5516
Sök

styrbox 9000!! svara snabbt!!!

lastbils chaffis......
299 Inlägg
6 mars 2006
Trådstartare
hej jag undrar om en saab 9000 aero av 93 års mpdell har den nya styrboxen som är lättare att trimma?? har för mig att den kom 94,...... vill görna veta om det är stor skillnad på dom....  har för mig att mod efter 94 ska vara lättare att trimma..............

i wish my lawn was emo so it would cut itself!

Ölbryggare
339 Inlägg
7 mars 2006
Det är motorn som inte är samma, inte boxen...

Klubbmannen
7 mars 2006
93 och äldre kör väl på Bosch LH med separat APC, och 94 och nyare kör med trionic? Har jag fel?
Trionic måste du lämna in, LH byter du lätt chip själv på och justerar ladd på APC:n

Ölbryggare
339 Inlägg
7 mars 2006
Klubbmannen skrev:
93 och äldre kör väl på Bosch LH med separat APC, och 94 och nyare kör med trionic? Har jag fel?
Trionic måste du lämna in, LH byter du lätt chip själv på och justerar ladd på APC:n

Du har fel på ett sätt, Aeron har en tidig variant av trionic på -93. Det är dom vanliga som inte fick trionic förens -94.
Det som skiljer är väl toppen vad jag förstår, det är en långtopp. Men även trionic versionen är en tidigare än den som är på -94 och framåt. Men det är väl bara å kolla runt lite på trimfirmor och se, en del chippar till -93 och andra inte..Maptun har chip iaf!

5 710 Inlägg
8 mars 2006
Pepe skrev:
Aeron har en tidig variant av trionic på -93. Det är dom vanliga som inte fick trionic förens -94.

Mja inte riktigt, även "de vanliga" 200hk modellerna hade trionic 5.2....däremot hade lättryckaren (150) kvar LH systemet.

Klubbmannen skrev:
LH byter du lätt chip själv på och justerar ladd på APC:n

Chippet byter man lätt men på de senare modellerna av APC (89>) kan man inte skruva laddtryck själv utan APC-boxen måste oxo "chippas".

MVH Jonas
..............

Sök