Nä rosa brus funkar bra för då får du med 20Hz -> delningen på en gång. Det räcker bara att du sätter elementet i rörelse.
Men du kan göra som du vill med...se bara till att du inte får för kraftiga konutslag på de lägsta frekvenserna för då riskerar du istället att sabba högtalaren då talspolen kan bottna och skadas iom att de lägre frekvenserna ger större konutslag än de högre frekvernserna. Det är en av anledningarna till varför jag föredrar rosa brus, för då ligger alla frekvenser på samma nivå och man slipper ojämna konutslag om du förstår vad jag menar.
Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP