5343
Sök

Vad betyder alla inställningarna på slutsteget?

685 Inlägg
8 december 2008
Trådstartare
#1
Jag ska koppla in mitt slutsteg imorron och tänkte kolla vad alla inställningarna är så jag kan ställa in de nått så när rätt iallfall smile Ni kan gärna säga vad jag ska ställa in det på smile

dom jag undrar över är

A channel (5,25 Kit)
Level (Gain?)
X-over

A x-over mode (Hi pass - Full - Lo pass) en liten knapp som man kan ändra i 3 lägen


B channel (2 st basar)
Level (Gain?)
X-over

B X-over mode (Hi pass - Full - Lo pass)

Och om man stället in den på Low pass så kan man även ställa in
B Lo-pass Mode (Stereo - Mix)




Vad är X-over och vad ska den stå på och vilka inställningar ska jag ställa in dom 2 "mode" knapparna på ??


//Fredrik


685 Inlägg
8 december 2008
Trådstartare
#2
Har läst lite runt nu och vad jag har listat ut (tror jag tongue) så ska det vara så här

A X-over 80hz inställd på Hi pass

B X-over på 80 hz inställd på Low pass och Stereo mode.

Är detta rätt ? smile


21 761 Inlägg
8 december 2008
#3
Vilket steg är det, Hertz EP4X?

685 Inlägg
8 december 2008
Trådstartare
#4
Japp. Hur kunde du veta de? yikes
Senast redigerat av Snoogiloo (8 december 2008)


21 761 Inlägg
8 december 2008
#5
Du skrev nånting om det steget för ett tag sedan så jag chansade. smile

De där inställningarna borde fungera. Enligt manualen så slås signalen från både höger+vänster ihop när man ställer omkopplaren i läge "mix", då är det väl i det läget som du ska ställa den omkopplaren ifall du ska bryggkoppla basar på B-kanalerna. Jag tror det iaf. smile

685 Inlägg
8 december 2008
Trådstartare
#6
Jag ska brygg koppla basarna på B kanalerna i 4 ohm. så då blir det på Mix istället för Stereo smile

haha du har väldigt bra minne nu tongue sånt hade jag aldrig kommit ihåg tongue

Tackar för den snabba hjälpen då smile

Läs gärna min andra tråd också hmm vill få igång basarna imorron wink tongue



Sök