10 december 2008
Trådstartare
Tjo jag skulle som sagt behöva hjälp av någon som är haj på BMW’s elsystem,
Har följande intressanta problem med min beemer : 520 -89
När jag skall låsa upp bilen blir låset helt stumt, C-låset funkar helt enkelt inte, jag får då göra den där klassiska BMW öppningen (ni som vet kan) när inte C-låset funkar så tänds inte heller innerbelysningen *suck* detta är ett tecken på att inte heller vindrutetorkarna tänker funka, Och inte stereon heller för den delen.
Detta felet kommer och går lite som det vill . men OM innerbelysningen funkar när jag öppnar dörren så kommer allt att funka.!
Inne belysningen funkar inte om den står i det läget där den skall tända när man öppnar dörren, OM den inte tänds så funkar den i det andra läget (men det av hjälper tyvärr inte felet)
Men om jag då ger fan i att låsa bilen så borde ju problemet inte uppkomma ? sagt och gjort, ingen låst bil och jooo problemet uppkommer lite då och då iaf.. (dock inte c-lås problemet då bilen är olåst)
Alla säkringar är hela och jag misstänker ju att alla dessa funktioner har en gemensam nämnare men jag vet inte vilken .?? *hjälp*
Det intressanta är att det aldrig lägger av under färd, funkade allt när jag startade bilen så funkar det så länge den är i gång. ! men om det inte funkade när jag startade bilen så kan det plötsligt komma igång under färd..
Så jag skulle behöva en stooor dos hjälp med detta kan jag säga ..
Och nej den är inte helförsäkrad ( endast trafik) så jag tänker inte elda upp skiten …!
Assumtion is the mother of all fuckupps
Assume =ASS/U/ME = assume makes an ASS of U and ME.
Den enes Antagande blir lätt någon annans Sanning.