5779
Sök

Larm dränerar batteri - Opel Omega -95

6 Inlägg
12 december 2008
Trådstartare
Hej,

Min Opel har en tendens att larma, till synes spontant, när den står parkerad. Jag begriper mig inte riktigt  på vad som får larmet att "triggas"? En god vän har kopplat bort ljudet, så den tjuter inte men jag har problem med att batteriet töms om jag låter bilen stå några dagar, i förmån för cykeln.

Har någon en idé om vad problemet kan vara? Om inte.. Hur kopplar man bort larmet så jag kan låsa utan att larma?

All hjälp uppskattas!!

Mvh
Per

9 108 Inlägg
12 december 2008
Ajdå smile Kolla så sensorn under huven sitter som den ska, går att tejpa ihop den i värsta fall.

Ska allt gå att koppla loss det på något sätt men vågar inte gissa hur.

Antar att du har fjärrlås? Annars kan du testa att låsa med nyckel, men se till att inte vrida den ett kvarts varv utan bara precis så dörrarna låser sig och sedan ta tillbaks nyckeln till "uppåt-läget" och ta ut den, då ska den inte vara larmad. Så ska det vara på de äldre Omegorna i alla fall.

edit: Såg din andra tråd nu, har den alltid larmats till och från eller var det från att bärgaren var där och öppnade bilen??

Testa att koppla loss batteriet en halvminut och sätta tillbaks det igen så ska allt nollställas.
Senast redigerat av MilleN (12 december 2008)

Sök