Luktar bränt

Svanander
15 december 2008 · 9 Inlägg

har ett GAS ALPHA5100 steg i bilen å de känns som de luktar bränt eller ngt därifrån luktar inte gott iaf.
de går fortfarand å spela musik å så inga problem bara att de börjar lukta.
det är även nerbygt i bagaget så de får ju inte så mkt "luft" eller ja. ligger rätt tajt.

så är de ens steget eller kan de va basen? va e de för fel isf.

mvh

cheva_raggare
15 december 2008 · 534 Inlägg

kan ju bli över hetat kan ha fel men

Chevrolet impala "Cruiser" (1963)
Chevrolet Impala "Airride" (1963)
Mercedes s124 "Diesel" (1996)
Svanander
15 december 2008 · 9 Inlägg

ah men ja va ute igår å körde hade kört en 30 min eller ngt bara. sen idag så lukta de när ja prova en liten stund

micke7406
15 december 2008 · 1 400 Inlägg

Det luktar ju gott. Det är bara talspolen som har blivet lite varm.
Misstänker att du spelade ganska högt eller har ett slutsteg av lite billigare modell och har spelat med distad signal.

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com
Svanander
15 december 2008 · 9 Inlägg

nja de e la inget direkt B variant steg. men om de blivit varmt å stått en hel dag så borde de ju inte lukta nästa dag?

bufffe
15 december 2008 · 51 Inlägg

Se till så inte basen spelar nå diskant eller dylikt utan bara bas annars så blir det som micke7406 sa talspolen som har blivet varm. Annars är det något smörja som är i slutsteget som börjar lukta när slutsteget blivit lite varmt! eller så kanske du ska lägga en wunderbaum på slutsteget smile

The only difference between men and boys is the price of the toys
allanbog
16 december 2008 · 31 Inlägg

nya grejer brukar lukta när man skickar på lite pulver:P e det lite äldre och det osar brännt, så kan du börja tänka på att köpa nytt:P

Final_Triumph Avstängd
16 december 2008 · 67 Inlägg

Svanander skrev:
har ett GAS ALPHA5100 steg i bilen å de känns som de luktar bränt eller ngt därifrån luktar inte gott iaf.
de går fortfarand å spela musik å så inga problem bara att de börjar lukta.
det är även nerbygt i bagaget så de får ju inte så mkt "luft" eller ja. ligger rätt tajt.

så är de ens steget eller kan de va basen? va e de för fel isf.

mvh

Felkopplat
För lite ström
För kraftigt steg
För o-kraftiga basar
För mycket volym
Felberäknad låda


sen lite mer långsökt, trasig utrustning, dock mer sällsynt.

Varm talspole

MOS fet kretsarna i ett bilslutsteg skapar mycket värme, om man spelar på ordentliget och inte har ett optimalt steg för den bas som används så belastas dessa mycket och kan lukta brännt , men det kan det göra även om man har allt som det ska vara, Det mesta beror på va det är för kretsar i steget

ReApEr__88
16 december 2008 · 620 Inlägg

Kolla upp kabeldraging.. http://www.youtube.com/watch?v=mdcuETf3XT0 hände så för mig när ja tyckte de lukta lite bränt

Volvo S60 (2006)
Svanander
16 december 2008 · 9 Inlägg

ah men ja köpte det helt nytt har kört me detta i 2 m´ån utan problem. och de va ingen hög volym när de börja lukta.

ReApEr__88
16 december 2008 · 620 Inlägg

låter som de hände för mig... kanske körde me bilen visst inga långa sträcker då det va innan jag fick lappen.

Volvo S60 (2006)
Mr_EmCom Med.lem
16 december 2008 · 3 759 Inlägg

Kolla alla säkrningar noga, känn även så de inte är överdrivet varma.

Hade ett liknade problem på min 740. Lutade bränd plast men kunde in hitta källan, efter nån vecka slutade ACC:n att fungera, då hade säkrigen inte gått utan börjat smällta i sjävla säkringshållaren och bränt upp en jäkla massa kablar "uppströms" och alla som har eller har försökt bytt värmepaket i en 740 vet att det inte är en dans på rosor..

/mcom

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang