4569
Sök

hjälp med förslag på bas!

Basknarkare
470 Inlägg
17 december 2008
#21
k1mm0 skrev:
vi spelade med BILLIGA 15" basar till antalet 6 156.8dB i våran transit med med musik smile
med basar som kostar 2000kr styck ut till kunde...

sen vad vi matade med för effekt ska vi inte gå in på wink

Haha nej de stämmer tongue lukta brända spolar lång väg iaf haha big_smile

Team Carbonize

tokfrans
982 Inlägg
17 december 2008
#22
Stejfaan skrev:
k1mm0 skrev:
vi spelade med BILLIGA 15" basar till antalet 6 156.8dB i våran transit med med musik smile
med basar som kostar 2000kr styck ut till kunde...

sen vad vi matade med för effekt ska vi inte gå in på wink

Haha nej de stämmer tongue lukta brända spolar lång väg iaf haha big_smile

haha efter 10min på fullmutter ja.. men då gav vi varje bas "på pappret" strax över 3kw oxå tongue

vanligt spelande luktade aldrig. inte när vi tävlade heller big_smile


16 197 Inlägg
17 december 2008
#23
fr3kazo1d skrev:
tjenare gott folk

tänkte kolla om någon har ett bra förslag på bra 15" basar
för tillfället kör jag 3st dd 12"or men vill ha lite mer och upp i 150db klassen

vet att de finns många bra "billiga" 15" som folk har spelat över 150 med

så kom med förslag tack

vinka DD basar e de du har??

"Testar man inte så får man aldrig veta"

6 851 Inlägg
17 december 2008
#24
Frågan är om det är basarna som verkligen måsste bytas ut..?
Men annars undrar även jag som evilaudio..vilken serie av DD basar är det?


263 Inlägg
17 december 2008
Trådstartare
#25
TT-Avant skrev:
Frågan är om det är basarna som verkligen måsste bytas ut..?
Men annars undrar även jag som evilaudio..vilken serie av DD basar är det?

vet faktiskt inte vilken serie de e köpte dom billigt av en polare, står inte direkt på dom vilka de e men skulle tippa på dom lägre serierna,

va tycker ni om carpower basarna??

powered by stetsom

1 058 Inlägg
17 december 2008
#26
det går att spela högt med carpower basarna, Bertilsson spelade 149.9 med musik i sin micra med 3st Carpower Blackbass 12, det är en bas som kostar dryga tusenlappen. drev med ett sla 3000.
men jag undrar om det inte går att fixa en likadan bas du redan har till, bygga en bra låda och sen ösa på med effekt..

PoLoud =D

263 Inlägg
17 december 2008
Trådstartare
#27
vw_performance skrev:
det går att spela högt med carpower basarna, Bertilsson spelade 149.9 med musik i sin micra med 3st Carpower Blackbass 12, det är en bas som kostar dryga tusenlappen. drev med ett sla 3000.
men jag undrar om det inte går att fixa en likadan bas du redan har till, bygga en bra låda och sen ösa på med effekt..

jo de klart de går men de blir ganska stort bygge +att jag ska driva 4 st istället för 2 blir en enorm låda
vad jag vet så ska jag ha en låda på 150-160l till dom här 3 ska jag då lägga till 1 bas så blir de ännu större och den platsen har jag inte ska ju se något så där bra ut oxå inte bara en trä låda i skuffen =/

powered by stetsom

Basknarkare
470 Inlägg
17 december 2008
#28
k1mm0 skrev:
Stejfaan skrev:
k1mm0 skrev:
vi spelade med BILLIGA 15" basar till antalet 6 156.8dB i våran transit med med musik smile
med basar som kostar 2000kr styck ut till kunde...

sen vad vi matade med för effekt ska vi inte gå in på wink

Haha nej de stämmer tongue lukta brända spolar lång väg iaf haha big_smile

haha efter 10min på fullmutter ja.. men då gav vi varje bas "på pappret" strax över 3kw oxå tongue

vanligt spelande luktade aldrig. inte när vi tävlade heller big_smile

haha nej de förstås tongue men de va ju när ni poppa för fullt som de va roligt med big_smile

Team Carbonize

6 851 Inlägg
17 december 2008
#29
Men nu blir jag fundersam..har du inte 3 basar idag? Det är synd att man inte vet vilka DD basar det är, jag skulle tro att med rätt låda till dessa basar, och kanske med mera effekt, så skulle du säkert kunna höja dB ett bra snäpp.
Jag har ju själv spelat 141.3 i min Avant, med EN 12" i en låda som inte va direkt bra byggd på insidan då (vassa /kantiga stag, ingen aeroport på insidan, böjda basportar). Detta till musik.


263 Inlägg
17 december 2008
Trådstartare
#30
TT-Avant skrev:
Men nu blir jag fundersam..har du inte 3 basar idag? Det är synd att man inte vet vilka DD basar det är, jag skulle tro att med rätt låda till dessa basar, och kanske med mera effekt, så skulle du säkert kunna höja dB ett bra snäpp.
Jag har ju själv spelat 141.3 i min Avant, med EN 12" i en låda som inte va direkt bra byggd på insidan då (vassa /kantiga stag, ingen aeroport på insidan, böjda basportar). Detta till musik.

jo jag har 3 st DD basar nu
jag hade en låda byggd av DD för 3 st 12or och med den spelade jag bara 141.3 spelar högre med min plast låda som inte alls e optimal än med den =/

powered by stetsom

260 Inlägg
17 december 2008
#31
Är det DD's egna färdiga lådor? el vem på DD har byggt den? nån här i sverige? och vilka basar har du 500,1500.2500.3500 serien??

2004 Fiesta: Team dB-Akuten Kicker, Europa 3:a Extreme 1
2006 CRX:Team Soundmadness DigitalDesigns Bassrace/ESPL Unl
www.street-beat.se PB 163.4dB
2011> Nytt märke KoveAudio

6 851 Inlägg
17 december 2008
#32
fr3kazo1d skrev:
TT-Avant skrev:
Men nu blir jag fundersam..har du inte 3 basar idag? Det är synd att man inte vet vilka DD basar det är, jag skulle tro att med rätt låda till dessa basar, och kanske med mera effekt, så skulle du säkert kunna höja dB ett bra snäpp.
Jag har ju själv spelat 141.3 i min Avant, med EN 12" i en låda som inte va direkt bra byggd på insidan då (vassa /kantiga stag, ingen aeroport på insidan, böjda basportar). Detta till musik.

jo jag har 3 st DD basar nu
jag hade en låda byggd av DD för 3 st 12or och med den spelade jag bara 141.3 spelar högre med min plast låda som inte alls e optimal än med den =/

Jag TROR verkligen att med en låda, mera optimal, så bör du kunna komma ganska mycke högre.
Jag är inte alls expert på ämnet, enbart rent av en amatör, men med 3x12" DD basar borde detta gå att spela högre och särskilt med ton.


263 Inlägg
17 december 2008
Trådstartare
#33
Black-Angel skrev:
Är det DD's egna färdiga lådor? el vem på DD har byggt den? nån här i sverige? och vilka basar har du 500,1500.2500.3500 serien??

som jag skrev tidigare så vet jag inte riktigt vilken serie de e men jag skulle tippa på någon av dom lägre, vet ej vem som byggde lådan men de va en som tävlade tidigare som hade fått den byggd av någon här i sverige från DD

powered by stetsom

6 851 Inlägg
17 december 2008
#34
Lägg upp en bil på bak och framsidan. De som kan DD, kanske kan säga vilken serie det är?


263 Inlägg
17 december 2008
Trådstartare
#35
TT-Avant skrev:
Lägg upp en bil på bak och framsidan. De som kan DD, kanske kan säga vilken serie det är?

har tyvär ingen bild på enbart basen så man ser magneten =/

powered by stetsom

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
17 december 2008
#36
Elvis1 skrev:
jonash skrev:
Om vi skall ta ett par exempel från verkligheten, för det är så mycket vilda fantasier just nu:

Elvis spelar nästan 156dB med Sinus-steg och billiga basar. I sin Panda. Han har koll. (detta är dock ej med musik, vet ej vad han spelar med musik, tippar på 148-150 kanske?)


/Jonas

152,7 är noteringen med tommy nilsson!
Och ja det ligger sjukt mycket tid o labbande bakom dessa resultat!
Skam den som ger sig wink

MVH Elvis

Klassikern Öppna din dörr eller? wink

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

tokfrans
982 Inlägg
17 december 2008
#37
Elvis1 skrev:
jonash skrev:
Om vi skall ta ett par exempel från verkligheten, för det är så mycket vilda fantasier just nu:

Elvis spelar nästan 156dB med Sinus-steg och billiga basar. I sin Panda. Han har koll. (detta är dock ej med musik, vet ej vad han spelar med musik, tippar på 148-150 kanske?)


/Jonas

152,7 är noteringen med tommy nilsson!
Och ja det ligger sjukt mycket tid o labbande bakom dessa resultat!
Skam den som ger sig wink

MVH Elvis

bytt namn här på garaget alltså wink


1 058 Inlägg
17 december 2008
#38
fixa bild på en bas så vi ser vad du har först och främst. det går att spela högt med DD, inget snack om saken. det går med vilken bas som helst i princip, bara man har lite vilja, kunskap och en del effekt big_smile

PoLoud =D

263 Inlägg
17 december 2008
Trådstartare
#39
vw_performance skrev:
fixa bild på en bas så vi ser vad du har först och främst. det går att spela högt med DD, inget snack om saken. det går med vilken bas som helst i princip, bara man har lite vilja, kunskap och en del effekt big_smile

tror de e 1512 basarna

powered by stetsom

6 851 Inlägg
17 december 2008
#40
fr3kazo1d skrev:
vw_performance skrev:
fixa bild på en bas så vi ser vad du har först och främst. det går att spela högt med DD, inget snack om saken. det går med vilken bas som helst i princip, bara man har lite vilja, kunskap och en del effekt big_smile

tror de e 1512 basarna

De basarna bör ju kunna spela på bra mycke mera iaf.



Sök