OEM <3
14 december 2008 · 6 957 Inlägg

Varit lugnt i Fkp, mestadels bara varit airbag å stereostölder av nyare VAG, Volvo å Saab
men ja ska hålla ögonen öppna!

OEM <3
_Ozzy_
15 december 2008 · 186 Inlägg

Syst3m skrev:

LeLuke skrev:

HyperSonica skrev:
Lättaste sättet att ta dem är att ta en fin bil... typ nån finare 240 / 740.. ställa den på en halvupplyst parkering... sen sätta sej i en annan bil längre bort o bara vänta... svårare är de inte wink Inte så kul.. o kallt som fan... men man kan ju ha tur smile

Tycker jag allt att polisen får göra, hehe;)

Brottsprovokation är i Sverige olagligt. sadsadsad

Kan det verkligen klassas som när man proviserande att parkera en bil på gatan?

Senast redigerat av _Ozzy_ (15 december 2008)

MrNinja
16 december 2008 · 148 Inlägg

_Ozzy_ skrev:

Syst3m skrev:

LeLuke skrev:

Tycker jag allt att polisen får göra, hehe;)

Brottsprovokation är i Sverige olagligt. sadsadsad

Kan det verkligen klassas som när man proviserande att parkera en bil på gatan?

Det handlar mer om vad du har i tankarna. Har du tänkt placera bilen där för att eventuellt en tjuv ska komma dit och du ska banka på honom så blir de brottsprovokation. Skulle bilen inte vara din och du bara råkar stå i närheten och ser en tjuv så är de annat wink

masse_b
16 december 2008 · 54 Inlägg

de har tagit den dåvarande lyxbilen bmw och nu är de antagligen svenska kvalitetsbilen som också ska beslagtas

ÅK

kevlar_soul
16 december 2008 ·

"samma som om en tjej skulle ligga naken mitt på stan så ska hon fan inte bli våldtagen... är inte den som blir utsatt för brott som ska behöva tänka sig för tycker man men tuvärr så måste man ju det enligt vissa" - hon begår ju också ett brott i och för sig tongue Är ju inte lagligt att lägga sig naken på stan direkt..

Nej men ärligt, vi har haft samma stöldvåg i mina trakter.. Gäller alltid Volvobilar sad

Senast redigerat av kevlar_soul (16 december 2008)

_Ozzy_
16 december 2008 · 186 Inlägg

MrNinja skrev:

_Ozzy_ skrev:

Syst3m skrev:

Brottsprovokation är i Sverige olagligt. sadsadsad

Kan det verkligen klassas som när man proviserande att parkera en bil på gatan?

Det handlar mer om vad du har i tankarna. Har du tänkt placera bilen där för att eventuellt en tjuv ska komma dit och du ska banka på honom så blir de brottsprovokation. Skulle bilen inte vara din och du bara råkar stå i närheten och ser en tjuv så är de annat wink

Men man kan väll säga att man parkerade bilen och sen så "råkade" man se nån stjäla den? är ju inte direkt samma sak som att en polis skulle klä ut sig till en hora å gå runt på stan direkt tongue

_Ozzy_
16 december 2008 · 186 Inlägg

kevlar_soul skrev:
"samma som om en tjej skulle ligga naken mitt på stan så ska hon fan inte bli våldtagen... är inte den som blir utsatt för brott som ska behöva tänka sig för tycker man men tuvärr så måste man ju det enligt vissa" - hon begår ju också ett brott i och för sig tongue Är ju inte lagligt att lägga sig naken på stan direkt..

Nej men ärligt, vi har haft samma stöldvåg i mina trakter.. Gäller alltid Volvobilar sad

Haha är väll också lite skillnad eftersom man måste väll ändå få parkera sin bil? tongue

LillStorch VW Takes Over!
17 december 2008 · 67 Inlägg

Hur går de? Ingen som har sett nåt nu de senaste i Lidköping med omnejd?hmm

De måste verkligen upphöra nu allt så man kan åka o ställa sin bil o veta att allt är kvar när man åker iväg igen!

240_mannen 240_mannen
18 december 2008 · 21 Inlägg

ja kan ju säga att ja jobbar som eltekniker å har nu satt kamera me räckvidd trådlös överföring upp till 100 meter i bilen ja har nu så allt spelas in i bilen så om dom nu kommer tillbaka så har ja dom GARANTERAT PÅ BAND!!!!!! dessa *** jävlar!!!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang