3337
Sök

Kontakt Koenigsegg

134 Inlägg
8 december 2008
Trådstartare
Tja! Det är så att jag går BST i Arjeplog och har sett i Bilsport eller någon annan tidning att det var en kille som hade byggt någon bil och på utställning fick någon kille på Koenigsegg syn på den och erbjöd han jobb där. Undrar lite vem den här killen är eller om det är någon annan som vet hur man kan få tag på någon på Koenigsegg för ett samtal. jag söker nämligen praktik där och har försökt tusentals gånger att få tag i dem men aldrig till någon nytta. Skulle verkligen behöva hjälp med att få kontakt med någon där!!!

Tack på förhand // Peete

1 079 Inlägg
8 december 2008
http://www.koenigsegg.se/contact.html

Headquarters

Address
Koenigsegg Automotive AB
262 91 Ängelholm
Sweden

Tel: +46 431 45 44 60
Fax: +46 431 45 44 61

Email
Sales: sales@koenigsegg.se
PR & Marketing: pr_marketing@koenigsegg.se
Inquiries: info@koenigsegg.se
Webmaster: tbh@koenigsegg.se Sales Office

Koenigsegg Automotive AB
Andreas Petré
P.O. Box 261 741
Jebel Ali Free Zone
JAFZA Bld. No. 6
Office 127
Dubai, U.A.E.

Tel: (+971) 4 881 0301
Fax: (+971) 4 881 0302
Mob: (+971) 50 45 240 45

Email: andreas@koenigsegg.se
Web: www.koenigsegg.com

134 Inlägg
8 december 2008
Trådstartare
Jo tack jag har faktiskt läst det där ett antal gånger men som sagt så verkar det ju inte som dem vill svara =/ .. tack endå.

1 417 Inlägg
8 december 2008
Ola heter killen du läst om. Han byggde en grym S1-replika.
Bilsport kankse kan hjälpa dig komma i kontakt med honom?

Raggarmuffin
138 Inlägg
8 december 2008
Förmodligen e de så att de får in vääldigt många som vill praktisera å jobba osv att de helt enkelt skiter i att svara på mail osv..

"Många vet hur en banan ser ut, men få vet hur den ska användas"
Flickor kör turbo. Kvinnor kör V8.

9 108 Inlägg
8 december 2008
Flyttar till Efterlyst.

134 Inlägg
8 december 2008
Trådstartare
Okej! Tack Holme för tipset! ska prata med Bilsport:) angående Grynets kommentar så har jag faktiskt en liknande tanke men tycker endå att det är fel att unga studenter som är intresserad av dem ska bli utfrysta.

77 Inlägg
9 december 2008
Holme skrev:
Ola heter killen du läst om. Han byggde en grym S1-replika.
Bilsport kankse kan hjälpa dig komma i kontakt med honom?

Helt rätt o riktigt. Ola Johansson heter han, från Perstorp. Han fick erbjudandet efter han byggt S1-replican "halvfärdig" o ställde ut den på Vallåkra. Han gick 2 klasser över mig på fordonprogrammet tongue
En kompis till mig umgås med honom, kanske kan ordna nåt nummer därigenom?
PMar till efterlysaren om jag får fatt i nåt!!

"men bara min åsikt.."

950 Inlägg
9 december 2008
_Grynet_ skrev:
Förmodligen e de så att de får in vääldigt många som vill praktisera å jobba osv att de helt enkelt skiter i att svara på mail osv..

Fel inställning. Om man inte söker har man absolut ingen chans. Jag har sökt praktikplats på Lotus och McLaren. Fick tyvärr ingen praktikplats där, men två snälla brev tillbaka. Istället blev det praktik på Audi i Tyskland, där jag fick jobba med V8 motorutveckling. Där fick jag komma tillbaka och skriva ex-jobb. Det ledde till ett jobb på Volvo, som gav mig 3 månader på Porsche i Weissach. Nu är jag på SAAB.
Jag kommer från Danmark där vi inte har bilindustri, men för att jag vågade skicka iväg ansökningar till företag långt borta fick jag jobba med bilar som jag drömde om.

Så slutsatsen är att självklart ska man söka det jobb/praktikplats man drömmar om. Det värsta som kan hända är väl att man får ett nej. Tyvärr är det kanske inte bästa tidspunkten att söka nu.

134 Inlägg
10 december 2008
Trådstartare
Okej Dansken-! det är roligt att sådana som du skriver i tråden! Du gör en motiverad till att söka smile
Tack för svaret!

volvoraggare
4 776 Inlägg
13 december 2008
jag jobbar själv innom bilbranchen dårå  fick jobb  genom än jag kände som han som ägde firman

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Blästrare/Lackerare
651 Inlägg
13 december 2008
Det finns mer än Ola som blivit uppraggad så, det är inte Marco Gerver du tänker på? Han har väll hållt på ett tag nu..

Bilbyggare!!!
595 Inlägg
13 december 2008
Både Ola, Marco och Vöcks är ju ganska kända bilbyggare som jobbar eller jobbat där!! Men svarar dom ej på telefon heller???

2 Inlägg
4 april 2009
Ja... det är en gammal tråd men jag är ny här!

S1 replica? Nej, långt ifrån!! Den är inte kortad, den har inte rätt vinkel på framrutan, fel tak. Dock är det sistnämna ganska onödigt om man inte kortar.

Vad är det då som gör den till en S1 replica? Hrm, den är vit och har Audi Sports färger... Nej, det är en pimpad Audi Coupé bara.

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
4 april 2009
Jocke_A skrev:

S1 replica? Nej, långt ifrån!! Den är inte kortad, den har inte rätt vinkel på framrutan, fel tak. Dock är det sistnämna ganska onödigt om man inte kortar.

Vad är det då som gör den till en S1 replica? Hrm, den är vit och har Audi Sports färger... Nej, det är en pimpad Audi Coupé bara.

Drar du upp en flera månader gammal tråd om en praktikplattsansökan för att läxa upp Bilsport om att det inte är en replika utan en pimpad coupe lol

Rock'n Roll

Toyota Supra MKIV
209 Inlägg
4 april 2009
Marco e trevlig, han brukar alltid svara i sin telefon

ska messa honom o fråga om det är ok att jag ger ut hans nummer.
Senast redigerat av casten (4 april 2009)

134 Inlägg
4 april 2009
Trådstartare
Hur får man tag i hans nummer då tro?

Toyota Supra MKIV
209 Inlägg
4 april 2009
Peete skrev:
Hur får man tag i hans nummer då tro?

pm

2 Inlägg
4 april 2009
TenZer skrev:
Jocke_A skrev:

Drar du upp en flera månader gammal tråd om en praktikplattsansökan för att läxa upp Bilsport om att det inte är en replika utan en pimpad coupe lol

Ja, tydligen. Hade du något problem med det eller var det något annat du ville säga?

1 417 Inlägg
5 april 2009
Det är inte Olas bygge vi ska prata om här.
Hjälp killen hitta sin drömpraktikplats istället.

Sök