5340
Sök

Multimedia och elektronik från Kina/Asien

I brist på annat :)
526 Inlägg
7 december 2008
Trådstartare
#1
Tänkte höra vad ni köpt från exempelvis Kina eller andra länder som erbjuder
billig elektronik/multimedia och vilken kvalité det varit.

Gärna lite tips på webshoppar som är värda att köpa ifrån.

Ingen specifik multimedia jag syftar på så länge det är inom ramarna av bilar.
Ex: xenon, huvudenheter, högtalare osv.
Senast redigerat av nuffe (7 december 2008)

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
8 december 2008
#2
nuffe skrev:
Tänkte höra vad ni köpt från exempelvis Kina eller andra länder som erbjuder
billig elektronik/multimedia och vilken kvalité det varit.

Gärna lite tips på webshoppar som är värda att köpa ifrån.

Ingen specifik multimedia jag syftar på så länge det är inom ramarna av bilar.
Ex: xenon, huvudenheter, högtalare osv.

Vi får i runda tal 3-4 mail per vecka från Kinesiska tillverkare att börja sälja huvudenheter, skärmer etc etc och det är snorbilligt, och skitdåligt...

De använder refurbished-skärmar och, i runda tal 25% är fel på.

Det kostar att köpa kvalitetsprodukter, och de Kinesiska superbilliga är bara dynga.

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

TEAM dBAkuten
865 Inlägg
8 december 2008
#3
Samma här. Får ca par mail i veckan.

Av ren nyfikenhet så tog jag hem lite tester. 50% fungerade inte resten var så dåligt så jag skulle inte vilja att mina kunder skulle sjunka så lågt att använda de spelarna.


Kvalitén börjar i prisklassen 4000:- men det börjar inte fungera riktigt bra fören prisklassen ca 7-8000 och uppåt enligt mina tester när det gäller DVD spelare med skärm.

MVH//Björn
www.dbakuten.se
Senast redigerat av dbakuten (8 december 2008)


SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
8 december 2008
#4
dbakuten skrev:
Samma här. Får ca par mail i veckan.

Av ren nyfikenhet så tog jag hem lite tester. 50% fungerade inte resten var så dåligt så jag skulle inte vilja att mina kunder skulle sjunka så lågt att använda de spelarna.


Kvalitén börjar i prisklassen 4000:- men det börjar inte fungera riktigt bra fören prisklassen ca 7-8000 och uppåt enligt mina tester när det gäller DVD spelare med skärm.

MVH//Björn
www.dbakuten.se

Kan bara hålla med.

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

Smålänning
7 887 Inlägg
8 december 2008
#5
Har erfarenhet av kinaspelare...

DÅLIG erfarenhet... 700 kr för en med ALLT! MEN...

Ljudet va kass...
Känslan va plastig
Vanliga skivor hackade när man körde över farthinder
Sen fungerade den inte överhuvudataget när det va under 0 grader...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

793 Inlägg
8 december 2008
#6
Detta beror ju helt på vad för kina"skit" man köper. Finns kina"skit" som använder samma processorer som tex kenwood osv. Gäller bara att ha rätt kontaktpersoner för att få de bra sakerna.
Annars är det som ni skrivit ovan, man får vad man betalar för i de flesta fall.

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36

Avstängd
46 Inlägg
8 december 2008
#7
nuffe skrev:
Tänkte höra vad ni köpt från exempelvis Kina eller andra länder som erbjuder
billig elektronik/multimedia och vilken kvalité det varit.

Gärna lite tips på webshoppar som är värda att köpa ifrån.

Ingen specifik multimedia jag syftar på så länge det är inom ramarna av bilar.
Ex: xenon, huvudenheter, högtalare osv.

det görs många bra men oxå många dåliga produkter i kina

jag har testat lite olika. det är så att du får vad du betalar för oftast. en stor räddning är dock om märket är svenskt. eller amerikanskt tex. men licens tillverkas i kina. då är dom riktigt bra . jag menar då att många kända fabriker har licens i kina. tex pioneer och många andra

men dom här rena kina label grejjerna ska man undvika. knappar slutar funka vid kyla. skivor hackar
,skivor läses inte alla. tar lång tid mellan låt byten. dom tänker länge dom äkta kina grejjerna

för att slippa bli sur som jag blivit ett par gånger. köp inget okänt från kina

jag är inget proffs inom biljud. men jag kan en hel del. lyssna med andra vad dom tycker om mina tips oxå. sköt om er . basa inte ihjäl er


Sök