5709
Sök

Först batteriet, nu generatorn trasig.

One Man Clan
4 287 Inlägg
12 december 2008
#21
te_wik skrev:
Xuri skrev:
blir generatorn varm så tyder de på nån typ av kortis...kan vara flera olika lindningar i en generator å nån av dom kan de vara kortis i ... en generator blir i regel aldrig speciellt varm...har dock känt på flera som man typ kunna spotta på å de skulle fräst till om den... tror de är byte som gäller...nån lindning som e pajj...

Har lagret skurit så blir de ju friktion, då blir det ju varmt. Så det behöver inte vara en lindning för det.

Mvh Tommy

Jo visst blir de friktionsvärme...men inte som de har varit i dessa falllen...å kan även meddela att dom varit varma även om man inte kört i vissa falll...så länge batteriet var på vart de varmt :p


Försöker iaf
12 819 Inlägg
14 december 2008
Trådstartare
#22
pattilatti2 skrev:
te_wik skrev:
pattilatti2 skrev:
ja det vore dom då..men de finns en i sthl..minns ej va han hette,men ja googla de för många år sedan en riktigt bra man o göra me..han laga min då..

men markus kan en jävla massa om generatorer..så skicka ett mail ..på  startmotor.se--om ditt problem:)

för mkt jobb me dioder o skit om man inte kan..latin för oss mänskliga:P
fast kan du..så äre ju bara o repa..smile

Jag har haft uppe några generatorer å rengjort så de ska väl lösa sig,
kan man inte - så lär man sig tongue

Nåja, ska iaf kika mer imorgon och känna efter glapp.

Tack för länken.

Mvh Tommy

ja det är ju sant..hoppas de löser sig..varsågod:)

Kan säga att han inte vart billigare han heller.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
14 december 2008
Trådstartare
#23
Tokken skrev:
te_wik skrev:
micke7406 skrev:
fins på skroten för 1000-1500:-

Jag vet.. men ALLA generatorer jag köpt genom åren från en skrot har varit just det.. skrot.

Mvh Tommy

Kan jag meddela att biltema säljer 100A BOSCH generator för tusenlappen..

Någon erfarenhet av den? Hur vet jag att fästena stämmer?




Drönirettab skrev:
Har en Biltema 100 A i min 240 och den har hittills fungerat utan anmärkning. smile

Okay, hur länge har du haft den och är de modellanpassade så man slipper göra nya fästen?

Dessutom vill jag inte gå längre än original i ampere, även om det är "bara" 10A lägre.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
14 december 2008
#24
te_wik skrev:
pattilatti2 skrev:
te_wik skrev:

Jag har haft uppe några generatorer å rengjort så de ska väl lösa sig,
kan man inte - så lär man sig tongue

Nåja, ska iaf kika mer imorgon och känna efter glapp.

Tack för länken.

Mvh Tommy

ja det är ju sant..hoppas de löser sig..varsågod:)

Kan säga att han inte vart billigare han heller.

Mvh Tommy

tja:)..va menar du me billigt..?alltså hittar du en billigare än biltema helt ny för 995kr 100amps så??
finns ju bättre kvalite o sämre,dioderna o skit som kostar i dom..
men testa pruta på biltema då:)


Försöker iaf
12 819 Inlägg
14 december 2008
Trådstartare
#25
pattilatti2 skrev:
te_wik skrev:
pattilatti2 skrev:
ja det är ju sant..hoppas de löser sig..varsågod:)

Kan säga att han inte vart billigare han heller.

Mvh Tommy

tja:)..va menar du me billigt..?alltså hittar du en billigare än biltema helt ny för 995kr 100amps så??
finns ju bättre kvalite o sämre,dioderna o skit som kostar i dom..
men testa pruta på biltema då:)

Nee jag menade ditt tips ang startmotor.se , uppfattade det som att han brukar vara billig..
eller åtmindstonde billigare än mekonomen osv.
..inte i detta fall iaf.

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (14 december 2008)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

21 761 Inlägg
14 december 2008
#26
te_wik skrev:
Okay, hur länge har du haft den och är de modellanpassade så man slipper göra nya fästen?

Dessutom vill jag inte gå längre än original i ampere, även om det är "bara" 10A lägre.

Mvh Tommy

Jag satte in den nu i sommar, ganska nyligen alltså.

Artnr 63-628 är det och den passar "bolt on" (på 240), inga moddningar av fästena. Allting ser exakt likadant ut som på den jag bytte ut, varenda skruv är likadan. Remskivan har dubbla spår och är på millimetern lika stor. smile
Senast redigerat av Drönirettab (14 december 2008)


Sök