16 december 2008
Trådstartare
Hejsan Är helt ny här på garaget o tänkte börja med att ställa lite frågor om en idé jag har...
Jag har en Golf 3 gti -94 med 2,0 8v maskin, altså den "lilla" motorn med ca 110-115 hk. Tycker om det faktum att maskinen är lättskruvad men tycker den är ganska slö, har för mig g60´n är ungefär lika lättmekad som min motor...
så min fråga är om(om man räknar bort besikning.) motorn som sitter i corrado G60, altså 1,8(2,0?) med kompressor passar "bolt on" rakt ner i golfen? och passar växelådan från min bil till maskinen eller behöver man en annan?
Sedan har jag lite frågor om maskinen i sig, har för mig att g60 maskinen ser ut som min 2,0 men är inte 100%, är det en pålitlig maskin?, om vi bortser från kompressorn i sig som kan strula när den gått långt. Tanken är givetvis att renovera upp maskinen innan den åker i, vad händer om kompressorn pajjar? är det skadligt för motorn eller blir den bara slö?
Trimmning(eventuellt) vi snackar inga 1000hk nu men har sett ett kit med chip och annat drev till kompressorn som ska ge ca200hk? Pallar maskinen det utan att tumma för mkt på pålitligheten, bilen är ju både bruks/kul bil, eller ska man köra på original g60? 160hk är ju inte värdelöst heller?
MVH//AcesHigh
Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.