4519
Sök

Tips önskas angående en bra hz att spela in nya basar med !

Avstängd
67 Inlägg
16 december 2008
Trådstartare
#21
jonash skrev:
Alltså detta börjar bli lite löjligt.

Den ENDA anldningen att "spela in" basen är att man snabbare får det ljud som var tänkt att bli. Man kan precis lika gärna stoppa in alla grejerna i bilen, och åka med det där i en månad (eller hur ofta och länga man nu kör bilen) och det kommer tillslut att ha spelat in sig. Precis samma gäller för framsystem, diskanter etc.

Att spela in det hemma i garaget eller lägenheten "köper" man bara tid på, men slutresultatet blir detsamma.

/Jonas

Mmm här är vi glada som vanligt ! När ska du på Semester Jonash? lol

Har man en riktigt läcker entusiast bil som jag ! Kör med den högst en timma på en fin söndag nångång! Då kan det dröjja ett år innan man får det låta perfekt ! Så att köra in är inte för mig ett dugg löjligt ! Utan super viktigt för mig . Jag är glad och bara ler smile

Jag kommer oavsett göra detta i ALL FRAMTID nu med varje ny bas det blir till andra bilarna !

Kram !

Team dBakuten
3 453 Inlägg
16 december 2008
#22
Final_Triumph skrev:
jonash skrev:
Alltså detta börjar bli lite löjligt.

Den ENDA anldningen att "spela in" basen är att man snabbare får det ljud som var tänkt att bli. Man kan precis lika gärna stoppa in alla grejerna i bilen, och åka med det där i en månad (eller hur ofta och länga man nu kör bilen) och det kommer tillslut att ha spelat in sig. Precis samma gäller för framsystem, diskanter etc.

Att spela in det hemma i garaget eller lägenheten "köper" man bara tid på, men slutresultatet blir detsamma.

/Jonas

Mmm här är vi glada som vanligt ! När ska du på Semester Jonash? lol

Har man en riktigt läcker entusiast bil som jag ! Kör med den högst en timma på en fin söndag nångång! Då kan det dröjja ett år innan man får det låta perfekt ! Så att köra in är inte för mig ett dugg löjligt ! Utan super viktigt för mig . Jag är glad och bara ler smile  !

Dags att lägga upp den då så vi andra får se den?

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
16 december 2008
#23
hahahahaha...så kul kille den där Final_Triumph  du ÄR min idol..

snackar så mkt skit..fan lägg in lite bilder på dej o frugan nu på semestern i mallis.
hunden å trädgården leiifi pommeross

seriöst.


Avstängd
67 Inlägg
16 december 2008
Trådstartare
#24
smile vad vill ni se foton på så tar jag och knäpper lite ?

Team dBakuten
3 453 Inlägg
16 december 2008
#25
Final_Triumph skrev:
smile vad vill ni se foton på så tar jag och knäpper lite ?

yes please..

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
16 december 2008
#26
jonash skrev:
Alltså detta börjar bli lite löjligt.

Den ENDA anldningen att "spela in" basen är att man snabbare får det ljud som var tänkt att bli. Man kan precis lika gärna stoppa in alla grejerna i bilen, och åka med det där i en månad (eller hur ofta och länga man nu kör bilen) och det kommer tillslut att ha spelat in sig. Precis samma gäller för framsystem, diskanter etc.

Att spela in det hemma i garaget eller lägenheten "köper" man bara tid på, men slutresultatet blir detsamma.

/Jonas

Du var inte ensam om att påpeka att man spar tid wink

Lonefox skrev:
Inspelning är väldigt diffust för vad som sker är att allt som har med upphängningen att göra mjukas upp och högtalaren ändrar karaktär. Så mkt mer än det sker inte. Dock anser jag att det är vettigt tänkt att se till att högtalarna är inspelade så fort som möjligt så man slipper vänta på karaktärsförändringen vilket gör att man får tweaka om o om igen tills karaktären inte ändras mer. (visserligen ändras det ngt över åren som går men det får man leva med)

Ur tweaksynpunkt tycker jag att inspelning är mer eller mindre ett måste då man slipper vänta en månad för att börja kunna ställa in det som tänkt smile Eller hur? wink
Senast redigerat av Lonefox (16 december 2008)

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Avstängd
67 Inlägg
16 december 2008
Trådstartare
#27
så ny den e klar token och patti

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
17 december 2008
#28
Final_Triumph skrev:
så ny den e klar token och patti

Finns det inte ett sätt att för alltid bli av med dem här jävla trollen?!

Skaffar nåt nytt jävla användar-namn, skaffar nånting som tar sig förbi IP spärren och LIKFÖRBANNAT sitter dem där igen efter en vecka.

Dags att ta hjälp av HellsAngels månne? Jag jobbar 500m från deras place i Bromma. smile

/jonas
Senast redigerat av jonash (17 december 2008)

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
17 december 2008
#29
de var fina bilder iaf:) ja o tokken e poppis hos han:D


16 197 Inlägg
17 december 2008
#30
jonash skrev:
Final_Triumph skrev:
så ny den e klar token och patti

Finns det inte ett sätt att för alltid bli av med dem här jävla trollen?!

Skaffar nåt nytt jävla användar-namn, skaffar nånting som tar sig förbi IP spärren och LIKFÖRBANNAT sitter dem där igen efter en vecka.

Dags att ta hjälp av HellsAngels månne? Jag jobbar 500m från deras place i Bromma. smile

/jonas

vi får väl göra ett hembesök???? hehe  ja e typ lika snäll som tomten=en gång per år..big_smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
17 december 2008
#31
evilaudio skrev:
jonash skrev:
Final_Triumph skrev:
så ny den e klar token och patti

Finns det inte ett sätt att för alltid bli av med dem här jävla trollen?!

Skaffar nåt nytt jävla användar-namn, skaffar nånting som tar sig förbi IP spärren och LIKFÖRBANNAT sitter dem där igen efter en vecka.

Dags att ta hjälp av HellsAngels månne? Jag jobbar 500m från deras place i Bromma. smile

/jonas

vi får väl göra ett hembesök???? hehe  ja e typ lika snäll som tomten=en gång per år..big_smile

ha ha ha,de har vi allt märkt:D


16 197 Inlägg
17 december 2008
#32
AudioCarSverige skrev:
§8 Uppmaning till brott
• Du får inte uppmana till brott eller sprida någon annan persons uppmaning till brott.

Jonash och Evilaudio

attt göra ett hembesök e inget brott.. isf skulle ja kunna anmäla min brevbärare vare dag..



de e möjligtvis de "saker man kan göra" vid besöket som e straffbart.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

16 197 Inlägg
17 december 2008
#33
AudioCarSverige skrev:
folk som börjar hota  det är bara stänga av sånt pack på en gång tycker jag.

tycker de finns mycke annat "pack" som borde stängas av.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
6 851 Inlägg
17 december 2008
#35
AudioCarSverige skrev:
jonash skrev:
Final_Triumph skrev:
så ny den e klar token och patti

Finns det inte ett sätt att för alltid bli av med dem här jävla trollen?!

Skaffar nåt nytt jävla användar-namn, skaffar nånting som tar sig förbi IP spärren och LIKFÖRBANNAT sitter dem där igen efter en vecka.

Dags att ta hjälp av HellsAngels månne? Jag jobbar 500m från deras place i Bromma. smile

/jonas

§8 Uppmaning till brott
• Du får inte uppmana till brott eller sprida någon annan persons uppmaning till brott.

Inte nu IGEN..!
Ska det aldrig ta slut *suck*


Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
17 december 2008
#36
spännade o se va denna dagen ger:)


Team dBakuten
3 453 Inlägg
17 december 2008
#37
Det var en liten plutt å vara energisk.. hmm..

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

Avstängd
512 Inlägg
17 december 2008
#38
Spela in basen? Är ju inte direkt en motor! Är en gummiring som är lite styvare, spela som vanligt!

6 851 Inlägg
17 december 2008
#39
Tokken skrev:
Det var en liten plutt å vara energisk.. hmm..

OM det nu skulle byggas något, då hoppas jag att det syns även i bygget..


Varningar: För många..
2 552 Inlägg
17 december 2008
#40
AudioCarSverige skrev:
folk som börjar hota  det är bara stänga av sånt pack på en gång tycker jag.

Detsamma gäller troll.. smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone


Sök