5785
Sök

Mycket kort fråga om sprak

HobbyFotograf och Blivande Biolog
310 Inlägg
13 december 2008
Trådstartare
Det sprakar i mina 3,5 mds fanatic i panelen,

märkbart på låg volym. Har isolerat alla högtalarkablar som inte är i bruk.

en kort fråga till, Eftersom jag jag tänkte ha 8st högtalare i kupen, så kanske det kan vara värt att sätta i ett mindre steg fram som hjälper den stackars huvudenheten.
Steget skall vara av mindre slaget men ändå leverera minst dubbelt så mkt kräm som huvudenheten (JVC 4X50W) Priside: högst 2000kr begnagat lr nytt

Högtalarna skall i slutändan som sagt vara 8st och i mds fanatic stuk.

3,5" panel
5,25" FD
6,5" BD
6x9" HH

Catch the moment, soon It'll be over

7 283 Inlägg
13 december 2008
Tror inte det finns ett steg på marknaden som inte lämnar det dubbla av vad du faktiskt får ut av din huvudenhet.
Du ska vara otroligt glad om du faktiskt får ut 10 wrms/kanal av den...

Om du ska köra med så pass många olika högtalare så måste du antingen ha passiva filter mellan dom eller dubbla 4 kanaliga steg.
Om du delar 3.5" och 5.25" passivt så kan du klara dig på ett 6 kanaligt steg.

Det är inte rekomenderat att köra olika slags högtalare på samma kanal.

Eller om du låter t ex 3.5" och 6x9" köras av huvudenheten klarar du dig på ett fyrkanaligt steg.
Senast redigerat av Brains (13 december 2008)

HobbyFotograf och Blivande Biolog
310 Inlägg
13 december 2008
Trådstartare
hehe oki:P

men om jag låter 5,25" och 3,5" drivas av huvudenheten och så sätter jag ett 4 kanaligtsteg till 6,5" och 6x9orna.

Filter ska ju sitta i högtalarna då de är koaxialer, till 6,5" har jag filter och 6x9 orna har jag inte köpt än, (sitter ett par Denver i lådor i hathyllan, men tänkte byta dessa till mds)

Altså är det ett 4kanaligt steg jag är ute efter? Tänkte använda mig av originalkablage så det är väl smartast att sätta steget fram?
Senast redigerat av Abbee (13 december 2008)

Catch the moment, soon It'll be over

Sök