5370
Sök

hjälp 960in startar inte

i övrigt värdelös.
613 Inlägg
8 december 2008
Trådstartare
hej hej

farsan har en volvo 960 -98

nu är det så att den inte startar.. den tände en gång när han försökte starta den men sedan hel dött.
Motorn går runt som den ska..

Tack på förhand
/Bazze
Senast redigerat av Superdtm (8 december 2008)

4 299 Inlägg
8 december 2008
Har du kollat om den får soppa, tänder den som den ska??
Hur ser tändstiften ut??

Håltagare
239 Inlägg
8 december 2008
kolla så den får soppa samt gnista wink

i övrigt värdelös.
613 Inlägg
8 december 2008
Trådstartare
yes får kolla upp detta imorn.. bilen backades ut från gårn imorse sen nu på kväll skulle farsan starta den så vart de dött.. rätt skumt

865 Inlägg
8 december 2008
tändläges givaren den som mäter på svänghjulet kan nästan sätta hundra på att de e den som gått

i övrigt värdelös.
613 Inlägg
8 december 2008
Trådstartare
no_fake skrev:
tändläges givaren den som mäter på svänghjulet kan nästan sätta hundra på att de e den som gått

är den åtkomlig? en plaserings beskrivning på den vore fint smile

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
8 december 2008
sitter den inte på kamaxlen som den gör på 5orna? jag har ingen aning men har för mig det...

865 Inlägg
8 december 2008
Superdtm skrev:
no_fake skrev:

söker bilder men inte lätt att hitta men sitter på baksidan av motorn på ovansidan av svänghjulet... den e ganska trång att komma åt mn ska försöka hitta bilder

i övrigt värdelös.
613 Inlägg
9 december 2008
Trådstartare
no_fake skrev:
Superdtm skrev:
no_fake skrev:

söker bilder men inte lätt att hitta men sitter på baksidan av motorn på ovansidan av svänghjulet... den e ganska trång att komma åt mn ska försöka hitta bilder

okays.. ska kolla efter detta imorn för mörkt nu när man kommer hem sent från skolan..vore fint me bilder tongue

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
9 december 2008
Xoff skrev:
sitter den inte på kamaxlen som den gör på 5orna? jag har ingen aning men har för mig det...

Hallgivaren sitter vid kamaxlarna ja...

Sök