orion eller nåt annat?

stahre
8 december 2008 ·

Tja! Har skrivit i en tråd förut om tips till vilken bas jag ska köpa... Vad tror ni om orion c2 124 12" på blekingebilradio.se med deras basworx låda som dom har... Eller en RE Audio eller nåt annat tips på nån bra bas?
Ska ha den i en volvo 854, drivas av ett u-dimension steg 600rmsw vid 2 ohm... All typ av musik, gärna reggae...
Har en mds bas nu o inte ett dugg nöjd med den( fanatic i fabriksbyggd låda). Köpt på älvsjö bilmässa för nåt år sen, har hört att dom sålde ut dom billigt för att den var så dålig..?
Mds basen är på 250rmsw o dom jag kollat på 200rmsw. Men har förstått att man inte ska stirra sig blind på watten?
Kommer nåt av detta spela "bättre än min mds bas jag har nu...

NMI
8 december 2008 · 1 045 Inlägg

har du inte startaat många trådar nu ?
svarade i en av dina tidigare..
orion basen där spelar riktigt bra i en bandpass låda, den spelar bra djuup och är rapp.
och den tål det dubbla i effekt utan problem.

BMW 740D "V8 Biturbo diesel" (2001)
Ford F250 Superduty "Diesel trucken" (2004)
mk_sound Avstängd
8 december 2008 · 46 Inlägg

ORION . handla en nu och sluta svamla. skriv istället hur mkt du gilla den. jag ger 8 av 10 . vad kan du ge=

jag är inget proffs inom biljud. men jag kan en hel del. lyssna med andra vad dom tycker om mina tips oxå. sköt om er . basa inte ihjäl er
mk_sound Avstängd
8 december 2008 · 46 Inlägg

NMI skrev:
har du inte startaat många trådar nu ?
svarade i en av dina tidigare..
orion basen där spelar riktigt bra i en bandpass låda, den spelar bra djuup och är rapp.
och den tål det dubbla i effekt utan problem.

hörrö den spelar grymt i sluten låda oxå

jag är inget proffs inom biljud. men jag kan en hel del. lyssna med andra vad dom tycker om mina tips oxå. sköt om er . basa inte ihjäl er
mk_sound Avstängd
8 december 2008 · 46 Inlägg

min polare har din i en golf 1 . sluten låda

jag mår dåligt när jag sitter bak . de spelar så in ihelvete.  det är inte ens njutning
bara ställa ner allt .lira lagom. den Orion basen är kapabel till allt vill jag lova

jag är inget proffs inom biljud. men jag kan en hel del. lyssna med andra vad dom tycker om mina tips oxå. sköt om er . basa inte ihjäl er
stahre
8 december 2008 ·

Okej lugn nu! Tycker inte jag fått nåt bra svar innan..är inte rik nån stans och eventuella julklappspengar ska gå till detta... så vill veta att jag inte köper grisen i säcken så att säga... Är väldig nybörjare på detta!

mk_sound Avstängd
8 december 2008 · 46 Inlägg

stahre skrev:
Okej lugn nu! Tycker inte jag fått nåt bra svar innan..är inte rik nån stans och eventuella julklappspengar ska gå till detta... så vill veta att jag inte köper grisen i säcken så att säga... Är väldig nybörjare på detta!

men dåså . om du får basen under 1500kr ska du tacka jultomten för det . så levererar den fasiken

jag är inget proffs inom biljud. men jag kan en hel del. lyssna med andra vad dom tycker om mina tips oxå. sköt om er . basa inte ihjäl er
stahre
8 december 2008 ·

okej, hoppas jag vart tillräckligt snäll i år dåsmile

mk_sound Avstängd
8 december 2008 · 46 Inlägg

när jag börja med biljud 1995 . var det competition mellan ORION OCH SOUNDSTREAM . det jag har provat. och det jag upplevt grabbar av dessa märken lovar jag att ni inte har en aning om. jag kanske inte hadde alla batterier som behövdes osv. men jag kan säga dom här två märkena. ORION OCH SOUNDSTREAM vilka jävlar . jag älskar dom. jag gör det än idag med lite i bagaget av nyaste oxå.  jag skulle gå på ett HCCA bygge på två bilar. men det blir DD . inte för jag tvekar . men jag måste byta och prova annat. ORION är ORION. det går inte jämföra med GAS eller MDS . jag bara säger det nu så ni vet. hör med andra gärna

jag är inget proffs inom biljud. men jag kan en hel del. lyssna med andra vad dom tycker om mina tips oxå. sköt om er . basa inte ihjäl er
Leewkas
8 december 2008 · 42 Inlägg

mk_sound, är det 22:a kontot på gorg?

Nismodea
9 december 2008 · 137 Inlägg

Skall du ha en mer välljudande bas så titta på denna istället.
http://www.blekingebilradio.se/ShowProd … mp;cat=220

Det finns inget som heter FÖR mycket bas......
Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
9 december 2008 · 5 042 Inlägg

Nismodea skrev:
Skall du ha en mer välljudande bas så titta på denna istället.
http://www.blekingebilradio.se/ShowProd … mp;cat=220

Agree!!

C H E V R O L E T <3
stahre
9 december 2008 ·

okej såg ju bra ut... vill ha den här grova tryckande basen, alltså som går ner riktigt djupt och mullrigt i typ reggae, men också ganska snabb vid trance.... Vad ska jag ta då?

peterholm
9 december 2008 · 216 Inlägg

prova audiotop då

Volvo V70 r-design "R-design" (2011)
Janneutanb
9 december 2008 · 7 272 Inlägg

stahre skrev:
okej såg ju bra ut... vill ha den här grova tryckande basen, alltså som går ner riktigt djupt och mullrigt i typ reggae, men också ganska snabb vid trance.... Vad ska jag ta då?

Mycket utav den "snabba basen" i t ex techno och trance kommer ifrån midbasarna därför anser jag alltid att man ska satsa på ett riktigt framsystem.

Anser man att man inte har råd med bägge så frågar jag, varför lyssna på en massa bas när man istället kunde välja att lyssna på musik?
Man kan spela  så mycket mer med ett bra framsystem än nå billigt skit i fram och en jävla massa bas.

Jag tror att många skulle bli förvånade av hur lite bas man egentligen behöver om man har ett kraftigt framsystem wink

micke7406
9 december 2008 · 1 400 Inlägg

Brains skrev:

stahre skrev:
okej såg ju bra ut... vill ha den här grova tryckande basen, alltså som går ner riktigt djupt och mullrigt i typ reggae, men också ganska snabb vid trance.... Vad ska jag ta då?

Mycket utav den "snabba basen" i t ex techno och trance kommer ifrån midbasarna därför anser jag alltid att man ska satsa på ett riktigt framsystem.

Anser man att man inte har råd med bägge så frågar jag, varför lyssna på en massa bas när man istället kunde välja att lyssna på musik?
Man kan spela  så mycket mer med ett bra framsystem än nå billigt skit i fram och en jävla massa bas.

Jag tror att många skulle bli förvånade av hur lite bas man egentligen behöver om man har ett kraftigt framsystem wink

Bästa inlägget på denna trådsmile Tråkigt att många inte förstår dett:(

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com
stahre
9 december 2008 ·

jo visst är det så, håller med men har ett fullt dugligt framsystem(inte orginal) men vill ändå ha ett bra bastryck i ryggen.. Och som jag skrev tidigare är jag inte gjord av pengar precis, och har inte några extrema krav på "jätte bra ljud.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang