3561
Sök

Volvo Amazon 1967.

535 Inlägg
3 oktober 2009
Webrar är riktigt fränt det med, kanske inte lika originellt bara.

Motorer utan turbo.....suger!

267 Inlägg
4 oktober 2009
Trådstartare
Volvo1968 skrev:
240kenna skrev:
Lemmy_Kilmister skrev:
Fränt med mc gasare! Schyst amazon och bra att du räddar livet på den. smile
Blir till att följa den här tråden.

Tackar tackar , joo tycker det har blivit tjatigt med weber, alla b20 har ju det.
//kenneth

Jaså nu när man äntligen fixat weber och allt, får väl ta o slänga dom då wink

Kul att se hur långt du hunnit med bilen, ser bra ut! smile

haha nee jävligt härligt ljud i webrar men man måste sticka ut lite från mängden wink

267 Inlägg
4 oktober 2009
Trådstartare
Lemmy_Kilmister skrev:
Webrar är riktigt fränt det med, kanske inte lika originellt bara.

Joo precis webrar är ju jävligt fräna dem med , speciellt ljudet, men som sagt man vill ju sticka ut från mängden

utbildad klant
2 197 Inlägg
5 oktober 2009
jisses va du jobbar jag har legat på latsidan med kolla in på allas trådar:P

Mvh O.Frankeståhl

267 Inlägg
5 oktober 2009
Trådstartare
oggy_swe skrev:
jisses va du jobbar jag har legat på latsidan med kolla in på allas trådar:P

haha joo vars , har ju körkot förhoppningsvis 15 dagar o den ska vara klar nån eller några veckor efter det så nu måste jag ligga i wink

1 163 Inlägg
5 oktober 2009
Riktigt kul projekt!
Gillade att du kör med en förgasarbrygga från R1, riktigt kul idé och den kommer verkligen stå ut ur mängden sen... big_smile

Mvh

267 Inlägg
6 oktober 2009
Trådstartare
NightCruiser skrev:
Riktigt kul projekt!
Gillade att du kör med en förgasarbrygga från R1, riktigt kul idé och den kommer verkligen stå ut ur mängden sen... big_smile

Mvh

Tack, mm det är det jag har tänkt mig q:

Allmänt envis
12 512 Inlägg
6 oktober 2009
Kul att följa projekt med projekt på gamla veteraner! big_smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

267 Inlägg
6 oktober 2009
Trådstartare
Rquired skrev:
Kul att följa projekt med projekt på gamla veteraner! big_smile

joo för du slippar man bilder efter bilder med en massa kablar :p haha, nee, förstår mig knappt på mitt el sytem, och jag har ju bara 4 säkringar ;P, men höger fram blinkers är nu i funktion.

267 Inlägg
16 oktober 2009
Trådstartare
Tjena, dags för ännu en uppdatering.

Har köpt en ny bränsletrycks regulator till mina mikuni förgasare, den ska ju bara ha 2 psi och min pump, vad ja vet levererar ca 0.25 bar.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/68507/783981_lzytuw.jpg
Malpassi

Det var väll allt, mattorna är klara, ska bara sy lite band rund hörnen, och jag har fullt upp med elsystemet.

MvH
Kenneth

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
16 oktober 2009
Den där behöver inte du, ge den till mig ist smile wink

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

4 001 Inlägg
16 oktober 2009
hur stora är förgasarna?

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

267 Inlägg
16 oktober 2009
Trådstartare
Volvo1968 skrev:
Den där behöver inte du, ge den till mig ist smile wink

Aha, ja men varför inte tongue haha

267 Inlägg
16 oktober 2009
Trådstartare
kolvas skrev:
hur stora är förgasarna?

40mm, Hurså?

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
16 oktober 2009
Det sägs vara en väl investerad slant, dock gick det ju bra utan dom på 70 talet så funkar ju utan idag med tongue Men när man har pengar så blir det väl en sådan ändå, idén är ju inte dum smile nått annat nytt i garaget då??

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

4 001 Inlägg
16 oktober 2009
240kenna skrev:
kolvas skrev:
hur stora är förgasarna?

40mm, Hurså?

Bara nyfiken, dom lär nog funka finfint till det där, det som kan ge lite problem är nålarna.
Det är troligtvis fel sorts nål på dom förgasarna eftersom dom är avsedda för en högvarvig 1 liters MC-motor och du ska ha dom på en 2 liters bilmotor.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

267 Inlägg
16 oktober 2009
Trådstartare
kolvas skrev:
240kenna skrev:
kolvas skrev:
hur stora är förgasarna?

40mm, Hurså?

Bara nyfiken, dom lär nog funka finfint till det där, det som kan ge lite problem är nålarna.
Det är troligtvis fel sorts nål på dom förgasarna eftersom dom är avsedda för en högvarvig 1 liters MC-motor och du ska ha dom på en 2 liters bilmotor.

Dem ska ju bestyckas om, men ny nål, nytt huvud munstycke, och säkert mera, det får man ju testa sig fram.

267 Inlägg
16 oktober 2009
Trådstartare
Volvo1968 skrev:
Det sägs vara en väl investerad slant, dock gick det ju bra utan dom på 70 talet så funkar ju utan idag med tongue Men när man har pengar så blir det väl en sådan ändå, idén är ju inte dum smile nått annat nytt i garaget då??

joo, ska ju även bygga ny motor när bilen är klar och sedan skifta, ska sattsa på kompressor eller turbo.
Nae tyvärr, inte till bilen, men ska snart köpa alla smådetaljer, lister, lampor o.s.v, ska även åka och kolla på ett par dörrar nu ikväll, ni får se imorgon om ja köpte något.

4 001 Inlägg
16 oktober 2009
jag kommer inte ihåg vad han heter ny men det är en kille i Helsingborgstrakterna som är riktigt duktig på att bestycka Mikuni med rätt munstycke & nål

267 Inlägg
16 oktober 2009
Trådstartare
kolvas skrev:
jag kommer inte ihåg vad han heter ny men det är en kille i Helsingborgstrakterna som är riktigt duktig på att bestycka Mikuni med rätt munstycke & nål

Ok, du tror inte du kan luska lite i det och se om du kan hitta hans nummer/ E-mail?
Skulle vara väldigt bra.

Sök