1369
Sök

Slutsteg: Soundstorm eller Crunch?

13 Inlägg
8 december 2008
Trådstartare
Tjena,

Jag har fått tag på två olika steg som ska driva mina 2st 1200watt 12" pioneer basar.

Hittade ett steg Soundstorm CR2400.2 två kanaligt steg på 1200watt x 2 max effekt.
och även crunch v-2800 1800 watts totalt..

Min morbror har crunch steget och det funkar helt kanonbra, däremot har jag ALDRIG hört talas om Soundstorm innan.

Vilket slutsteg tycker ni jag ska ha? Båda kostar lika mycket.

mvh,
Elias

16 197 Inlägg
8 december 2008
soundstorm skulle ja inte välja iaf.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

13 Inlägg
8 december 2008
Trådstartare
det är ju 1200watt x2 på soundstorm slutsteget och 1800watts totalt på crunch steget.
Frågan är den om det verkligen är riktiga 2400watts totalt ?

Avstängd
46 Inlägg
8 december 2008
jag har provat lågpris grejjer

soundstorm kan ja inte tala om  . men det som jag tyckte inte var bra men som jag trodde skulle vara som sinus live var soundmagus . nej de ingen kontroll alls

crunch är oxå dåligt

provade ett GAS C1 nånting. den var riktigt bra . Gas har kommit med nya superslimmade steg . svarta riktigt fin design. dom bör nog vara bra. dom skryter inte om watt heller. de 100% äkta watt i dom fick jag höra , ett sånt kanske nån kan tala riktig fakta om. jag skulle dock testa sån om jag va du GAS

annars kan du kolla på beggat.  vad ska du exakt driva med?`vad får det max kosta?

jag är inget proffs inom biljud. men jag kan en hel del. lyssna med andra vad dom tycker om mina tips oxå. sköt om er . basa inte ihjäl er

Avstängd
46 Inlägg
8 december 2008
jag menar ohm på basarna exakt

jag är inget proffs inom biljud. men jag kan en hel del. lyssna med andra vad dom tycker om mina tips oxå. sköt om er . basa inte ihjäl er

13 Inlägg
8 december 2008
Trådstartare
ja du, just nu känns det som om jag bara har två alternativ.
Fick ju båda stegen för 1500kr/st. det är ganska billigt tycker jag.

Tänkte driva de med 2ohm per bas.. då kan jag ju utnyttja det mesta från både steget och basarna.

13 Inlägg

Sök