Generator ljud i samtliga lågnivå från stereon... :S

biffsteak
8 december 2008 · 148 Inlägg

Har fått generator ljud i samtliga lågnivåutgångar från stereon. Har inga strömkablar i närheten och har funkat klockrent i 1,5 år. Tror nått i stereon är bränt. Kan det vara värt att plocka isär och leta efter felet lr är det bara att skrota skiten och köpa nytt. Kan ju ha den i nån vinterbil lr nått. För dom vanliga högtalarkanalerna låter lika fint som innan är bara lågnivån som fuckat sig. Nån som har nått förslag.

NMI
8 december 2008 · 1 045 Inlägg

prova stoppa en jord kabel från chassit på cd till ytter häljet på rca kabeln.
försvinner det då så har du bränd signal jord, och det går att löda om i stereon.

BMW 740D "V8 Biturbo diesel" (2001)
Ford F250 Superduty "Diesel trucken" (2004)
biffsteak
8 december 2008 · 148 Inlägg

Alltså till yttre kontaktytan på rca kontakten. dvs inte den lilla pinnen utan kontaktytan som går runt rca ingången.

Gujen
8 december 2008 · 406 Inlägg

kan även vara så att du har +kabeln förnära lågnivån till steget om du har sådant.... brukar vara rättvanligt.. kan vara dålig jord med. hoppas det löser sig smile

FOTAR BILAR. Kolla in min bil och mina bilder :)
NMI
8 december 2008 · 1 045 Inlägg

biffsteak skrev:
Alltså till yttre kontaktytan på rca kontakten. dvs inte den lilla pinnen utan kontaktytan som går runt rca ingången.

stämmer bra

Ford F250 Superduty "Diesel trucken" (2004)
BMW 740D "V8 Biturbo diesel" (2001)
biffsteak
8 december 2008 · 148 Inlägg

Sorry Gujen har redan skrivit att jag inte har nåra strömkablar i närheten om inte andra sidan bilen är nära vilket jag inte tror jorden kan inte heller vara problemet.. tror på stereo haveri. NMI ska kolla om det kan vara det. Hur hittar man vart man ska löda om sen då om det är felet. Lr kommer man se att det är bränt nånstans. Tycker om stereons funktioner så vill helst inte byta sen har man egentligen inte ekonomi till det heller men får kolla imorrn... tack för hjälpen..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang