Ford Sierra 2,0 -91 Motor/chiptrim

hanz
16 december 2008 · 25 Inlägg

Hej , jag har en ford sierra 2.0 clx 8v, årsm. 1991. Den har ca , 130 hk nu min fråga är om det går att chiptrimma denna motor ? Effekt/bränsleekonomi , beroende på chip ? Länka gärna isåfall !

opeldrifter
16 december 2008 · 1 253 Inlägg

Vad jag vet så finns det inge chip till den dock osäker. Om det nu finns så lär man inte få mer än max 10 hk mer för kanske 2500 : - som det brukar kosta ca. sen sportfilter o avgas så kanske du får 5 hk till sen är det nog stopp om du inte ska in i motor o börja pula

Lev livet nu innan det är för sent
Germax
16 december 2008 · 12 086 Inlägg

Jag äger min 6te Sierra nu,

Bygger du ett luftigare avgassystem och sätter på öppet luftfilter har du genast en mkt roligare Sierra.
Det gör massor på den motorn. Jag har inte sätt något modellanpassat trim alls till denna motorn.
Enligt Ford ger katalysatorn 5hk extra om den avlägsnas, bara så du vet.

hanz
22 december 2008 · 25 Inlägg

Okej , jag har 2.5 tums sportavgasrör + KN sportfilter redan i.. vill iaf komma upp till 140 hk ? men då kanske jag får byta tändstift och lite annat  ?

opeldrifter
22 december 2008 · 1 253 Inlägg

Om jag inte minns fel så är det väl cirkus 120 ponnysar i den motorn. Ska du upp i 140hk så får du nog byta mer än avgas o filter för att komma dit. Avgas o filter gör i bästa fall 5-10 hk. Spelar nog inte så stor roll om du så köper platina stift o slänger dit, vinsten är nog +/- 1 hk om ens det. Men annan kam, porta toppen så kommer du ju upp i det men då kostar det också om man nu inte kan detta själv förstås då blir det ju princip gratis. Men sätt dit filter o annat avgas så får du iaf en lite piggare bil

Lev livet nu innan det är för sent
need_4_boost
22 december 2008 · 371 Inlägg

hade inte motornord nå chip till dessa?

opeldrifter
22 december 2008 · 1 253 Inlägg

inget nu iaf hmm

Lev livet nu innan det är för sent
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang