5787
Sök

Ground Zero RW 30SPL

653 Inlägg
9 december 2008
Trådstartare
#1
Hade tänkt inhandla ett par Ground Zero RW 30SPL och undrar om det är någon som vet hur bra de spelar eller som har erfarenhet av dessa?

Tack på förhand!


6 851 Inlägg
9 december 2008
#2
Japp..de funkar bra för pengarna. vill du spela högt ska du INTE följa lådrekomendationerna som GZ skriver. Vad för steg skall du driva den/dem med?


653 Inlägg
9 december 2008
Trådstartare
#3
TT-Avant skrev:
Japp..de funkar bra för pengarna. vill du spela högt ska du INTE följa lådrekomendationerna som GZ skriver. Vad för steg skall du driva den/dem med?

Då vet jag det iaf smile steg vet jag inte riktigt ännu, ska iaf ha 2st basar, funderar på att testa med ett sinus live 3000 först och sedan när jag får mer pengar ett lite värre kicker steg...


6 851 Inlägg
9 december 2008
#4
Jodå, det kommer säkert funka bra. Sinus steget är väl rek. till 2ohm så det kommer bli kanon om du har 2 basar. Hade jag vart du hade  jag nog byggt en låda på ca:100L ex. rör och bas..Det kommer bli stor låda, men dessa vill gärna ha runt 50-55L för att spela på högt. Om det är musik du ska ha dem till.
(har själv testat olika lådvolymer till denna bas)
Senast redigerat av TT-Avant (9 december 2008)


653 Inlägg
9 december 2008
Trådstartare
#5
TT-Avant skrev:
Jodå, det kommer säkert funka bra. Sinus steget är väl rek. till 2ohm så det kommer bli kanon om du har 2 basar. Hade jag vart du hade  jag nog byggt en låda på ca:100L ex. rör och bas..Det kommer bli stor låda, men dessa vill gärna ha runt 50-55L för att spela på högt. Vet att det rek 42L.
(har själv testat olika lådvolymer till denna bas)

okej det va bra att få veta smile men det kommer inte vara några matkassor eller nått sånt skit där ändå wink


6 851 Inlägg
9 december 2008
#6
Vet ej vad du har för bil..men jag stämde av min låda till 42hz..vad lyssnar du på för musik?


653 Inlägg
10 december 2008
Trådstartare
#7
TT-Avant skrev:
Vet ej vad du har för bil..men jag stämde av min låda till 42hz..vad lyssnar du på för musik?

En 200sx, ganska litet bagage tongue techno och hiphop för det mesta smile



Sök