5478
Sök

6,5" i 850s framdörrar, tips

HobbyFotograf och Blivande Biolog
310 Inlägg
14 december 2008
Trådstartare
Rådet "Ha dina bästa högtalare fram" har jag fått flera gånger här på garaget, så nu behöver jag lite hjälp!

Hur moddar jag enklast (men ändå snyggt) framdörrarna så att det får plats 6,5" där?

Kanske någon som gjort det?

/Albin

*OBS: Har använt sök-funktionen*
Senast redigerat av Abbee (14 december 2008)

Catch the moment, soon It'll be over

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
14 december 2008
du tar bort ditt lilla förvarings fack längst ner i dörren o ersätter med högtalaren

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

310 Inlägg
14 december 2008
Trådstartare
The_Mechanic skrev:
du tar bort ditt lilla förvarings fack längst ner i dörren o ersätter med högtalaren

jo, där är ju plats. och då kan ja ju ha ett 5,25"kit där uppe med.

Men, då måste jag plasta och hålla på va?

Vad behöver jag då, förutom extra dörrsidor att misslyckas på;)

Avstängd
67 Inlägg
15 december 2008
Enklast är köpa via Backes ljudbyggeri dörrsidor. Maila dom så bygger dom ett par snygga. Har för mig det kostar 1795kr till Volvon till båda dörrsidor med 6.5" hål. Det är kartfacken i plast som byts till speciella i MDF som är klädda. Stabilare. Snyggare. Bättre helt klart

Sök på google BACKES LJUD  sen är det bara ta maila dom så kan ni göra upp pris osv. Dom skickar sedan hem grejjorna. Bara skruva på och se glad ut!

2 452 Inlägg
15 december 2008
gå in o kika på min sida så hittar du exakt sådana dörrpaneler i min 850

döden kommer tillbaka

310 Inlägg
15 december 2008
Trådstartare
Final_Triumph skrev:
Enklast är köpa via Backes ljudbyggeri dörrsidor. Maila dom så bygger dom ett par snygga. Har för mig det kostar 1795kr till Volvon till båda dörrsidor med 6.5" hål. Det är kartfacken i plast som byts till speciella i MDF som är klädda. Stabilare. Snyggare. Bättre helt klart

Sök på google BACKES LJUD  sen är det bara ta maila dom så kan ni göra upp pris osv. Dom skickar sedan hem grejjorna. Bara skruva på och se glad ut!

Nice, så 1800spänn paret.

Kan det helt klart vara värt, kan nog bli ett par sådana om helgerna framöver bringar lite arbete:)

Ska till skroten på Lördag och se om jag kan få tag på några dörrsidor där som jag kan försöka med innan jag bestämmer mig helt!

Tack för tipset om Backes Ljud!
Senast redigerat av Abbee (15 december 2008)

Sök