3716
Sök

Fråga/Hjälp: Va ska göra för att få fart på en reklamation?

OEM <3
6 957 Inlägg
15 december 2008
Trådstartare
Idag ska ja...va beredda på mkt text nu..
Ringa till Tele 2 för 1000:e gången, varför?

Jo de är såhär...ja köpte mig en ny mobil i somras (början av juli)
Skaffa en SE C902 som skulle vara den nya "ultimala" kameramobilen
Jo tjena...den är dynga, seg, kass kamera å buggar hej vilt.

Men ja gilla den ändå, så en dag (dan innan cruisingen) så var ja å några
pojkar små i Skövde för lite inköp..å dagen till ära tog vi min mors bil.

Ute vid biltema lyckades mobilen glida ur fickan när ja satte mig i bilen
ramla emellan stolen å tröskeln, vilket den även gjort på min gamla bil (den silvriga saaben)
Ja plocka upp den som vanligt å hela displayen var kraschad :S

Aja sagt å gjort, givetvis teckna ja inte drulleförsäkring (1:a GÅNGEN JA INTE GÖR DE!)
Så ja ringde Tele 2 å fick förklarat att ja fick betala reparationen sj...skicka iväg mobilen
den 30 juli (kom ihåg de datumet) till mobilakuten som Tele 2 sa till mig.

Hörde inte ett ord från dom...sen i SEPTEMBER fick ja tag på dom...dom sa att
dom ringt å mailat mig, BULLSHIT !!!!

Men de löste sig å ja fick snältt betala in 1100kr för displayen, så de gjorde ja...
Tiden gick å gick å gick...å ja den gick fan lite till, ringde varje vecka till mobilakuten
å dom sa att dom ingen display fått från SonyEricsson.

Hepp, så ja ringde till Tele 2 (i början av November) å berätta som de va å ville ha kompensation för mobilen, (förlängde mitt abennomang, får även betala 100-150kr för telefonen, nåt av dom iaf) och hon sa att hon ist skulle reklamera allt, så ja fick en ny mobil eller välja en annan (som ja krävde, vill inte ha den igen) när allt var reklamerat å klart..

MEN, den har inte reklamerats än.. hmm ringer ständigt till Tele 2 men dom kan inget göra säger dom, för de e upp till SonyEricsson att bestämma om de ska reklameras eller ej..

HUR JÄVLA SVÅRT SKA DE VARA ATT SÄGA JA ELLER NEJ????????????

Nu har den legat för "reklameras" i snart 6 veckor..å vafan ska ja göra?

Har kontaktat
- Konusmentverket = Kan inget göra säger dom
- Livsmedelveket = Samma som ovan
- Ngn IT/Tele konsumentver = Samma som ovan

Va ska ja göra? De har gått 139 dagar sen ja skicka den (inkl. helger)
Kan ja kräva tillbaka pengar från reparationen som inte skett?

Suck...neutral eller ja...hjälp

Här är för övrigt tråden som ja starta då de hände:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=95379
Senast redigerat av Bjork (15 december 2008)

OEM <3

Makaronborrare
993 Inlägg
15 december 2008
Hota med att kontakta Sverker Olofsson och hans fruktade soptunna i PLUS tongue
Man kan ju hoppas det tar skruv och gör det inte det direkt så brukar dom ge mig sig när det tagits upp i tv

mmm, blåbärssoppa.
616 Inlägg
15 december 2008
Prova Konsumentvägledningen i din kommun samt på Allmänna reklamationsnämndens sida finns mkt info www.arn.se

/ichi

OEM <3
6 957 Inlägg
16 december 2008
Trådstartare
ichibon skrev:
Prova Konsumentvägledningen i din kommun samt på Allmänna reklamationsnämndens sida finns mkt info www.arn.se

ARN kunde inte hjälpa mig sa dom..undrar va man ska ha dom till när ingen vill hjälpa till?

