Tja! Det är så att jag går BST i Arjeplog och har sett i Bilsport eller någon annan tidning att det var en kille som hade byggt någon bil och på utställning fick någon kille på Koenigsegg syn på den och erbjöd han jobb där. Undrar lite vem den här killen är eller om det är någon annan som vet hur man kan få tag på någon på Koenigsegg för ett samtal. jag söker nämligen praktik där och har försökt tusentals gånger att få tag i dem men aldrig till någon nytta. Skulle verkligen behöva hjälp med att få kontakt med någon där!!!
Okej! Tack Holme för tipset! ska prata med Bilsport:) angående Grynets kommentar så har jag faktiskt en liknande tanke men tycker endå att det är fel att unga studenter som är intresserad av dem ska bli utfrysta.
Ola heter killen du läst om. Han byggde en grym S1-replika. Bilsport kankse kan hjälpa dig komma i kontakt med honom?
Helt rätt o riktigt. Ola Johansson heter han, från Perstorp. Han fick erbjudandet efter han byggt S1-replican "halvfärdig" o ställde ut den på Vallåkra. Han gick 2 klasser över mig på fordonprogrammet En kompis till mig umgås med honom, kanske kan ordna nåt nummer därigenom? PMar till efterlysaren om jag får fatt i nåt!!
Förmodligen e de så att de får in vääldigt många som vill praktisera å jobba osv att de helt enkelt skiter i att svara på mail osv..
Fel inställning. Om man inte söker har man absolut ingen chans. Jag har sökt praktikplats på Lotus och McLaren. Fick tyvärr ingen praktikplats där, men två snälla brev tillbaka. Istället blev det praktik på Audi i Tyskland, där jag fick jobba med V8 motorutveckling. Där fick jag komma tillbaka och skriva ex-jobb. Det ledde till ett jobb på Volvo, som gav mig 3 månader på Porsche i Weissach. Nu är jag på SAAB. Jag kommer från Danmark där vi inte har bilindustri, men för att jag vågade skicka iväg ansökningar till företag långt borta fick jag jobba med bilar som jag drömde om.
Så slutsatsen är att självklart ska man söka det jobb/praktikplats man drömmar om. Det värsta som kan hända är väl att man får ett nej. Tyvärr är det kanske inte bästa tidspunkten att söka nu.
S1 replica? Nej, långt ifrån!! Den är inte kortad, den har inte rätt vinkel på framrutan, fel tak. Dock är det sistnämna ganska onödigt om man inte kortar.
Vad är det då som gör den till en S1 replica? Hrm, den är vit och har Audi Sports färger... Nej, det är en pimpad Audi Coupé bara.
S1 replica? Nej, långt ifrån!! Den är inte kortad, den har inte rätt vinkel på framrutan, fel tak. Dock är det sistnämna ganska onödigt om man inte kortar.
Vad är det då som gör den till en S1 replica? Hrm, den är vit och har Audi Sports färger... Nej, det är en pimpad Audi Coupé bara.
Drar du upp en flera månader gammal tråd om en praktikplattsansökan för att läxa upp Bilsport om att det inte är en replika utan en pimpad coupe
Drar du upp en flera månader gammal tråd om en praktikplattsansökan för att läxa upp Bilsport om att det inte är en replika utan en pimpad coupe
Ja, tydligen. Hade du något problem med det eller var det något annat du ville säga?