3736
Sök

Måste man ha dosa till ps3?

198 Inlägg
10 december 2008
Trådstartare
Tänkte åka å köpa mig ett ps3 å undrar ifall jag måste köpa en dosa me för att kunna kolla på blue ray eller funkar de utan??

EDIT: Menar alltså en dosa bara för blue ray spelaren å inte speldosan, kan ja sköta film grejerna med speldosan alltså?
Senast redigerat av HEATSEEKER (10 december 2008)

-utan 940
1 728 Inlägg
11 december 2008
Du behöver inte köpa till nånting, man kan sköta filmerna med handkontrollen.

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
DFFL
9 020 Inlägg
11 december 2008
Blu-ray!

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
11 december 2008
Ganska onödigt o köpa en separat fjärr om man bara ska välja svensk text och sedan spela filmen. Man använder mest Play, pause, stop och bläddra mellan olika kapitel och då funkar PS3 dosan utmärkt.

DFFL
9 020 Inlägg
11 december 2008
Rspeter skrev:
Ganska onödigt o köpa en separat fjärr om man bara ska välja svensk text och sedan spela filmen. Man använder mest Play, pause, stop och bläddra mellan olika kapitel och då funkar PS3 dosan utmärkt.

Finns snabbknappar till flera olika funktioner på kontrollen (Jag har en sådan), så den är helt klart värd sina fjuttiga 250-300kr.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Tomten
1 065 Inlägg
DFFL
9 020 Inlägg
11 december 2008
Tomten skrev:
köp tangenbort när du ändå är på G

Logitech Cordless Mediaboard <3

Nästan ett måste nu när Home kommer. smile

Russel Crowe, Gladiator.

Mästare
2 947 Inlägg
11 december 2008
FireTraXX skrev:
Blu-ray!

Är den bra på Ps3:an? Har hört att den ska vara skit.

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

DFFL
9 020 Inlägg
11 december 2008
KimVsWorld skrev:
FireTraXX skrev:
Blu-ray!

http://images.blu-ray.com/players/benchmark.jpg

Russel Crowe, Gladiator.

198 Inlägg
11 december 2008
Trådstartare
FireTraXX skrev:
KimVsWorld skrev:
FireTraXX skrev:
Blu-ray!

Tack för svaren, lyckas inte läsa av tabellen hmm  någon som kan å kan svara om blu ray spelaren e bra på psa3? big_smile

1 814 Inlägg
11 december 2008
HEATSEEKER skrev:
FireTraXX skrev:
KimVsWorld skrev:

Tack för svaren, lyckas inte läsa av tabellen hmm  någon som kan å kan svara om blu ray spelaren e bra på psa3? big_smile

Enligt den tabellen är PS3 en bra blu-ray spelare, men jag ahr hört det motsatta. Ska du bara kolla på film och inte spela tjänar du på att köpa en separat Blu-ray spelare som jag ser det.

672 Inlägg
11 december 2008
Haha man köper väll inte en PS3a för att kolla på film... dock är de en grym bonus smile

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.

198 Inlägg
12 december 2008
Trådstartare
smiler skrev:
Haha man köper väll inte en PS3a för att kolla på film... dock är de en grym bonus smile

Tänkte mig köpa en blu ray spelare men tänkte om då ps3 har en, så istället för att bara köpa en spelare så kan man få ett playstation på köpet va lite min tanke men om spelaren e dålig(eller inte) i denna så kanske man ska köpa separat ändå  hmm

9 108 Inlägg
12 december 2008
expect1991 skrev:
Enligt den tabellen är PS3 en bra blu-ray spelare, men jag ahr hört det motsatta. Ska du bara kolla på film och inte spela tjänar du på att köpa en separat Blu-ray spelare som jag ser det.

Enligt den tabellen var väl PS3 ganska kass i jämförelse med de andra, för jag antar att man vill ha så låga siffror som möjligt på performance-delen roll

Frågan man ska ställa sig är väl om det verkligen märks skillnad om man inte är 'expert'? Någon som testat både "extern" spelare och PS3, gärna på samma tv?

Tror inte det är någon som blir missnöjd när man kollar på Bluray i PS3 och sedan sätter igång lite Fallout3 för att uppnå extas cool Det är ju inte direkt så att man råkar missta sig och tro att det är VHS-film man satt på hehe..
Är väl knappast värt att ha både och hur som helst men är man filmnörd och inte spelar mycket alls är det väl lika bra att köpa en vanlig spelare.. Spelen är ju inte billiga att köpa precis.

DFFL
9 020 Inlägg
12 december 2008
PS3:s spelare är ganska gammal (Teknik utvecklas fooooort).
Är man en "kännare" så ser man kanske skillnad, men inte jag.
Den är hur bra som helst och har "normal" laddtid.

Russel Crowe, Gladiator.

bor i
529 Inlägg
15 december 2008
ps3 is the SHIIIIIIIEEETT  smile

http://davidstad.myminicity.com/
http://davidstad.myminicity.com/ind
Det är inte polisen jag är rädd för. Det är moderatorerna...

DFFL
9 020 Inlägg
16 december 2008
KimVsWorld skrev:
FireTraXX skrev:
Blu-ray!

http://www.blu-ray.com/news/?id=2138

Russel Crowe, Gladiator.

Sök