Men iaf, allting löste sig idag efter svordomar, gap å idiotförklaringar..onödigt? javisst men ni kanske
fattar att ja va förbannad.
Kommer en ny mobil vilken dag som helst, ska dock byta till ngn annan, skulle då även ta
kontakt med tele2 för kompensation ev. mobilbyte och få pengar tillbaka för en reparation som aldrig
skett.

OEM <3

DFFL
9 020 Inlägg
16 december 2008
Häv köpet.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

mmm, blåbärssoppa.
616 Inlägg
16 december 2008
Bjork skrev:
ichibon skrev:

ARN kunde inte hjälpa mig sa dom..undrar va man ska ha dom till när ingen vill hjälpa till?

Men iaf, allting löste sig idag efter svordomar, gap å idiotförklaringar..onödigt? javisst men ni kanske
Kommer en ny mobil vilken dag som helst, ska dock byta till ngn annan, skulle då även ta
kontakt med tele2 för kompensation ev. mobilbyte och få pengar tillbaka för en reparation som aldrig
skett.

Nej dom ger inte råd i enskilda ärenden, men det finns som sagt mkt info på deras hemsida. Dom är till för att ge opartisk bedömning i reklamationsärenden men då måste man göra en anmälan till dom och sedan ligger bevisbördan på respektive part.

Men skönt att det löste sig nu iaf då. smile

/ichi

OEM <3
6 957 Inlägg
16 december 2008
Trådstartare
ichibon skrev:
Bjork skrev:
ichibon skrev:

skett.

Nej dom ger inte råd i enskilda ärenden, men det finns som sagt mkt info på deras hemsida. Dom är till för att ge opartisk bedömning i reklamationsärenden men då måste man göra en anmälan till dom och sedan ligger bevisbördan på respektive part.

Men skönt att det löste sig nu iaf då. smile

Oja big_smile
Ska kontakta Tele2 så fort ja får mobilen, vill byta till Samsung F480 Touchwiz
Skulle även få lite kompensation å ersättning.

OEM <3

1 582 Inlägg
16 december 2008
Tja!

Jobbar själv på Tele2 och vet att det är ganska så lång process när det gäller reklamation av en mobil, vissligen så gäller det alla operatörer i Sverige i dagsläget. För att kunna reklamera en mobil så måste man skicka in den till mobilakuten eller anovo tre gånger och efter det så är det respektive märke, SE, NOKIA osv som beslutar om det går att reklamera eller inte. Godkänner dom reklamationen så får kunden skriva in ett brev som kommer till oss eller ja en speciell avdelning som har hand om det. Efter brevet inkommer så ska dom höra av sig till kunden via telefon/brev.

Tråkigt att höra att du haft det struligt, hade du kommit till mig/pratat med mig så hade vi löst problemet direkt vet du. Men huvudsaken är att problemet är nu löst smile

F480 Touchwiz är en riktigt grym telefon, haft sådan själv ett tag men tröttnade på den ganska snabbt pga att det blev jobbigt med touch, speciellt för mig som skickar över 1000st sms per månad big_smile

Men vad för slags kompensation samt ersättning snackar vi om som du ska få?

PM:a mig gärna vid svar!

Mvh

OEM <3
6 957 Inlägg
19 december 2008
Trådstartare
Fick idag en sprillans nu C902 big_smile
Nu håller vi tummarna för att ja får byta, som en kompensation tongue

OEM <3

Kanon..
1 473 Inlägg
19 december 2008
Ja då vet man vad tjejen har att vänta härnäst då.

Hon skaffa sig nyligen en W595 eller va den heter, jättenöjd till en början, en dag rättare sagt.
Den började stänga av sig, sim-kortet får ingen kontakt osv.
Skulle gå o lämna in den såklart, men så tappar hon den i backen, hela skjutluckan så att säga lossnade.

Pga det kommer de tydligen inte fixa de problemen som var med telefonen från början utan de kommer dömma ut den direkt pga tappskada o inte fixa nåt utan att man betalar.

Väntar sen 1-2 veckor tillbaka på att de ska ha fått in lånetelefon (hur många trasiga telefoner får de in egentligen eller har de bara 1 lånetelefon?) så man kan lämna in den o se va som händer hmm

Sök