6326
Sök

Vart kan man hitta så man öppnar motorhuven "åt sidan" ?

LillNaisarn
14 december 2008
Trådstartare
#1
Som rubriken lyder undrar jag ifall ngn vet om det finns att köpa något "eftermarknads" kitt så man kan öppna huven på detta sätt? Dvs åt sidan.
https://www1.garaget.org/archive/85/84293/87519/large_87519-794336.jpg
Eller om det enda alternativet är att tillverka själv?

Tacksam för svar.

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
14 december 2008
#2
Har aldrig sett något kit för att öppna huven så men hur svårt är det egentligen att göra eget ??

Två gångjärn, lite plattjärn, en svets och mycket tålamod så har du en egen design istället.


Det jävligaste är ju att få det helt glappfritt och snyggt tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Kokar ris
923 Inlägg
14 december 2008
#3
vad är det för fel med att öppna huven åt rätt håll egentligen?

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

5 089 Inlägg
14 december 2008
#4
cenoxide skrev:
vad är det för fel med att öppna huven åt rätt håll egentligen?

ungefär samma syfte som med lambodörrar;)

\Lindgren

Kokar ris
923 Inlägg
14 december 2008
#5
FLindgren skrev:
cenoxide skrev:
vad är det för fel med att öppna huven åt rätt håll egentligen?

ungefär samma syfte som med lambodörrar;)

att kunna parkera jävligt trångt alltså?

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

16 197 Inlägg
14 december 2008
#6
kan säga att den golfen inte har nåt kit.. dela ju garage me kenny som ägde den förut.

de e vanliga svetsgångjärn..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

LillNaisarn
14 december 2008
Trådstartare
#7
TBOC_Razor skrev:
Har aldrig sett något kit för att öppna huven så men hur svårt är det egentligen att göra eget ??

Två gångjärn, lite plattjärn, en svets och mycket tålamod så har du en egen design istället.


Det jävligaste är ju att få det helt glappfritt och snyggt tongue

Nej inte jag heller kom på det igår då jag satt och kikade igenom en äldre bilsport (från 2006) och såg detta bygge och tänkte idag kika runt på internet om jag hittar något om det finns att köpa eller om enda alternativet är att tillverka själv.

Jag antog att det enda alternativet är att tillverka själv täntke dock se om någon visste att det finns att köpa "färdiga universal kitt" eller om man får helt enkelt göra själv.
Antog som du skrev att det enda alternativet är att göra själv.
cenoxide skrev:
vad är det för fel med att öppna huven åt rätt håll egentligen?

Inget fel igentligen.
Är bara roligt att ha ngn anorlunda öppning tycker jag.

edit: svarar på ditt inlägg samtidigt istället för göra nytt inlägg.
evilaudio skrev:
kan säga att den golfen inte har nåt kit.. dela ju garage me kenny som ägde den förut.

de e vanliga svetsgångjärn..

Jag antog det.
Kommer väll att få samma svar då jag mailade och frågade han ang detta.

Då får man helt enkelt göra eget svårare än så är det väll inte då.
(återstår dock att se om man får till det snyggt) wink
Senast redigerat av LillNaisarn (14 december 2008)

Byggare Behm
562 Inlägg
14 december 2008
#8
Gångärn + fäste mot huven =Plattjärn med ett avlångt spår samt ett skruvhål så kan du justera båda fästena samt låsa dem med andra skruven.
Simple as that.

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.

908 Inlägg
14 december 2008
#9
cenoxide skrev:
FLindgren skrev:
cenoxide skrev:
vad är det för fel med att öppna huven åt rätt håll egentligen?

ungefär samma syfte som med lambodörrar;)

att kunna parkera jävligt trångt alltså?

hahha lol


Sök